Ανατροπές με το νέο ρυθμιστικό σχέδιο Αττικής

Μεγαλεπίβολα έργα επαναφέρει στο προσκήνιο το νέο ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας - Αττικής. Ποια περιλαμβάνονται στη λίστα. Την Τετάρτη θα εξεταστεί στη Βουλή.

Ανατροπές με το νέο ρυθμιστικό σχέδιο Αττικής

Μεγαλεπίβολα έργα, τα οποία είτε δεν περιλαμβάνονταν στην προηγούμενη έκδοση του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας - Αττικής είτε δεν αντέχουν στα νέα δεδομένα που δημιουργεί η οικονομική κρίση, στην κυκλοφορία του Λεκανοπεδίου, περιλαμβάνει το σχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος (ΥΠΕΚΑ) που θα συζητηθεί την επόμενη Τετάρτη σε κοινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου και της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής.

Το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο ανασταίνει ακόμα και την τεράστιου κόστους Σήραγγα Αργυρουπόλεως, δηλαδή τη διάνοιξη σήραγγας στον Υμηττό, που θα συνδέει την παραλιακή λεωφόρο με τα Μεσόγεια. Σύμφωνα με το σχέδιο, η σήραγγα «θα αξιολογηθεί ως μία εκ των εναλλακτικών λύσεων οδικής διασύνδεσης Ελληνικού - Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών».

Στο νέο ρυθμιστικό εντάσσονται επίσης η επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι το Λαύριο, καθώς και η «Ελεύθερη Λεωφόρος Σταυρού-Ραφήνας, στο τμήμα από Ανισόπεδο Κόμβο με Αττική Οδό μέχρι διασταύρωση Ραφήνας και σύνδεση με τη βόρεια πύλη του Διεθνούς Αερολιμένα Ελευθέριος Βενιζέλος».

Για μία ακόμα φορά περιλαμβάνεται ο στοιχειωμένος οδικός άξονας Ελευσίνα (Κόμβος Αγ. Λουκά) - Θήβα με το επιχείρημα πως «θα συμβάλει στη μείωση των χρονοαποστάσεων στον άξονα ΠΑΘΕ, και θα αποφορτίσει την Παρακηφίσια Λεωφόρο και τον Αυτοκινητόδρομο Αθηνών - Λαμίας στο τμήμα Αθηνών - Υλίκης, από πλευράς κυκλοφοριακής και περιβαλλοντικής».

Το έργο σχεδιάζεται να κατασκευαστεί μέσω σύμβασης παραχώρησης (ο ανάδοχος θα διαχειρίζεται και τα διόδια), όπως και η επίσης στοιχειωμένη υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος. Οι διαγωνισμοί για τα δύο έργα (όπως και για τη ζεύξη Λευκάδας) αναβάλλονται συνεχώς γιατί ουδείς ενδιαφέρεται να συμμετάσχει.

Προ ημερών αναβλήθηκαν για τρίτη φορά για την άνοιξη του 2014 με την ελπίδα πως μέχρι τότε θα έχουν διαμορφωθεί καλύτερες συνθήκες. Στο νέο ρυθμιστικό εντάσσονται και οι επεκτάσεις του μετρό (με τη νέα γραμμή 4) και του δικτύου τραμ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v