Με αφορμή τον διάλογο για τη διαμόρφωση του νέου πλαισίου που θα διέπει τις εμπορικές μισθώσεις και την αδιάλλακτη στάση των εκπροσώπων της τρόικας υπέρ της πλήρους απελευθέρωσης του καθεστώτος της επαγγελματικής στέγης, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, κ. Β. Κορκίδης, προειδοποίησε ότι χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα οδηγηθούν σε αξιέξοδο.
Όπως εξήγησε πριν από το 2009, με το ίδιο νομικό πλαίσιο, με διπλάσια ενοίκια και με καταβολή «αέρα» δεν έβρισκες να νοικιάσεις μαγαζί. Αναρωτήθηκε λοιπόν πως είναι δυνατόν σήμερα, με 1 στα 2 ακίνητα ξενοίκιαστα, να ευθύνεται το ίδιο περιοριστικό νομικό πλαίσιο.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ επεσήμανε μάλιστα ότι η εντύπωση που δημιουργείται είναι ότι κάποιοι θέλουν τα ιδιωτικά και δημόσια ακίνητα εδώ και τώρα και ελεύθερα ενοικιαστών.
Η δήλωση του Β. Κορκίδη:
«Στην τρέχουσα δυσμενή οικονομική συγκυρία και με την επιβολή της αλόγιστης υπερφορολόγησης της ακίνητης περιουσίας, είναι αδιανόητο η Τρόικα να επιμένει στην άμεση και πλήρη απελευθέρωση για το σύνολο των επαγγελματικών μισθώσεων η οποία ενδέχεται να οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερο αδιέξοδο χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ο ισχυρισμός ότι το ίδιο ισχύει σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες δεν ευσταθεί, αφού στην Γαλλία και Βέλγιο ισχύει η 9ετία και στην Ιταλία 6+6 χρόνια.
Το Ε.Β.Ε.Π. αδυνατεί να ερμηνεύσει την επιμονή και τις αιτιάσεις της Τρόικα για υπερπροστατευτικό, ανελαστικό και δεσμευτικό πλαίσιο νόμου που εμποδίζει την αναθέρμανση της αγοράς και έχει ως αποτέλεσμα τα χιλιάδες ξενοίκιαστα ακίνητα. Πριν το 2009, με το ίδιο νομικό πλαίσιο, με διπλάσια ενοίκια, με καταβολή "αέρα" δεν έβρισκες να νοικιάσεις μαγαζί και σήμερα με 1 στα 2 ακίνητα ξενοίκιαστα πώς είναι δυνατόν να ευθύνεται το ίδιο περιοριστικό νομικό πλαίσιο; Πολύ φοβάμαι ότι η εντύπωση που δημιουργείται είναι ότι κάποιοι θέλουν τα ιδιωτικά και δημόσια ακίνητα εδώ και τώρα και ελεύθερα ενοικιαστών.
Η απάντηση του επιχειρηματικού κόσμου, που εκτός από ενοικιαστές είναι και ιδιοκτήτες, έχει δοθεί ήδη επάνω στο τρίπτυχο: πρώτον, να διατηρηθεί η δωδεκαετία ως έχει για όλες τις υφιστάμενες εμπορικές μισθώσεις και να ισχύσει η εξαετία στις νέες, δεύτερον, να αποφύγουμε τη συμφόρηση των δικαστηρίων με νέες μισθωτικές υποθέσεις που θα φέρει η πλήρης απελευθέρωση και, τρίτον, να ρυθμίσουμε αποτελεσματικά τις στρεβλωτικές μισθώσεις των ακινήτων που ανήκουν σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, ασφαλιστικά ταμεία, ιδρύματα, κληροδοτήματα και άλλους φορείς.
Η ελληνική αγορά και κοινωνία έχουν ιδιαιτερότητες, όπως η έλλειψη συμβατικής ισότητας που αποτελεί τον κανόνα και όχι την εξαίρεση. Κυρίως όμως, οι εκπρόσωποι της Τρόικας πρέπει να λάβουν υπόψη τους το γεγονός ότι στην Ελλάδα υπάρχουν πάρα πολλές μικρές ιδιοκτησίες και, επίσης, πολλές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Αυτό σημαίνει ότι ένα πλαίσιο νόμου δεν στερεί σε κανέναν την ελεύθερη διαπραγμάτευση αλλά, αντίθετα, διευκολύνει μικροιδιοκτήτες και μικρόεπιχειρηματίες από περιττά έξοδα και διαδικασίες.
Τόσο το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, όσο και η Τρόικα, θα πρέπει να σχεδιάσουν το μέλλον χωρίς να αλλοιώσουν το παρόν της επαγγελματικής στέγης. Το Ε.Β.Ε.Π. προτείνει να διαμορφωθεί ένα νέο πλαίσιο που δεν θα καταργεί, αλλά θα διορθώνει υπερβολές και θα βελτιώνει 7 κύρια σημεία, όπως η ελάχιστη διάρκεια, «ρήτρα εξόδου», ανανέωση, εξωστική διαδικασία, αναπροσαρμογή μισθώματος, άυλη αξία και το δικαίωμα προτίμησης του συνεπούς ενοικιαστή.»