Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Logistics: Στην... πράξη κολλάει το νέο νομοσχέδιο

Οι φορείς της αγοράς επισημαίνουν ότι προς τη σωστή κατεύθυνση κινούνται οι διατάξεις που καθιερώνουν πλαίσιο για τα Logistics σε όλο το εύρος των δραστηριοτήτων τους. Οι «ενστάσεις» που εκφράζουν.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Logistics: Στην... πράξη κολλάει το νέο νομοσχέδιο

Θετικές προθέσεις στο σχέδιο νόμου για την εφοδιαστική αλυσίδα, το οποίο παρουσίασαν χθες οι υπουργοί ΥΠΟΜΕΔΙ κα Ανάπτυξης διαπιστώνουν φορείς της αγοράς Logistics, οι οποίοι εκτιμούν, όμως, πως είναι αρκετά δύσκολο να εφαρμοστούν στην πράξη όσα προβλέπονται στο κείμενου το Σ/Ν που τίθεται σε ολιγοήμερη διαβούλευση.

Οι φορείς της αγοράς επισημαίνουν ότι προς τη σωστή κατεύθυνση κινούνται οι διατάξεις που καθιερώνουν πλαίσιο για τα Logistics σε όλο το εύρος των δραστηριοτήτων τους, ενώ δεν παραλείπουν να τονίσουν και τη σπουδαιότητα που θα έχει για τον κλάδο η προσπάθεια αξιοποίησης των μεγάλων ακινήτων ιδιοκτησίας του ΟΣΕ.

Το αδειοδοτικό πλαίσιο αλλά και τα χωροταξικά - πολεοδομικά ζητήματα που επιχειρεί να ρυθμίσει το σχέδιο νόμου είναι αυτά στα οποία στέκονται με επιφύλαξη οι ίδιοι παράγοντες, σημειώνοντας μεταξύ άλλων τα εξής:

- Η απαλλαγή από υποχρέωση αδειοδότησης των εγκαταστάσεων δεν απαλλάσσει την κατάθεση δικαιολογητικών με αποτέλεσμα οι περισσότερες επιχειρήσεις να μη δύνανται να συγκεντρώσουν τα κατά τον Ν.4014/2011 δικαιολογητικά, όπως ενδεικτικά τον χαρακτηρισμό χρήσης γης του χώρου. Έτσι, όσες επιχειρήσεις δεν μπορούσαν να αδειοδοτηθούν σήμερα με το ισχύον ΠΔ79/2004 εξακολουθούν να μην αδειοδοτούνται και με τις προτεινόμενες διατάξεις.

- Στο Λεκανοπέδιο Αττικής, λόγω αδυναμίας εκπλήρωσης των όρων της χρήσης γης, είναι σχεδόν βέβαιο ότι δε θα τύχει εφαρμογής.

- Η αδυναμία συμμόρφωσης στις νέες διατάξεις εντός δύο ετών οδηγεί μαζικά τις επιχειρήσεις Logistics σε μη συμμόρφωση, αφού δεν υπάρχει εναλλακτική πρόταση ολοκλήρωσης νόμιμων χώρων υψηλής και σημειακής συγκέντρωσης μεταφορικών υπηρεσιών.

- Καταργούνται τα εργαλεία διαχείρισης των μεταφορικών υπηρεσιών, καθώς ο αδειοδοτικός φορέας μετακινείται από το ΥΠΟΜΕΔI στο ΥΠΑΝ. Η συγκέντρωση των υπηρεσιών εφοδιαστικής θα γίνεται με χωροθετικούς όρους παραγωγής και μεταποίησης και όχι με όρους υποστηρικτικούς, όπως συγκοινωνιακής εξομάλυνσης, εξυγίανσης δικτύων, αστικής αποφόρτισης κ.λπ.

- Ο φορέας προώθησης της εφοδιαστικής θα υπόκειται στη Γ.Γ. Μεταφορών, ενώ τα αδειοδοτικά εργαλεία στο Υπουργείο Ανάπτυξης.

- Δίνεται η δυνατότητα κατάτμησης γης σε μεγάλες εκτάσεις, που προορίζονται για υψηλή συγκέντρωση μεταφορικών υπηρεσιών (Θριάσιο και Γκόνου), να είναι με οποιονδήποτε άλλο τρόπο εκμεταλλεύσιμες, καθώς δεν ορίζεται ότι αποτελούν Επιχειρηματικά Πάρκα Ειδικού Σκοπού.

 

***Δείτε αναλυτικά το νομοσχέδιο και το master plan για τα logistics στη δεξιά στήλη «Συνοδευτικό Υλικό».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v