Ναυτιλία: Σήμερα η συνάντηση ΥΕΝ- συνδικαλιστών

Μέσα σε ένα βαρύ κλίμα που προσδιορίζεται από την πρόθεση της MSC να εκτρέψει τα φορτία της από τον Πειραιά σε ανταγωνιστικά λιμάνια και από τις κυβερνητικές προθέσεις ώστε να ”παγώσει” η διαδικασία παραχώρησης της διαχείρισης των εμπορευματικών σταθμών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ σε ιδιώτες επαναλαμβάνεται το απόγευμα στις 5 η ώρα η διαβούλευση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μ. Κεφαλογιάννη με τους συνδικαλιστές της ΟΜΥΛΕ, τους λιμενεργάτες και τους φορτοεκφορτωτές.

Ναυτιλία: Σήμερα η συνάντηση ΥΕΝ- συνδικαλιστών
της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου

Μέσα σε ένα βαρύ κλίμα, που προσδιορίζεται από την πρόθεση της MSC να εκτρέψει τα φορτία της από τον Πειραιά σε ανταγωνιστικά λιμάνια και από τις κυβερνητικές προθέσεις ώστε να ”παγώσει” η διαδικασία παραχώρησης της διαχείρισης των εμπορευματικών σταθμών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ σε ιδιώτες επαναλαμβάνεται το απόγευμα στις 5 η ώρα η διαβούλευση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μ. Κεφαλογιάννη με τους συνδικαλιστές της ΟΜΥΛΕ, τους λιμενεργάτες και τους φορτοεκφορτωτές, παρούσης και της διοίκησης του ΟΛΠ, σε μια προσπάθεια να αρθεί το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί στα δύο μεγάλα λιμάνια με τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων.

Εκτός από τα σημαντικά προβλήματα που υφίστανται σχετικά με τον ομαλό εφοδιασμό της αγοράς, τώρα ο ΟΛΠ έχει να αντιμετωπίσει και την απειλή από τη MSC να διοχετεύσει τα φορτία της από τον Πειραιά σε λιμάνια της Ιταλίας, ”σπάζοντας” τη 10ετή σύμβαση με τον οργανισμό.

Ωστόσο, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το euro2day, η διοίκηση της MSC δεν θα προχωρήσει τελικά στην καταγγελία της σύμβασης με τον ΟΛΠ. Αντίθετα, στις άμεσες προτεραιότητές της είναι η ανάκτηση της εύρυθμης λειτουργίας του λιμένος.

Παρά το γεγονός ότι αναγνωρίζεται από τον ΟΛΠ το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί από τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, εντούτοις εκτιμάται ότι η δημοσιοποίηση των προθέσεων της MSC σε μια τέτοια κρίσιμη στιγμή μοιάζει να είναι ”μαχαίρι στον λαιμό”.

Σε κάθε περίπτωση η απογευματινή σύσκεψη στο ΥΕΝ αναμένεται να αποκαλύψει και το στίγμα των κυβερνητικών προθέσεων για το θέμα της ιδιωτικοποίησης των λιμένων.

Θα κληθεί ο κ. Κεφαλογιάννης να επωμιστεί όλη την ευθύνη των χειρισμών ή θα αναζητηθούν ”εξιλαστήρια θύματα” στα πρόσωπα των δύο διευθυνόντων συμβούλων, του κ. Ν. Αναστασόπουλου (ΟΛΠ) και του κ. Γ. Τσάρα (ΟΛΘ);

Πηγές που μίλησαν στο euro2day έκαναν λόγο για ”πολιτικό θέμα”, από την άποψη ότι ο κ. Κεφαλογιάννης ”θα χρεωθεί ατυχείς χειρισμούς σε μια υπόθεση που συνιστά κυβερνητική επιλογή”.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι τα περί παγώματος της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης φαίνεται να προέρχονται από το υπουργείο Οικονομίας κατ’ εντολή του Μαξίμου, αναδεικνύοντας επί της ουσίας ενδοκυβερνητική κόντρα για ένα θέμα στο οποίο ούτως ή άλλως είχε καταγραφεί διαφορετική αντίληψη από τους κ. Αλογοσκούφη και Κεφαλογιάννη.

Καθώς ο κ. Κεφαλογιάννης επιμένει στην προκήρυξη της α’ φάσης του διαγωνισμού, αναβάλλοντας για ευθετότερο χρόνο την αξιολόγηση των προτάσεων των επενδυτών, συναντώντας τη σφοδρή αντίδραση των συνδικαλιστών, δεν αποκλείεται τώρα η παρέμβαση του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, σε μια προσπάθεια να εκτονωθεί η ”νευρική κρίση” που ενδημεί στα δύο μεγάλα λιμάνια εδώ και τρεις εβδομάδες.

Το ερώτημα όμως που δημιουργείται είναι ”ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο” τη στιγμή που ένα τόσο σοβαρό θέμα, όπως είναι η παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες, φαίνεται να μην είχε τη δέουσα προετοιμασία και τη δυνατότητα πρόβλεψης για όσα θα επακολουθούσαν με τις αντιδράσεις των εργαζομένων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v