Οριακή αύξηση 0,2% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα και ισχυρότερη ανάπτυξη 8,3%, έναντι του προηγούμενου τριμήνου, εμφάνισε η ελληνική αγορά των ηλεκτρονικών υπολογιστών το γ΄ τρίμηνο του 2013.
Σύμφωνα με στοιχεία της Gartner, στην ελληνική αγορά διατέθηκαν το εξεταζόμενο διάστημα 123.409 ηλεκτρονικοί υπολογιστές, σχεδόν όσοι (123.213 τεμάχια) την αντίστοιχη περίοδο του 2012. Εξ αυτών το 56,5% ήταν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές για οικιακή χρήση, ενώ τεμάχια σε ποσοστό 43,5% αντιπροσώπευαν οι συσκευές για επαγγελματική χρήση. Η αγορά των ηλεκτρονικών υπολογιστών για επαγγελματική χρήση σημείωσε υποχώρηση 4,6% σε ετήσια βάση, ενώ σε επίπεδο τριμήνου καταγράφηκε άνοδος 6,5%. Στους υπολογιστές για οικιακή χρήση η αγορά κινήθηκε ανοδικά τόσο σε ετήσια βάση (4,2%) όσο και στο τρίμηνο (9,7%).
Όπως προκύπτει από την επεξεργασία των στοιχείων, από το σύνολο των ηλεκτρονικών υπολογιστών, που πωλήθηκαν στην εγχώρια αγορά το γ΄ τρίμηνο, το 61,7% αφορούσε φορητές συσκευές, ενώ ποσοστό 38,3% αντιπροσώπευαν οι σταθεροί ηλεκτρονικοί υπολογιστές. Σε ετήσια βάση οι πωλήσεις φορητών υπολογιστών το γ΄ τρίμηνο ήταν οριακά μειωμένες (0,8%) σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, ενώ στη βάση τριμήνου ήταν ενισχυμένες 10%. Όσον αφορά τους σταθερούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές, η αγορά κινήθηκε οριακά ανοδικά (1,7%) έναντι του γ΄ τριμήνου του 2012, με τις πωλήσεις της κατηγορίας σε επίπεδο τριμήνου να ενισχύονται κατά 5,6%.
Τα ηνία της συνολικής αγοράς ηλεκτρονικών υπολογιστών στην Ελλάδα το γ΄ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης κράτησε η HP, με μερίδιο αγοράς 18,4% (από 16,8% έναν χρόνο νωρίτερα). Η εταιρεία κατάφερε να ενισχύσει τη θέση της στην εγχώρια αγορά τόσο σε επίπεδο τριμήνου όσο και σε ετήσια βάση, με ποσοστά 18,1% και 9,8% αντίστοιχα.
Τη 2η θέση κατέλαβε η Πλαίσιο Computers και τα προϊόντα TurboX, με την ελληνική εταιρεία να διαθέτει στην εγχώρια αγορά 18.471 ηλεκτρονικούς υπολογιστές, πετυχαίνοντας οριακή άνοδο 0,2% σε ετήσια βάση και 9,9% σε επίπεδο τριμήνου. Η επιχείρηση διατήρησε, το διάστημα Ιουλίου - Σεπτεμβρίου 2013, σταθερό το μερίδιο αγοράς της στο 15%.
Στην 3η θέση της συνολικής αγοράς βρέθηκε το εξεταζόμενο διάστημα η Dell, με πωλήσεις 15.064 τεμαχίων, αυξημένες κατά 24,7% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα και κατά 7,9% έναντι του β΄ τριμήνου του 2013. Μάλιστα, η Dell διεύρυνε το μερίδιό της στην ελληνική αγορά σε 12,2% από 9,8% έναν χρόνο νωρίτερα.
Σημαντικές επιδόσεις πέτυχε και ο τέταρτος παίκτης της αγοράς, η Lenovo, η οποία διέθεσε στην ελληνική αγορά 15.033 ηλεκτρονικούς υπολογιστές, που συνιστά ισχυρότατη αύξηση πωλήσεων κατά 62,7% σε σχέση με το γ΄ τρίμηνο του 2012 και κατά 115,5% έναντι του προηγούμενου τριμήνου της τρέχουσας χρήσης. Το μερίδιο αγοράς της επιχείρησης διευρύνθηκε φέτος σε 12,2% το γ΄ τρίμηνο του 2013 από 7,5% την ίδια περίοδο του 2012.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Toshiba με πωλήσεις μειωμένες κατά 55,4% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2012 και κατά 40,7% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο του 2013. Το μερίδιο αγοράς της εταιρείας διολίσθησε φέτος στο 6,8% σε σχέση με 15,2% έναν χρόνο νωρίτερα.
Τις επόμενες πέντε θέσεις, μεταξύ των μεγαλύτερων κατασκευαστών στην Ελλάδα, για το γ΄ τρίμηνο του 2013 κατέλαβαν: η Samsung Electronics με μερίδιο αγοράς 5,9% φέτος από 4% προηγουμένως, η Quest με 4,1% φέτος έναντι 4,2% έναν χρόνο νωρίτερα, η Fujitsu με μερίδιο αγοράς 3,4% φέτος και 3,3% έναν χρόνο νωρίτερα, η Sony της οποίας το μερίδιο μειώθηκε σε 3,2% φέτος από 4,1% το γ΄ τρίμηνο του 2012 και η Apple με μερίδιο 2,7% το φετινό γ΄ τρίμηνο από 2,8% την αντίστοιχη περίοδο του 2012.
Η κατάταξη των κορυφαίων κατασκευαστών της ελληνικής αγοράς το γ΄ τρίμηνο όσον αφορά τους φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές φέρνει και πάλι πρώτη την HP (μερίδιο 20,8%), με τη Lenovo να ακολουθεί με μερίδιο 17,6%, την Dell να έπεται με μερίδιο 12,5%, το Πλαίσιο να καταλαμβάνει την 4η θέση με μερίδιο αγοράς 12% και την Toshiba να συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα με μερίδιο 11%.
Στις πωλήσεις σταθερών ηλεκτρονικών υπολογιστών την πρωτιά κατέκτησαν τα TurboX της Πλαίσιο με μερίδιο 19,7, στη 2η θέση βρέθηκε η HP με 14,6% κι ακολούθησαν η Dell με 11,8%, η Quest με 10,7% και η Innovator με μερίδιο 4,9%.