Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΑ – Aegean: H επόμενη μέρα του ντιλ

Σύντομα προχωρά η υλοποίηση της συμφωνίας. Διατηρούνται τα ονόματα και τα σήματα των δύο εταιρειών. Αναμένεται αύξηση των δρομολογίων. Οι συνέργειες και τα οφέλη που θα προκύψουν. Εκτιμήσεις για κερδοφορία σε δύο χρόνια.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΟΑ – Aegean: H επόμενη μέρα του ντιλ

Οι προϋποθέσεις ώστε η Ελλάδα να αποκτήσει ένα αεροπορικό σχήμα που θα έχει ικανό μέγεθος όχι μόνο να πρωταγωνιστήσει στην εσωτερική αγορά, αλλά και να σταθεί με αξιώσεις στη διεθνή, ιδίως σε αυτή των μικρών και μεσαίων αποστάσεων, δημιουργούνται με την απόφαση της Ε.Ε., που έδωσε το πράσινο φως για την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines.

Οι διαδικασίες από εδώ και στο εξής θα προχωρήσουν με ταχύτητα και η συμφωνία αναμένεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί ως τις 18 Οκτωβρίου, οπότε και εκτιμάται ότι η Aegean θα έχει αναλάβει την ευθύνη διοίκησης της Olympic Air. Με την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η Olympic Air θα καταστεί 100% θυγατρική της εισηγμένης Aegean. Η συναλλαγή δεν θα προκαλέσει καμία διαφοροποίηση στη μετοχική σύνθεση της Aegean, καθώς η συμφωνία προβλέπει πληρωμή του τιμήματος σε μετρητά και όχι μετοχές.

Σε δύο εβδομάδες, και αφού θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή, η Aegean Airlines ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να παρουσιάσει τον συνολικό σχεδιασμό των υπηρεσιών της, όπως διαμορφώνεται μετά την εξαγορά, αλλά και το πρόγραμμα του 2014, το οποίο αναμένεται ότι θα περιλαμβάνει διεύρυνση της παρουσίας της, ιδίως στο εξωτερικό. Η εταιρεία, πέρα από τη διατήρηση και τη χειμερινή περίοδο των περισσότερων προορισμών που ξεκίνησε πρόσφατα, πρόκειται να ανακοινώσει και νέα δρομολόγια σε επιλεγμένους προορισμούς, κυρίως στην Ευρώπη.

Οι συνέργειες

Οι δύο εταιρείες θα εξακολουθήσουν να υφίστανται ως ξεχωριστές εμπορικές οντότητες, καθώς πρόκειται να διατηρήσουν την επωνυμία και τα εμπορικά σήματά τους, ενώ θα εξακολουθήσουν να έχουν διακριτό πτητικό έργο και αεροπορικό στόλο. Τα οικονομικά οφέλη και οι συνέργειες θα προκύψουν από την ενοποίηση διοικητικών, εμπορικών, οικονομικών και τεχνικών υπηρεσιών υπό την Aegean. Ωστόσο, η Olympic Air θα εξακολουθήσει να διαθέτει προσωπικό και αεροπλάνα προκειμένου να μπορεί να εξυπηρετεί το έργο που θα διατηρήσει, μεταξύ αυτών και τα δρομολόγια των άγονων γραμμών, τα οποία έχει αναλάβει, κατόπιν διαγωνισμού, ως το 2016.

Η ενοποίηση τμημάτων του προσωπικού είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε περιορισμό των θέσεων εργασίας, κατά κύριο λόγο στη διοίκηση. Αντίθετα, δεν αναμένεται να υπάρξουν μειώσεις στο ιπτάμενο προσωπικό, αφού στα σχέδια της Aegean είναι η επέκταση της δραστηριότητάς της. Εξάλλου η κρίση είχε ήδη οδηγήσει σε σημαντικές περικοπές στον αεροπορικό χώρο τα προηγούμενα χρόνια. Χαρακτηριστικά η Aegean την τελευταία τριετία έχει μειώσει το προσωπικό της κατά 250 άτομα, ενώ ακόμη 850 εργαζόμενοι που απασχολούσε στο ground handling μεταφέρθηκαν στις Swissport και Goldair, αφού η εταιρεία σταμάτησε τη δραστηριότητα αυτή επικεντρωνόμενη στο πτητικό έργο.

Οι πρώτοι υπολογισμοί αναφέρουν ότι σε ορίζοντα 18 μηνών θα προκύψουν συνέργειες της τάξης των 30 - 35 εκατομμυρίων ευρώ. Τα οφέλη προέρχονται από την εξοικονόμηση πόρων στον διοικητικό τομέα, στα κτίρια, στις συμβάσεις, στην αγοραστική δύναμη του fueling, του catering και του handling αλλά και από την κατάργηση των παράλληλων συστημάτων. Επιπλέον συνέργειες θα προκύψουν με την καλύτερη εκμετάλλευση του δικτύου επιτρέποντας τη βέλτιστη αξιοποίηση των πόρων, σε επίπεδο προσωπικού αλλά και αεροσκαφών.

Σχέδια κερδοφορίας σε 1,5 - 2 χρόνια

Στα σχέδια της διοίκησης της Aegean είναι ο όμιλος, συμπεριλαμβανομένης και της Olympic, να περάσει σε κερδοφορία σε διάστημα 1,5 - 2 ετών. Ο στόχος αυτός καθίσταται περισσότερο προσιτός από το γεγονός ότι ήδη στο πρώτο εξάμηνο του έτους η Aegean κατάφερε πλήρη αντιστροφή της εικόνας περνώντας σε κέρδη 16,5 εκατομμυρίων ευρώ, έναντι ζημιών 38,5 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2012. Στο εξάμηνο Ιανουαρίου – Ιουνίου η δραστηριότητα της Olympic Air κατέγραψε ζημίες 12,1 εκατ. ευρώ.

Να σημειώσουμε ότι το συνολικό τίμημα της εξαγοράς της Olympic Air ανέρχεται σε 72 εκατ. ευρώ. Από το ποσό αυτό τα 20 εκατ. καταβλήθηκαν με την υπογραφή της συμφωνίας των δύο πλευρών, πέρυσι τον Οκτώβριο.

Τα υπόλοιπα 52 εκατ. προβλέπεται ότι θα δοθούν σε διάστημα τεσσάρων ετών από την έγκριση της συμφωνίας, δηλαδή ως το 2017. Σύντομα αναμένεται η καταβολή της πρώτης δόσης, αφού η συμφωνία προβλέπει την πληρωμή αμέσως μετά την έγκριση της συμφωνίας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v