Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΣΕ: Προωθεί σύνδεση σιδηρόδρομου με το λιμάνι του Βόλου

Βασικό ρόλο στην ανάπτυξη των logistics στη χώρα μας μπορεί να αποτελέσει η Περιφέρεια της Θεσσαλίας, η οποία με το λιμάνι του Βόλου είναι ικανή να αποτελέσει πύλη για την είσοδο εμπορευμάτων από την Ανατολή προς τις αγορές της Δύσης.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΟΣΕ: Προωθεί σύνδεση σιδηρόδρομου με το λιμάνι του Βόλου

Την σύνδεση του λιμανιού του Βόλου με το σιδηροδρομικό δίκτυο προωθεί ο ΟΣΕ, ένα έργο που περιλαμβάνεται στον γενικότερο σχεδιασμό για τη σύνδεση των λιμανιών της χώρας με το σιδηρόδρομο στο πλαίσιο της προσπάθειας για την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών, που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Το σχέδιο, το οποίο παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην θεσσαλική πόλη το Σάββατο, προβλέπει τη σιδηροδρομική σύνδεση του Αλμυρού με το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, με τις δύο βιομηχανικές περιοχές του Βόλου και βέβαια με το λιμάνι.

Πρόκειται για έναν, μάλλον, μεγαλόπνοο σχεδιασμό που ανακοίνωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Θεοφανόπουλος ο οποίος χαρακτήρισε αναγκαία τη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με το λιμάνι του Βόλου.

Ο ίδιος τόνισε ότι η περιφέρεια της Θεσσαλίας προτάσσεται στα σχέδια του ΟΣΕ, καθώς η περιοχή είναι ιδιαίτερα σημαντική λόγω της γεωγραφικής της θέσης στο κέντρο της χώρας.

Ο επικεφαλής του ΟΣΕ σημείωσε ότι θα καταβληθεί προσπάθεια να ενταχθεί η μελέτη της σύνδεσης στου λιμανιού στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του τρέχοντος έτος. Το κόστος της μελέτης υπολογίζεται ότι θα είναι της τάξης του 1 εκατομμυρίου ενώ το συνολικό κόστος της σύνδεσης εκτιμάται ότι θα ανέλθει περίπου στα 90 εκατομμύρια ευρώ.

Ιδιαίτερη σημασία στην συγκεκριμένη σύνεση απέδωσε και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, ο οποίος τόνισε ότι «το έργο δεν θα καταστήσει μόνο πιο ανταγωνιστικό το λιμάνι. Θα τονώσει τις μεταφορές στην καρδιά της Ελλάδας, που θα κληθεί να αποτελέσει την πύλη εισόδου εμπορευμάτων από την Ανατολή προς τη Δύση. Το λιμάνι του Βόλου θα διαδραματίσει στρατηγικό ρόλο στη διακίνηση εμπορευμάτων, ενώ ουσιαστικά μέσω της γραμμής του ΟΣΕ, θα συνδεθούν δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας αυτό του Βόλου και της Ηγουμενίτσας.

Στρατηγικός κρίκος της αλυσίδας logistics

Επιπλέον ο επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο ποίος κατέχει και την θέση του προέδρου της Μόνιμης Επιτροπής Logistics σημείωσε ότι η περιοχή της Θεσσαλίας μπορεί να αποτελέσει στρατηγικό κρίκο στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλεται για την ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας στη χώρα μας.

Η ολοκλήρωση των έργων ηλεκτροκίνησης και αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Λάρισας, που βρίσκονται σε εξέλιξη, αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών στην περιοχή, μέσω του λιμανιού. Τα έργα εκτελούνται σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση περιλαμβάνει τις απαιτούμενες εργασίες για την αναβάθμιση της Σιδ. Γραμμής, καθώς και την εξασφάλιση με Α.Σ.Ι.Δ. Αφύλακτων Ισόπεδων Διαβάσεων, τη βελτίωση βατότητας των Ισόπεδων Διαβάσεων και την Αναβάθμιση των Σιδηροδρομικών Σταθμών.

Έρχεται η δημοπράτηση της β' φάσης

Η δεύτερη φάση του έργου, προϋπολογισμού 13,5 εκατομμυρίων ευρώ, περιλαμβάνει τα έργα ηλεκτροκίνησης της γραμμής και η δημοπράτησή της αναμένεται να γίνει από την ΕΡΓΟΣΕ στο δεύτερο τρίμηνο του έτους. Η περιβαλλοντική μελέτη του έργου έχει ολοκληρωθεί και εκκρεμεί η έγκριση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβούλιου.

Οι επεμβάσεις που πραγματοποιούνται θα επιτρέψουν την ανάπτυξη ταχυτήτων ως 120 χιλιόμετρα από τους συρμούς, μειώνοντας το χρόνο της διαδρομής μεταξύ των δύο πόλεων σε μόλις 35 λεπτά.

Με την ολοκλήρωση του έργου αυτού, αλλά και των λοιπών που εκτελούνται στον κύριο σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, υπολογίζεται ότι, σε περίπου 2,5 χρόνια, η διαδρομή Αθήνα – Βόλος θα διαρκεί 3 ώρες και 10 λεπτά ενώ η διαδρομή Θεσσαλονίκη – Βόλος 2 ώρες και 10 λεπτά.

2,5 εκατομμύρια ευρώ για συντήρηση στο Τρενάκι το Πηλίου

Να σημειώσουμε, τέλος, ότι τον επόμενο μήνα αναμένεται να προχωρήσει η δημοπράτηση της συντήρησης της γραμμής από τα Λεχώνια ως Μηλιές, στην οποία κινείται το Τρενάκι του Πηλίου. Το έργο με προϋπολογισμό 2,5 εκατομμύρια θα χρηματοδοτηθεί από τον ΟΣΕ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v