Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΤΑΙΠΕΔ: Αναπτυξιακό έργο η αποκρατικοποίηση των αερολιμένων

Αποφασισμένο το ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει στη διαδικασία αξιοποίησης των περιφερειακών αερολιμένων. Αντιδράσεις στην αποκρατικοποίηση του αεροδρομίου των Χανίων. Οι φόβοι για τις εταιρίες χαμηλού κόστους.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΤΑΙΠΕΔ: Αναπτυξιακό έργο η αποκρατικοποίηση των αερολιμένων

Σημαντικό αναπτυξιακό έργο, που θα αναβαθμίσει τις υποδομές και τις παρεχόμενες υπηρεσίες, χαρακτηρίζει το ΤΑΙΠΕΔ την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων σχολιάζοντας τη συμβολική κατάληψη που έκαναν χθες στο αεροδρόμιο Χανίων εργαζόμενοι στην ΥΠΑ και φορείς της περιοχής αντιδρώντας στην αποκρατικοποίηση του αερολιμένα.

Οι καταληψίες εμπόδισαν υποψήφιους επενδυτές να εισέλθουν στις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου, στο πλαίσιο προγραμματισμένης επίσκεψης.

Το ΤΑΙΠΕΔ σε ανακοίνωσή του επισημαίνει ότι είναι αποφασισμένο να προχωρήσει στη διαδικασία αξιοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων σημειώνοντας ότι ειδικά στην περιοχή των Χανίων με την αξιοποίηση του αερολιμένα θα ενισχυθεί καθοριστικά η τουριστική κίνηση της περιοχής και θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας ευρύτερα σε αυτήν.

Φόβοι ότι θα φύγουν οι εταιρείες χαμηλού κόστους

Να σημειώσουμε ότι στην αποκρατικοποίηση του αεροδρομίου των Χανίων αντιδρούν η περιφέρεια της Κρήτης αλλά και η Ένωση Ξενοδόχων του νησιού που εξέδωσαν ψηφίσματα κατά της ιδιωτικοποίησης του Κρατικού Αερολιμένα Χανίων. Σε αυτά σημειώνουν χαρακτηριστικά πως «όταν η κοινωνία και ο επιχειρηματικός κόσμος διαφωνούν με το εγχείρημα, ποια συμφέροντα εξυπηρετούν άραγε οι εμπνευστές του;».

Μεταξύ των ερωτημάτων που τίθενται από τους φορείς της περιοχής είναι αν ο αερολιμένας των Χανίων θα εξακολουθήσει να χρησιμοποιείται από εταιρείες χαμηλού κόστους όπως η Ryanair σε περίπτωση που, μετά την ανάληψή του από τον ιδιώτη επενδυτή, ακριβύνουν τα κόστη του. Η ιρλανδική εταιρεία από την προηγούμενη χρονιά δημιούργησε στα Χανιά την πρώτη της, εν Ελλάδι, βάση.

Επίσης από όσους αντιδρούν εκφράζονται φόβοι ότι η ιδιωτικοποίηση του αερολιμένα μπορεί να λειτουργήσει υπέρ του αεροδρομίου του Ηρακλείου το οποίο θα παραμείνει δημόσιο, άρα φθηνότερο. Το αεροδρόμιο των Χανίων έχει ετήσια κέρδη της τάξης των 10 εκατομμυρίων ευρώ και οι εγκαταστάσεις του εκσυγχρονίζονται με κονδύλια του ΕΣΠΑ. Τι παραπάνω άραγε μπορεί να προσφέρει ένας ιδιώτης επενδυτής, σημειώνεται χαρακτηριστικά.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v