Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ταξί: Γιατί αντιδρούν οι αυτοκινητιστές

Ο πρόεδρος των αυτοκινητιστών ταξί Θύμιος Λυμπερόπουλος προειδοποιεί ότι αν οι ρυθμίσεις που προωθεί η κυβέρνηση δεν διαφοροποιηθούν κατά τις επαφές που θα έχουν στο προσεχές διάστημα, θα υπάρξουν γενικευμένες κινητοποιήσεις.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Ταξί: Γιατί αντιδρούν οι αυτοκινητιστές

Έντονη αντίδραση στον κλάδο των ταξί προκαλεί το σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών με το οποίο προωθούνται περαιτέρω αλλαγές στον κλάδο των αυτοκινητιστών, ωστόσο όπως φαίνεται μετά και το ραντεβού των συνδικαλιστών με τον Κωστή Χατζηδάκη το κλίμα «αποφορτίζεται».

Νωρίτερα, ο πρόεδρος των αυτοκινητιστών ταξί Θύμιος Λυμπερόπουλος χαρακτήρισε "αιτία πολέμου" τις προβλέψεις του σχεδίου νόμου, προειδοποιώντας ότι αν αυτές δεν διαφοροποιηθούν κατά τις επαφές που θα έχουν οι αυτοκινητιστές με την κυβέρνηση τότε θα υπάρξουν γενικευμένες κινητοποιήσεις.

Η κατάργηση του ελάχιστου ορίου κυβισμού των αυτοκινήτων και η μείωση της ελάχιστης διάρκειας μίσθωσης επιβατηγών ιδιωτικής χρήσης, είναι οι δύο αλλαγές που προωθούνται από το υπουργείο Ανάπτυξης για τον κλάδο των μεταφορών και έχουν προκαλέσει τη μήνιν των αυτοκινητιστών. 

Αυτές οι δύο αλλαγές συζητήθηκαν το πρωί της Τετάρτης κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης με τους προέδρους του ΣΕΤΕ Α. Ανδρεάδη και της Ομοσπονδίας των ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ) Θύμιο Λυμπερόπουλο.

Ειδικότερα το ελάχιστο όριο κυβισμού είναι 1.500 κυβικά εκατοστά, η δε ελάχιστη διάρκεια της μίσθωσης είναι σήμερα 12 ώρες και προτείνεται να μειωθεί στις 6, χωρίς να αποκλείονται, σύμφωνα με αρμόδιους παράγοντες, περαιτέρω βελτιώσεις. Στη συνάντηση τονίστηκε ακόμη ότι το πλαίσιο αναφορικά με την απελευθέρωση των ταξί δεν αλλάζει.

Τα τουριστικά

Ενστάσεις υπάρχουν και για το δικαίωμα της χρήσης μισθωμένων οχημάτων από το σύνολο των τουριστικών επιχειρήσεων. Τα μισθωμένα οχήματα με οδηγό θα έχουν τη δυνατότητα να εκτελούν επίσης δρομολόγια για τη μεταφορά μαθητών κ.ά.

Οι αυτοκινητιστές ταξί θεωρούν ότι οι αλλαγές αυτές θα πλήξουν ιδιαίτερα τον κλάδο τους, ο οποίος πάντως από την απελευθέρωση που επιχειρήθηκε πριν από τρία χρόνια δεν παρουσιάζει καθόλου διαφορές. Με τις ρυθμίσεις που υιοθετήθηκαν δεν δόθηκαν νέες άδειες και η μόνη κατηγορία στην οποία υπήρξαν αλλαγές ήταν αυτή των μισθωμένων οχημάτων.

Να σημειώσουμε τέλος ότι για τον κλάδο των φορτηγών η αλλαγή που προβλέπεται στο σχέδιο νόμου αφορά κυρίως την απελευθέρωση του αριθμού των αδειών για τα οχήματα κάτω των 4 τόνων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v