Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Πετάει» η συνδρομητική τηλεόραση

Σημαντική αύξηση καταγράφουν οι συνδρομητές τηλεοπτικών υπηρεσιών. Η κυριαρχία της Nova στα μερίδια αγοράς και οι κινήσεις ενίσχυσης από τον ΟΤΕ. Ενδιαφέρον και από άλλους παίκτες.

  • της Μάρως Τσαντήλα
«Πετάει» η συνδρομητική τηλεόραση

Ο δραστικός περιορισμός του διαθέσιμου εισοδήματος που προκάλεσε στα νοικοκυριά η κρίση των τελευταίων ετών υποχρέωσε την ελληνική οικογένεια να αλλάξει τρόπο ζωής. Η ψυχαγωγία ήταν από τους πρώτους τομείς όπου έπεσε το τσεκούρι. Άμεση προτεραιότητα έγινε η κάλυψη με μικρή σχετικά δαπάνη των αναγκών όλης της οικογένειας.

Το γεγονός αποδεικνύεται ότι αποτελεί και τη μεγάλη ευκαιρία για τις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες, οι οποίες με τις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης βλέπουν ότι μπορούν να προσεγγίσουν το καταναλωτικό κοινό, και να προσελκύσουν πελάτες, ανατρέποντας έτσι την πτωτική πορεία στα έσοδα που κατέγραφαν επί χρόνια.

Η ανατροπή γίνεται καθώς συντελούνται δύο βασικές προϋποθέσεις: από τη μία η μείωση στις τιμές των παρόχων και από την άλλη η ιδιαίτερα έντονη πενία που, λόγω της κρίσης, χαρακτηρίζει τα τελευταία χρόνια το προϊόν των ελεύθερων καναλιών.

Ηγετική παρουσία για τη Nova

Όπως ήταν αναμενόμενο, μεγάλη κερδισμένη στην έως τώρα μάχη των μεριδίων αναδεικνύεται η Νova. Εχοντας επενδύσει σε περιεχόμενο, όπως το ελληνικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου, είναι ηγέτιδα στον χώρο της συνδρομητικής τηλεόρασης. Μετά και το πολύ επιτυχημένο λανσάρισμα του Nova 3 play, είδε τα νούμερά της να καταγράφουν ρεκόρ… τηλεθέασης.

Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία που έχουν ανακοινωθεί και αφορούν το πρώτο εξάμηνο του 2013 οι συνδρομητές της αυξήθηκαν κατά 12,8%, φτάνοντας τα 373.049 νοικοκυριά, έναντι 330.645 το αντίστοιχο διάστημα του 2012.

Παράλληλα, η εταιρεία στο τέλος Ιουνίου εξυπηρετούσε περισσότερα από 204 χιλιάδες νοικοκυριά με συνδυαστικές υπηρεσίες, τηλεόραση – τηλεφωνία – ίντερνετ, αριθμός που ήταν εντυπωσιακά ενισχυμένος, κατά 46,5%, σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο της προηγούμενης χρονιάς. Η συνδρομητική ενίσχυση της Nova – Forthnet συνεχίστηκε και το καλοκαίρι. Με βάση πληροφορίες, οι συνδρομητές της ανέρχονται πλέον στις 420.000.

Ο ανταγωνισμός

Προσπάθειες ενίσχυσης καταβάλλονται και από τον όμιλο του ΟΤΕ. Σύμφωνα με τα στοιχεία εξαμήνου, στο τέλος του Ιουνίου η υπηρεσία ΟΤΕ TV είχε 175.000 πελάτες σημειώνοντας αύξηση 26.000 στο τρίμηνο. Η αύξηση της συνδρομητικής βάσης συνεχίστηκε όλο το προηγούμενο διάστημα και, σύμφωνα με πηγές του ΟΤΕ, η υπηρεσία έχει σήμερα περισσότερους από 220.000 συνδρομητές.

Το δικό της video club για τους συνδρομητές της έχει στήσει η HOL, η οποία πλέον με την υπηρεσία hol my tv, πέρα από το hol video club, προσφέρει πρόσβαση και σε ελεύθερα κανάλια.

Οι επιδόσεις των συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών, που βαίνουν αυξημένες παρά την κρίση που διέρχεται η χώρα μας, έχουν ανοίξει και την όρεξη της CYTA Ελλάδος, η οποία σχεδιάζει το επόμενο διάστημα να προσφέρει στους πελάτες της υπηρεσίες τηλεόρασης μέσω διαδικτύου. Η εταιρεία, εκτός από τις κινήσεις στον χώρο της τηλεόρασης, σχεδιάζει παράλληλα να ξεκινήσει την παροχή υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας ως «εικονικός» πάροχος (Mobile Virtual Νetwork Operators) μέσω του δικτύου της Vodafone.

Πάντως, πηγές της αγοράς θεωρούν ότι τα περιθώρια κινήσεων για έναν νέο παίκτη στη συνδρομητική τηλεόραση είναι πολύ περιορισμένα, καθώς η ελληνική αγορά παρά τις τελευταίες εξελίξεις παραμένει μικρή σε μέγεθος.

Παγκοσμίως αναπτύσσεται η συνδρομητική τηλεόραση

Να σημειωθεί ότι παγκοσμίως η αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης συνεχίζει να αναπτύσσεται. Στο πρώτο εξάμηνο του έτους προστέθηκαν 23 εκατομμύρια νέοι συνδρομητές. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι τελευταίοι ως το τέλος του έτους θα φτάσουν τα 895 εκατομμύρια, ενώ τα έσοδα υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσουν τα 245 δισ. δολάρια.

Ενδιαφέρον στοιχείο που αφορά την περιοχή της Ευρώπης είναι αυτό που αναφέρει ότι το 2012 ο αριθμός πελατών της συνδρομητικής κατέγραψε μείωση σε Ισπανία και Ιταλία, δηλαδή σε δύο χώρες που πλήττονται έντονα από την οικονομική κρίση, όμως συνολικά η αγορά αναπτύχθηκε. Ο βαθμός διείσδυσης της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ε.Ε. ποικίλλει από χώρα σε χώρα με τα υψηλότερα ποσοστά να καταγράφονται στη δυτική Ευρώπη. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v