Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ROSCO: Με προίκα 400 εκατ. ψάχνει... αγοραστή

Σήμερα η εκδήλωση ενδιαφέροντος από επενδυτές για τη ROSCO. Σε δύο φάσεις θα διεξαχθεί ο διαγωνισμός. Δέλεαρ τα «εξασφαλισμένα» 400 εκατ. ευρώ. Ποια ονόματα ξένων ομίλων ενδιαφέρονται. Πού θα κριθεί ο νικητής.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ROSCO: Με προίκα 400 εκατ. ψάχνει... αγοραστή
Με δυνατή «προίκα» εκατομμυρίων ευρώ βγαίνει στο σφυρί Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), γνωστότερη και ως ROSCO. Οι επενδυτές που ενδιαφέρονται να την αποκτήσουν έχουν τη δυνατότητα ως σήμερα το απόγευμα να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους στο ΤΑΙΠΕΔ καθώς λήγει η σχετική προθεσμία.

Για την εταιρεία αναμένεται ότι θα εκδηλωθεί σημαντικό ενδιαφέρον, όπως είχε διαφανεί όλο το προηγούμενο διάστημα. Εξάλλου με διάταξη που ενσωματώθηκε στο σχέδιο νόμου για τα ΚΤΕΛ, έχει εξασφαλιστεί γερή «προίκα» για τη ROSCO, η οποία αναλαμβάνει για 10ετή περίοδο τη συντήρηση του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ αντί 40 εκατομμυρίων ευρώ τον χρόνο. Ούτε λίγο, ούτε πολύ δηλαδή, η εταιρεία έχει εξασφαλισμένα έσοδα ύψους 400 εκατ. ευρώ για την επόμενη δεκαετία.

Επιπλέον, θα ενοικιάσει από τον ΟΣΕ με προνομιακούς όρους τα ακίνητα που είναι απαραίτητα για τη λειτουργία της. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται: μηχανοστάσιο Ρέντη 83,07 στρεμμάτων, εργοστάσιο Πειραιά 52,97 στρεμμάτων, εργοστάσιο Θεσσαλονίκης 54,37 στρεμμάτων, μηχανοστάσιο Θεσσαλονίκης 47,71 στρεμμάτων, μηχανοστάσιο Πάτρας 7,73 στρεμμάτων, μηχανοστάσιο Λάρισας 16,55 στρεμμάτων, εργοστάσιο Βόλου 3,87 στρεμμάτων, μηχανοστάσιο Καλαμάτας 18,39 στρεμμάτων, μηχανοστάσιο Αλεξανδρούπολης 1,20 στρεμμάτων, μηχανοστάσιο Πύργου, και μηχανοστάσιο Διακοφτού έκτασης 6 στρεμμάτων.

Επιπλέον πρέπει να σημειώσουμε πως με δεδομένο ότι η εταιρεία διαθέτει πείρα, αλλά και υποδομές που είναι δύσκολο να αποκτήσει κάποιος ανταγωνιστής, η επιλογή της για τη βαριά συντήρηση των συρμών του μετρό, τα επόμενα χρόνια, θεωρείται σχεδόν μονόδρομος, γεγονός που σίγουρα δεν διαφεύγει της προσοχής των ενδιαφερόμενων επενδυτών.

Οι ενδιαφερόμενοι

Ο διαγωνισμός για την αποκρατικοποίηση της ROSCO τρέχει παράλληλα με τον διαγωνισμό για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και δεν λίγοι όσοι επισημαίνουν ότι οι δύο εταιρείες θα έπρεπε να αποκρατικοποιηθούν ταυτόχρονα. Εξάλλου ήδη οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD) που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν ξεκαθαρίσει ότι παράλληλα ενδιαφέρονται και για την εταιρεία της τεχνικής βάσης.

Ενδιαφέρον αναμένεται ότι θα υπάρξει από τη γαλλική Alstom, η οποία μάλιστα προβάλλεται από πολλούς ως πολύ δυνατή υποψηφιότητα για την απόκτηση της εταιρείας. Επίσης πιθανόν θεωρείται ότι στον κατάλογο των εταιρειών που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον για τη ROSCO θα περιλαμβάνονται η καναδική Bombardier, η ιταλική Ansaldoberda και η γερμανική Siemens. Άλλωστε στις περισσότερες περιπτώσεις πρόκειται για επιχειρήσεις που έχουν ήδη παρουσία στα ελληνικά σιδηροδρομικά πράγματα.

Η διατήρηση των θέσεων εργασίας θα βαρύνει στην τελική επιλογή επενδυτή

Για το προσδοκώμενο τίμημα δεν υπάρχουν εκτιμήσεις, ωστόσο εκείνο που σημειώνεται με έμφαση είναι πως από τους υποψηφίους θα ζητηθούν κυρίως δεσμεύσεις για τη διατήρηση των περίπου 600 εργαζομένων. Το σχέδιο ανάπτυξης της εταιρείας που θα καταθέσουν οι ενδιαφερόμενοι αναμένεται ότι θα είναι το κρίσιμο στοιχείο στο οποίο θα στηριχθεί η επιλογή του επενδυτή.

Να σημειώσουμε ότι ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις. Μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος θα επιλεγούν οι υποψήφιοι εκείνοι που πληρούν τα κριτήρια και θα περάσουν στην επόμενη φάση αποκτώντας πρόσβαση στα λεπτομερή στοιχεία που αφορούν την εταιρεία. Στην συνέχεια οι επιλεγέντες υποψήφιοι θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές.

Στο πλαίσιο του διαγωνισμού, χρέη χρηματοοικονομικού συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ εκτελούν η Επενδυτική Τράπεζα της Ελλάδος και η Kantor Management Consultants, Νομικοί Σύμβουλοι είναι η δικηγορική εταιρεία Hogan Lovells International LLP και το Δικηγορικό Γραφείο M. & Π. Μπερνίτσα και Τεχνικός Σύμβουλος η Louis Berger S.A.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v