Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ανεξάρτητη Αρχή για τα slots των αεροδρομίων

Καθήκον της Αρχής, εκτός των άλλων, είναι και η συνεργασία με τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές με σκοπό την εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας των ηλεκτρονικών συστημάτων. Επιδοτήσεις για την αντικατάσταση του στόλου των αστικών-υπεραστικών ΚΤΕΛ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Ανεξάρτητη Αρχή για τα slots των αεροδρομίων

Τη σύσταση ειδικής ανεξάρτητης Αρχής η οποία θα έχει ως έργο της την διαχείριση και την κατανομή στις ενδιαφερόμενες αεροπορικές εταιρείες των χρονοθυρίδων (slots) στα ελληνικά αεροδρόμια προβλέπει σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που κατατέθηκε στη Βουλή.

Καθήκον της Αρχής, εκτός των άλλων, είναι και η συνεργασία με τις ευρωπαϊκές αρχές με σκοπό την εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας των ηλεκτρονικών συστημάτων, η θέσπιση κοινής βάσης ηλεκτρονικών δεδομένων και η κοινή αντιμετώπιση τεχνικών και λειτουργικών ζητημάτων με σκοπό την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τα αεροδρόμια και τις αεροπορικές εταιρείες.

Η αρχή, η οποία θα έχει διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, θα χρηματοδοτείται από τα ανταποδοτικά τέλη που θα καταβάλουν αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια.

Ειδικά για την πρώτη χρονιά λειτουργίας της Αρχής τα Τέλη Συντονισμού και Προγραμματισμού Πτήσεων καθορίζονται ως εξής:

-Για τις υπηρεσίες συντονισμού (κατανομής διαθέσιμου χρόνου χρήσης) της Αρχής στα ελληνικά αεροδρόμια και τους αερομεταφορείς καταβάλλεται ανά πτήση τέλος ύψους 1,60 ευρώ τόσο από τα αεροδρόμια όσο και από τις αεροπορικές εταιρείες.

-Για τις υπηρεσίες προγραμματισμού το τέλος καθορίζεται σε 1,10 ευρώ ανά πτήση και θα καταβάλλεται επίσης από τα αεροδρόμια και τις αεροπορικές εταιρείες. Τα εν λόγω τέλη δεν καταβάλλονται στις περιπτώσεις που πρόκειται για πτήσεις δημόσιας υπηρεσίας (άγονες γραμμές).

Παράλληλα με άλλες διατάξεις του ίδιου σχεδίου νόμου προβλέπεται ότι:

-Επιδοτούνται για την αντικατάσταση του στόλου των αστικών-υπεραστικών ΚΤΕΛ και οι ιδιοκτήτες λεωφορείων που είχαν καταθέσει αιτήσεις στο διάστημα από 31 Ιουλίου έως 31 Δεκεμβρίου 2009. Η επιδότηση θα δοθεί από το αδιάθετο υπόλοιπο πιστώσεων ύψους 45 εκατ. ευρώ, που είχαν διατεθεί από το ΠΔΕ για τον ίδιο λόγο πριν της 31/7/2009. Επιπλέον για την αποσυμφόρηση των Υπηρεσιών Μεταφορών με ρύθμιση θα γίνεται περιοδική εκκαθάριση των φακέλων παντός είδους οχημάτων, οι οποίοι τηρούνται στις Υπηρεσίες μετά από 20ετία και εφόσον έχουν καταγραφεί τα βασικά στοιχεία των οχημάτων στο μηχανογραφικό σύστημα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

- Παρέχεται η δυνατότητα στις διοικήσεις των ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, να κατανέμουν καθ΄ υπέρβαση των προβλεπομένων (ενιαίο μισθολόγιο) στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών τις υπερωρίες απασχόλησης, τον αριθμό της νυχτερινής εργασίας και της εργασίας κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες, εφόσον δεν υπερβαίνουν το συνολικό αριθμό των ωρών απασχόλησης ανά αντίστοιχη Διεύθυνση ή Υπηρεσιακή Μονάδα των εν λόγω επιχειρήσεων. Το θέμα αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε κρίσιμες για την κυκλοφορία και την ασφάλεια των μεταφορών ειδικότητες, όπως των σταθμαρχών, των μηχανοδηγών, των τεχνιτών μηχανοστασίων κλπ, όπου η φύση της κυκλωματικής εργασίας σε συνδυασμό με την αποχώρηση μεγάλου αριθμού υπαλλήλων, καθιστά οριακή τη δυνατότητα συνέχισης της λειτουργίας του σιδηροδρόμου σε 24ωρη βάση.

- Οι οδηγοί που θα συμπληρώνουν τα 80 χρόνια θα μπορούν να οδηγούν για ένα εξάμηνο με το δίπλωμα που έχουν, μέχρι να περάσουν από ιατρικές εξετάσεις από την Δευτεροβάθμια Ιατρική Επιτροπή για να τους χορηγηθεί (αν τους χορηγηθεί) νέα άδεια οδήγησης.

- Η αδειοδότηση των φορτηγών Δημοσίας Χρήσεως περνάει στις Περιφέρειες. Ειδικότερα οι νέες άδειες κυκλοφορίας ΦΔΧ, μετά τη λήξη της μεταβατικής περιόδου, θα χορηγούνται από την Περιφέρεια όπου βρίσκεται η έδρα της επιχείρησης. Επίσης παύουν να ισχύουν οι Άδειες Οδικών Μεταφορών (ΑΟΜ), ενώ καταργούνται και οι τριμελείς εκτιμητικές επιτροπές, που είχαν συσταθεί με σκοπό την αποτίμηση του εισφερόμενου κεφαλαίου στις συνιστώμενες μεταφορικές εταιρείες.

Τέλος ρυθμίζονται θέματα σχετικά με τις Ιδιότυπες Μεταφορικές εταιρείες (ΙΜΕ), οι εγκρίσεις λειτουργίας των οποίων ανακαλούνται υποχρεωτικά μετά την πάροδο δεκαετίας από την λήξη της μεταβατικής περιόδου (27/1/2012).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v