Στα άκρα η ”κόντρα” στα λιμάνια

Στα άκρα οδηγείται, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η διάσταση απόψεων μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας του ΥΕΝ και των διοικήσεων ΟΛΠ και ΟΛΘ από τη μία πλευρά και των συνδικαλιστών από την άλλη, για το θέμα της μελλοντικής ανάπτυξης των δύο μεγάλων λιμένων της χώρας.

Στα άκρα η ”κόντρα” στα λιμάνια
της Αθηνάς Καλαϊτζογλου

Στα άκρα οδηγείται, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η διάσταση απόψεων μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας του ΥΕΝ και των διοικήσεων ΟΛΠ και ΟΛΘ από τη μία πλευρά και των συνδικαλιστών από την άλλη, για το θέμα της μελλοντικής ανάπτυξης των δύο μεγάλων λιμένων της χώρας.

Παρά το γεγονός ότι είχαν προηγηθεί στο τελευταίο τριήμερο ανεπίσημες συναντήσεις των διοικήσεων ΟΛΠ και ΟΛΘ με τους εργαζομένους, προς τους οποίους προτάθηκε ”πάγωμα” της διαδικασίας παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες από 2 έως 3 μήνες, σημερινή ανακοίνωση της ΟΜΥΛΕ θεωρείται ότι κλείνει κάθε παράθυρο διαλόγου.

Συγκεκριμένα, η ΟΜΥΛΕ επιμένει στην απόσυρση της διαδικασίας και αντιπροτείνει την έναρξη διαλόγου για τις δυνατότητες ανάπτυξης των λιμένων. Η ανακοίνωση της χαρακτηρίζεται από τη διοίκηση του ΟΛΠ ”ιδιαίτερα σκληρή” από την άποψη ότι ”δεν αφήνει περιθώρια διαλόγου” και παράλληλα ”θέτει ζήτημα συνδιοίκησης, πράγμα απαράδεκτο για μια συντεταγμένη εταιρία”.

Σύμφωνα με πληροφορίες του euro2day, η διοίκηση του ΟΛΠ εξετάζει το ενδεχόμενο προσφυγής στα δικαστήρια, προκειμένου να κηρυχθεί η απεργία παράνομη και καταχρηστική, ενώ αύριο το μεσημέρι επίκειται συνάντηση με τον ΥΕΝ Μ. Κεφαλογιάννη.

Καίτοι, όπως διαμηνύεται αρμοδίως, είναι μια συνάντηση ρουτίνας, ωστόσο, θεωρείται εύλογο να αποτιμηθεί η μέχρι τώρα κατάσταση και να αναζητηθούν διέξοδοι από την κρίση που μαστίζει πλέον τα δύο λιμάνια και τη συνακόλουθη ”ασφυξία” της αγοράς.

Από τα υπάρχοντα στοιχεία, τα διαφυγόντα έσοδα ειδικά για τον ΟΛΠ στο τέλος αυτής της εβδομάδας εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε 5-6 εκατ. ευρώ, ενώ η απώλεια τράνζιτ φορτίου υπολογίζεται σε ποσοστό 15-20%.

Αν συνεκτιμηθεί το γεγονός ότι θα απαιτηθεί διάστημα τουλάχιστον 8-10 μηνών για την επανάκτηση του συγκεκριμένου φορτίου είναι προφανές ότι η ζημία για τον ΟΛΠ θα είναι πολύ μεγάλη.

Πάντως, μέχρι στιγμής η MSC δεν έχει υλοποιήσει την προειδοποίηση της για αποχώρηση από το λιμάνι του Πειραιά, καθώς δεν έχει προβεί στην καταγγελία της σύμβασης που έχει με τον ΟΛΠ.

Σε ό,τι έχει να κάνει, τέλος, με την ευρεία σύσκεψη που συγκαλεί σε λίγη ώρα η νομαρχία Πειραιά ο ΟΛΠ θα εκπροσωπηθεί δια του γενικού διευθυντή του, καθώς κρίθηκε ότι δεν θα υπάρχει ουσιαστικό αντικείμενο συζήτησης μετά την ανακοίνωση της ΟΜΥΛΕ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v