Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Cyber Monday» από τα ελληνικά e-shops

Το θεσμό της Εβδομάδας Ηλεκτρονικού Εμπορίου με παροχή προσφορών και εκπτώσεων στους Έλληνες καταναλωτές προωθεί ο σύνδεσμος των εγχώριων e-shops GRECA. Στα 3,5 δισ. ευρώ o ηλεκτρονικός τζίρος το 2013 στην Ελλάδα.

«Cyber Monday» από τα ελληνικά e-shops

Τη διεθνή πρακτική της Cyber Monday -όρο που αφορά την ειδική περίοδο εκπτώσεων και προσφορών στο ηλεκτρονικό εμπόριο- επιχειρεί να λανσάρει και στην ελληνική αγορά ο Greca, o Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου.

Με καμπάνια ενημέρωσης, την οποία θα υποστηρίξει και το υπ. Ανάπτυξης, ο σύνδεσμος των ελληνικών e-shops οριοθετεί το διάστημα από την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου έως την Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2013 ως εβδομάδα εκπτώσεων, ενώ φιλοδοξεί να καθιερώσει τον θεσμό και σε ετήσια βάση.

Στον αντίποδα της φθίνουσας πορείας των λιανικών πωλήσεων, οι ηλεκτρονικές αγορές προϊόντων και υπηρεσιών αυξάνουν αλματωδώς στην Ελλάδα, αγγίζοντας το 2013, σύμφωνα με υπολογισμούς του GRECA και του ΕLTRUN τα 3,5 δισ. ευρώ (από 2,9 δισ. το 2012), καταγράφοντας έναν από τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης πανευρωπαϊκά.

Η Cyber Monday επί της ουσίας είναι όρος marketing, που δημιουργήθηκε στην ώριμη για το online λιανεμπόριο αγορά των ΗΠΑ και υιοθετήθηκε διεθνώς και από άλλες αγορές όπως ο Καναδάς, η Μεγ. Βρετανία, η Γερμανία κ.ά.

Κατά τα αμερικανικά πρότυπα, η Cyber Monday ακολουθεί την Black Friday -την πρώτη Παρασκευή μετά την ημέρα των Ευχαριστιών-, οπότε το παραδοσιακό λιανεμπόριο κάνει θεαματικές εκπτώσεις.

Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, οι πωλήσεις των e-shops στις ΗΠΑ αυξάνουν θεαματικά τη συγκεκριμένη Δευτέρα, ενώ τα τελευταία χρόνια παρατηρήθηκε ότι είναι η πιο αποδοτική εμπορικά ημέρα του έτους για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις.

Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία στις ΗΠΑ, το 2011, την αντίστοιχη Cyber Monday έγιναν αγορές συνολικής αξίας που άγγιξε το 1 δισ. δολάρια, ποσό που αφορά αποκλειστικά αγορά προϊόντων, εξαιρώντας την αγορά τουριστικών υπηρεσιών και πακέτων. Σε συνδυασμό δε με την Black Friday, είναι το εναρκτήριο λάκτισμα για τις αγορές της εορταστικής περιόδου έως τα Χριστούγεννα.

Στην Ελλάδα, η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου μπορεί να είναι ραγδαία, αλλά ο συνολικός τζίρος αντιπροσωπεύει μικρός μέρος των συνολικών λιανικών πωλήσεων. Ωστόσο, αρκετές μελέτες καταλήγουν στο ότι δημιουργείται ένα σώμα 1,5 εκατομμυρίου ώριμων Ελλήνων καταναλωτών του διαδικτύου.

Από τον συνολικό τζίρο των ηλεκτρονικών αγορών, περίπου το ένα τρίτο αυτού καταλαμβάνουν κυρίως αγορές ταξιδιωτικών υπηρεσιών, ενώ ακολουθούν τα προϊόντα υψηλής τεχνολογίας. Μια άλλη παράμετρος, είναι επίσης ότι σημαντικό μέρος των αγορών που πραγματοποιούν οι Έλληνες γίνεται μέσω e-shops εκτός Ελλάδας.

Παρ' όλα αυτά, το ηλεκτρονικό εμπορικό κανάλι αποτελεί μια σημαντική εξαγωγική διέξοδο για σειρά ελληνικών προϊόντων, δίνοντας πρόσβαση στις εγχώριες επιχειρήσεις σε μια διευρυμένη αγορά. Μόνο πέρυσι η αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη αυξήθηκε σε σχέση με το 2011 κατά 19% και άγγιξε τα 322 δισ. ευρώ.

Αυτό το ποσό εκτιμάται ότι θα διπλασιαστεί μέχρι το 2016, δηλαδή θα προσεγγίσει τα 625 δισ. ευρώ και θα τριπλασιαστεί μέχρι το 2020. Οι Ευρωπαίοι που είναι e-shoppers και θα μπορούσαν κάλλιστα να γίνουν και καταναλωτές ελληνικών προϊόντων υπολογίζονται στα 250 εκατομμύρια και πέρυσι ξόδεψαν κατά μέσο όρο 1.243 ευρώ για αγορές μέσω του Internet.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v