Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Φορτηγά: Ελέγχους τώρα για τα αλλοδαπά οχήματα

Η υπόθεση είναι γνωστή στο αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, το οποίο προωθεί τις σχετικές ρυθμίσεις ώστε να λυθεί το σοβαρό πρόβλημα που υπάρχει με τα ξένα φορτηγά. Με κινητοποιήσεις απειλούν οι αυτοκινητιστές.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Φορτηγά: Ελέγχους τώρα για τα αλλοδαπά οχήματα

Τελεσίγραφο προς την κυβέρνηση να λάβει τα μέτρα της προωθώντας άμεσα αποτελεσματικές διαδικασίες ελέγχου για τα αλλοδαπά φορτηγά, που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους, στέλνουν οι Έλληνες αυτοκινητιστές, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων, αν δεν ικανοποιηθεί το αίτημά τους.

Η υπόθεση είναι γνωστή στο αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, το οποίο προωθεί τις σχετικές ρυθμίσεις ώστε να λυθεί το σοβαρό πρόβλημα που υπάρχει με τα ξένα φορτηγά. Το υπουργείο έχει ξεκινήσει διαδικασία κωδικοποίησης των παραβάσεων και των ποινών τους, ενώ μένει να καθοριστεί με ποια διαδικασία θα εξασφαλίζεται η άμεση είσπραξη των προστίμων.

Οι αρχές και σήμερα επιβάλλουν τα προβλεπόμενα πρόστιμα σε περιπτώσεις που διαπιστώνουν παραβάσεις ωστόσο όλοι ξέρουν καλά ότι τα πρόστιμα αυτά δεν πρόκειται να εισπραχθούν ποτέ, αφού δεν υπάρχει η διαδικασία ακινητοποίησης του οχήματος εως ότου εξοφληθεί το πρόστιμο, τακτική που παγίως ακολουθείται σε ξένες χώρες.

Χαρακτηριστικό του μεγέθους που λάβει το πρόβλημα είναι ότι μόνο στην Περιφέρεια του Κιλκίς υπάρχουν ως μη καταβληθέντα πρόστιμα ύψους 300.000 ευρώ, τα οποία κατά κύριο λόγω έχουν επιβληθεί σε αλλοδαπά φορτηγά, αλλά δεν αναμένεται ότι θα εισπραχθούν, καθώς δεν έχουν προβλεφθεί οι σχετικές διαδικασίες.

Η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ) καταγγέλλει ότι με την ανοχή της Πολιτείας οι ξένοι αυτοκινητιστές "κανιβαλίζουν" σε βάρος των Ελλήνων επαγγελματιών του κλάδου. Μάλιστα, σημειώνει, κάθε ημέρα που περνάει η κατάσταση γίνεται ακόμη χειρότερη, αφού παραβιάζοντας κάθε έννοια νομιμότητας τα αλλοδαπά οχήματα «κλέβουν» τη δουλειά των Ελλήνων, με αποτέλεσμα η ανεργία στον κλάδο να καλπάζει να ανέρχεται πλέον σε ποσοστά που αγγίζουν ακόμη και το 60%.

Η ΟΦΑΕ τονίζει ότι αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα τότε οι αυτοκινητιστές θα προχωρήσουν κατ' αρχήν σε αποκλεισμό όλων των εισόδων της χώρας, ώστε να ξεκινήσουν οι έλεγχοι σε όλα τα οχήματα που διέρχονται από τα σημεία.

Μείωση μεταφορικού έργου

Εν τω μεταξύ την απώλεια μεταφορικού έργου για φορτηγά οχήματα επιβεβαιώνουν και τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής από τα οποία προκύπτει ότι το 2012 καταγράφηκε μείωση της τάξης του 20% του βάρους των φορτίων εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με οχήματα ταξινομημένα στη χώρα μας.

Ειδικότερα το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το 2012 με φορτηγά εθνικών μεταφορών ιδιωτικής χρήσεως ανήλθε σε 5.510.122,7 τόνους και τα τονοχιλιόμετρα σε 118.656.034 σημειώνοντας μείωση σε σχέση με το 2011 κατά 30,43% και 11,79%, αντίστοιχα.

Αντίθετα, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά εθνικών μεταφορών δημοσίας χρήσεως ανήλθε σε 2.062.933,7 τόνους και τα τονοχιλιόμετρα σε 189.927.115 σημειώνοντας αύξηση 19,76% και 2,61% αντίστοιχα, σε σχέση με το 2011 όπως και το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά διεθνών μεταφορών το οποίο ανήλθε σε 121.632,5 τόνους και τα τονοχιλιόμετρα σε 84.039.206 καταγράφοντας αύξηση 61,81% και 14,80% , αντίστοιχα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v