Από δύο κρίσιμους διαγωνισμούς, που θα προχωρήσουν μέσα στον Ιανουάριο εξαρτάται η πορεία των εσόδων του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) για το 2014: Πρόκειται για το διαγωνισμό αξιοποίησης του Ελληνικού, με τις δεσμευτικές προσφορές να υποβάλλονται εντός των προσεχών εβδομάδων (χωρίς να αποκλείεται μια ακόμα παράταση) και το διαγωνισμό πώλησης του 66% του ΑΔΜΗΕ που διαχειρίζεται το δίκτυο υψηλής τάσης μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος.
Για το Ελληνικό, την παραμονή του νέου χρόνου οριστικοποιήθηκε το ειδικό χωροταξικό σχέδιο το οποίο περιλαμβάνει, όπως έχει γράψει το Euro2day, τη δημιουργία καζίνο.
Για τον ΑΔΜΗΕ, το σχετικό νομοσχέδιο αναμένεται να ψηφιστεί στο πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου, με στόχο να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός εντός του μήνα, αν και ελάχιστοι θεωρούν πως θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα. Οι νομικές εκκρεμότητες είναι αρκετές και δύσκολα θα επιλυθούν μέσα στις τρεις επόμενες εβδομάδες, με κορυφαίο το γνωστό θέμα με το ασφαλιστικό της ΔΕΗ, θυγατρική της οποίας είναι σήμερα ο ΑΔΜΗΕ.
Το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων θα κριθεί, όμως, και από τις εξελίξεις σε άλλα τέσσερα μέτωπα και συγκεκριμένα από την πορεία των διαγωνισμών για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (και της ROSCO που διαχειρίζεται το τροχαίο υλικό), για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων, την τύχη του αντίστοιχου διαγωνισμού για την πώληση της ΕΥΑΘ και την κατάληξη του σήριαλ με την πώληση της ΛΑΡΚΟ.
Μπορεί στο ΤΑΙΠΕΔ να κρατούν χαμηλούς τόνους, αλλά είναι κοινό μυστικό πως το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) τάσσεται κατά της πώλησης της ΕΥΑΘ, ενώ ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη με δύο ισχυρούς υποψηφίους (το σχήμα της γαλλικής Suez με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ και η κοινοπραξία της ισραηλινής Mekorot με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και όμιλο Αποστολόπουλου). Γι' αυτό εξάλλου πάγωσε και ο διαγωνισμός για την ΕΥΔΑΠ που υποτίθεται πως θα προκηρύσσονταν εντός του 2013.
Στον πάγο μπήκε και ο νέος διαγωνισμός για τη ΔΕΠΑ, καθώς η Κομισιόν έχει ζητήσει να προηγηθεί άνοιγμα της αγοράς λιανικής πώλησης στο φυσικό αέριο που σήμερα μονοπωλούν οι Εταιρείες Παροχής Αερίου (ΕΠΑ).
Σε βαθιά κατάψυξη είναι και ο διαγωνισμός για την πώληση των ΟΛΠ και ΟΛΘ εν μέσω παρεμβάσεων της Κομισιόν και αντιδράσεων από το ΠΑΣΟΚ. Στελέχη του τελευταίου, όπως ο επικεφαλής του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτης, έχουν ρίξει στο τραπέζι την ιδέα της τιτλοποίησης μελλοντικών εσόδων από συμβάσεις παραχώρησης και την πώληση μικρού ποσοστού ώστε η πλειοψηφία να μείνει στο δημόσιο.
Με δεδομένα τα προβλήματα σε κρίσιμες προκηρύξεις, στο ΤΑΙΠΕΔ έχουν μικρά περιθώρια για το πρώτο εξάμηνο. Κάποιοι διαγωνισμοί που επρόκειτο να προκηρυχθούν στο τελευταίο τρίμηνο του 2013 είναι άγνωστο πότε θα βγουν στον αέρα με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) και την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Για τα ΕΛΤΑ υπήρξαν πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοϊδη με βάση τις οποίες «δεν πρέπει να βιαζόμαστε».
Για την Εγνατία Οδό, οι αλλαγές στις συμβάσεις παραχώρησης των υπό κατασκευή οδικών αξόνων ανοίγουν θεωρητικά το δρόμο για να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός που εξαγγέλλεται εδώ και περίπου έναν χρόνο.