Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Mousegraphics: Έλληνες «φρεσκάρουν» κινέζικα προϊόντα

Με τη γλώσσα της γραφιστικής και της εικονογράφησης γεφυρώνονται τα πολιτισμικά χάσματα. Η ελληνική πολυβραβευμένη mousegrphics σχεδιάζει νέες συσκευασίες για την κινεζική Nongfu Spring.

Mousegraphics: Έλληνες «φρεσκάρουν» κινέζικα προϊόντα

Η εκτίμηση των Κινέζων στην ελληνική παραγωγή δεν περιορίζεται στο ελαιόλαδο, στο κρασί και στα υπόλοιπα διάσημα εδώδιμα προϊόντα.

Εκτός από τις πρόσφατες επενδύσεις τους σε υποδομές, ακίνητα, τουρισμό, φαρμακευτική τεχνολογία και λιανεμπόριο, οι Κινέζοι ανακαλύπτουν διαμάντια σε διάφορους χώρους.

Έτσι το καταξιωμένο δημιουργικό γραφείο του Γρηγόρη Τσακνάκη, η εταιρία mousegraphics, επιλέχθηκε από τη Nongfu Spring, μια από τις μεγαλύτερες και γνωστές παραγωγούς εμφιαλωμένου νερού στην Κίνα, για το σχεδιασμό συσκευασιών δύο νέων προιόντων της (τσάι συσκευασμένο σε μπουκάλι και ειδικά παρασκευασμένο με αναδευτήρι, σε δύο τύπους). Το αποτέλεσμα έχει ικανοποιήσει τους Κινέζους, που πρότειναν επέκταση της συνεργασίας με την mousegraphics για τον επανασχεδιασμό των συσκευασιών ολόκληρης της γκάμας προιόντων που διαθέτει η εταιρία στην τεράστια κινεζική αγορά.

Η mousegraphics, είναι ένα πολυβραβευμένο σε Ελλάδα και εξωτερικό δημιουργικό γραφείο, που ειδικεύεται στη δημιουργία λογοτύπων και συσκευασιών για τρόφιμα, ποτά, καλλυντικά κ.α. Μετά από πολύχρονη συνεργασία με ελληνικές εταιρίες όπως η Chipita, ΙΟΝ, Λάβδας, Χατζηγιαννάκης, Σαράντης, όμιλος MIG κ.α. η εταιρία ανοίχθηκε στο διεθνή στίβο. Πέρα από συνεργασίες με ξένες εταιρίες όπως η κινεζική Nongfu Spring Co, η mousegraphics σχεδιάζει με γνώμονα τη διεθνή αγορά, δίνοντας μια «εξαγώγιμη» εικόνα στα ελληνικά προιόντα.

Σύμφωνα με τον κ.Γρηγόρη Τσακνάκη, δημιουργό της mousegraphics, η εικόνα πουλάει πριν από το προιόν και έτσι το packaging έχει αποκτήσει ιδιαίτερη σημασία. Σύμφωνα με έρευνες, η ανανέωση συσκευασίας μπορεί να προσφέρει ποσοστό αύξησης των πωλήσεων ενός προιόντος κατά 15%-20%, γεγονός που σπεύδουν να εκμεταλλευτούν μικροί και μεγάλοι παραγωγοί.

«Η συσκευασία -κατά τη γνώμη μου- είναι η ευκαιρία των μικρών παραγωγών να σημανθούν έναντι των μεγάλων brands». Αναφέρεται χαρακτηριστικά σε πελάτη της mousegraphics από τα Γιάννενα, ο οποίος ασχολείται με την εμπορία ξηρών καρπών και ο οποίος δέχθηκε προσφορά από αμερικανική εταιρία προμηθειών αεροσκαφών, για την εξαγωγή συσκευασμένων μερίδων ξηρών καρπών, υπογραμμίζοντας έτσι τις ευκαιρίες που μπορούν να προκύψουν από την εκμετάλλευση μιας ανανεωμένης εικόνας.

«Παλιά όλοι ήθελαν να αντιγράψουν τους ηγέτες. Σήμερα, ωστόσο, η τάση είναι υπέρ της διαφοροποίησης, και φαίνεται να την υιοθετούν ολοένα και περισσότεροι. Στο ράφι σήμερα, συναντιούνται όλων των κατηγοριών τα προιόντα, από premium έως mass, οπότε στα 5 δευτερόλεπτα που ο καταναλωτής αφιερώνει για την επιλογή του, πρέπει ο παραγωγός να κερδίσει. Αυτό επιτυγχάνεται εν μέρει με την εικόνα και τη συσκευασία του προιόντος» συμπληρώνει.

Παρά την κρίση στην εσωτερική αγορά, η ζήτηση για ανανέωση συσκευασίας και εικόνας βαίνει αυξανόμενη, ακριβώς γιατί αναγνωρίζεται ως μέσο αποτελεσματικότερης επικοινωνίας και προώθησης του προιόντος. Η mousegraphics συνεχίζει να αναπτύσσεται, και να εξελίσσει τις συνεργασίες της με εγχώριους πελάτες αλλά και να διεισδύει στις ξένες αγορές. Σήμερα, το 25% των εργασιών της αφορά πελάτες εξωτερικού (από τον Αγιο Μαυρίκιο έως την Κίνα και από τη Δανία έως την Τουρκία), ενώ πολλά από τα εγχωρίως παραγόμενα προιόντα που σχεδιάζει έχουν διεθνή καριέρα μέσω εξαγωγών.

«Κρινόμαστε όλοι σ' ένα παγκόσμιο επίπεδο πλέον και ως δημιουργικό γραφείο έχουμε ευκαιρίες ανάδειξης. Δεν πρόκειται για μια θεωρητική ευκαιρία, καθώς η τεχνολογία και η κοινή γλώσσα του marketing, μας επιτρέπει να συνεργαζόμαστε π.χ. με μια κινεζική εταιρία σαν να βρίσκεται δίπλα μας», τονίζει χαρακτηριστικά ο Γ. Τσακνάκης. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v