Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΥΠΟΜΕΔΙ: Σαφάρι ελέγχων για τα αλλοδαπά φορτηγά

Στην ενεργοποίηση του θεσμού των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου προχωρά το Υπ. Μεταφορών ώστε να ελέγξει τα ξένα οχήματα που κινούνται στους δρόμους. Φορολογικοί κυρίως λόγοι οδήγησαν στην... ξενιτιά χιλιάδες ελληνικά οχήματα.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΥΠΟΜΕΔΙ: Σαφάρι ελέγχων για τα αλλοδαπά φορτηγά

Το σοβαρό πρόβλημα της ανυπαρξίας ελέγχων στα αλλοδαπά φορτηγά, που κατά χιλιάδες κινούνται στους ελληνικούς δρόμους, επανέφερε στο προσκήνιο, με τον πλέον δραματικό τρόπο, το δυστύχημα που σημειώθηκε στην περιοχή των Μαλγάρων με την εμπλοκή τουρκικού φορτηγού και είχε ως αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο δύο νέων κοριτσιών.

Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δια του υφυπουργού Μιχάλη Παπαδόπουλου παραδέχεται την αδυναμία του ελεγκτικού μηχανισμού να ασκήσει ουσιαστική εποπτεία στα οχήματα που εισέρχεται και κυκλοφορούν στη χώρα.

Ο κ. Παπαδόπουλος σε δηλώσεις του παρομοίασε με κινητές βόμβες για την οδική ασφάλεια τα οχήματα από τρίτες χώρες που διενεργούν μεταφορές στη Ελλάδα και προανήγγειλε εντατικούς ελέγχους που θα διενεργούνται από κινητές μονάδες ΚΤΕΟ.

Τα επονομαζόμενα και Ειδικά Κλιμάκια Ελέγχου σε συνεργασία με τις κατά τόπους αρμόδιες υπηρεσίες θα διενεργούν ελέγχους στα σύνορα και έμφαση θα δοθεί στις πύλες εισόδου της χώρας στα τελωνεία Προμαχώνα, Κρυσταλλοπηγής, Ευζώνων, Δοϊράνης, Κακαβιάς και Κήπων.

Δεν μπορούν να επιβάλλουν τις κυρώσεις

Το πρόβλημα της ανεξέλεγκτης κυκλοφορίας αλλοδαπών οχημάτων στους ελληνικούς δρόμους έχουν επισημάνει κατ' επανάληψη οι Έλληνες αυτοκινητιστές, οι οποίοι εδώ και πολλά χρόνια διαμαρτύρονται ότι οι ίδιοι αποτελούν τον μόνιμο και εύκολο στόχο για τις ελεγκτικές αρχές, την ώρα που τα οχήματα με ξένες πινακίδες δεν υπόκειται σε κανέναν έλεγχο.

Το αιτιολογικό των αρχών για τη μη διενέργεια ελέγχων σε αλλοδαπά οχήματα είναι ότι δεν υπάρχει τρόπος για την επιβολή των κυρώσεων στους ξένους αυτοκινητιστές, οι οποίοι ανταγωνίζονται κατά κύριο λόγο αθέμιτα την ελληνική μεταφορά.

Τα φορτηγά με αλλοδαπές πινακίδες που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους, στην μεγάλη τους πλειοψηφία, είναι οχήματα ελληνικών συμφερόντων, ανήκουν δηλαδή σε εταιρείες Ελλήνων, που έχουν μεταφέρει την έδρα τους σε γειτονικές χώρες με ευνοϊκότερο φορολογικό καθεστώς αλλά και μικρότερες επιβαρύνσεις σε μια σειρά άλλων τομέων π.χ. εργοδοτικές εισφορές, ασφάλεια, κόστος καυσίμου κ.λπ.

Σύμφωνα με στοιχεία των Ελλήνων αυτοκινητιστών η παράνομη μεταφορά στη χώρα μας κοστίζει ετησίως το 1% του ΑΕΠ, ενώ έχει ως αποτέλεσμα και την δραματική μείωση των ελληνικών φορτηγών που δραστηριοποιούνται στη διεθνή μεταφορά.

Υπερτιμολογήσεις και ΦΠΑ στους ναύλους των καραβιών

Σε υπόμνημα που έχουν καταθέσει αυτοκινητιστές στο ΥΠΟΜΕΔΙ για τα προβλήματα του κλάδου, μεταξύ άλλων κατήγγειλαν ότι τα φορτηγά αυτοκίνητα που προέρχονται από χώρες χαμηλής φορολόγησης (Βουλγαρία, Κύπρος), τα οποία ανήκουν σε Ελληνες και εκτελούν, από και προς τη χώρα, διεθνείς μεταφορές, εκδίδουν τιμολόγια υπερτιμολογημένα, με την συγκατάθεση των Ελλήνων πελατών τους, προκειμένου οι τελευταίοι να φοροδιαφεύγουν επί της παροχής υπηρεσιών.

Οι αυτοκινητιστές προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα πρότειναν την έκδοση διάταξης η οποία να υποχρεώνει τους λήπτες των τιμολογίων, που αφορούν μεταφορές για λογαριασμό πελατών τους, να εξοφλούνται, στο σύνολό τους, με τραπεζικές καταθέσεις στη χώρα ταξινόμησης των φορτηγών. Σε διαφορετική περίπτωση, ανέφεραν, τα παραστατικά αυτά να εκπίπτουν και να θεωρούνται εικονικά.

Σύμφωνα με τους αυτοκινητιστές άνισο ανταγωνισμό μεταξύ ελληνικών και αλλοδαπών φορτηγών δημιουργεί και η υποχρέωση των ελληνικών φορτηγών να καταβάλλουν ΦΠΑ επί του ναύλου των καραβιών που χρησιμοποιούν για τα διεθνή τους ταξίδια (το κόστος υπολογίζεται σε 400-500 ευρώ ανά ταξίδι). Το αποτέλεσμα της υποχρέωσης αυτής είναι τα ξένα οχήματα να προτιμώνται έναντι των ελληνικών, ακόμη και από ελληνικές επιχειρήσεις, καθώς το κόστος της μεταφοράς είναι σαφώς χαμηλότερο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v