Ολική ανατροπή στο θέμα της Βιοχάλκο φέρνει τροπολογία του περίφημου άρθρου 2, η οποία στην ουσία ανοίγει τον δρόμο στα σχέδια της εταιρείας με μία προϋπόθεση: να πραγματοποίησει ταυτόχρονο dual listing.
Σύμφωνα με τη σημερινή υπό ψήφιση τροπολογία, αφενός το ποσοστό που απαιτείται για τη γενική συνέλευση κατέρχεται στο 90% και αφορά μόνο τις περιπτώσεις που «συνεπεία των εταιρικών μετασχηματισμών, οι μέτοχοι της απορροφώμενης, διασπώμενης ή μετατρεπόμενης εταιρείας λαμβάνουν εισηγμένες μετοχές σε οργανωμένη αγορά κράτους άλλου πλην της Ελλάδας», η δε απαίτηση του 90% καταργείται εντελώς αν οι μέτοχοι της απορροφώμενης, διασπώμενης ή μετατρεπόμενης εταιρείας λαμβάνουν μετοχές εισηγμένες σε οργανωμένη αγορά στην Ελλάδα.
Επομένως, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, και με δεδομένη τη βούληση της Βιοχάλκο Α.Ε. να εισαγάγει και στην εγχώρια αγορά τη Vioxalco SA, το μόνο που απαιτείται πλέον είναι να γίνει παράλληλη εισαγωγή της νέας εταιρείας στα δύο χρηματιστήρια.
Σε ανακοίνωσή του το ΥΠΟΙΚ αναφέρει: "Το τρίτο εδάφιο της παραγράφου 5 του άρθρου 17 του ν. 3371/2005 (Α' 178) τροποποιείται και προστίθεται τέταρτο εδάφιο ως εξής:
«Εάν, συνεπεία των εταιρικών μετασχηματισμών, οι μέτοχοι της απορροφώμενης, διασπώμενης ή μετατρεπόμενης εταιρίας λαμβάνουν εισηγμένες μετοχές σε οργανωμένη αγορά κράτους άλλου πλην της Ελλάδας, σύμφωνα με τους όρους των ανωτέρω μετασχηματισμών, το ποσοστό της απαιτούμενης πλειοψηφίας του πρώτου εδαφίου ορίζεται σε 90%. Τα προηγούμενα εδάφια της παρούσας παραγράφου δεν εφαρμόζονται εάν, συνεπεία εταιρικών μετασχηματισμών, οι μέτοχοι της απορροφώμενης, διασπώμενης ή μετατρεπόμενης εταιρείας λαμβάνουν μετοχές εισηγμένες σε οργανωμένη αγορά στην Ελλάδα»".
Πώς εξηγεί την απόφαση
Το ΥΠΟΙΚ προχωρά και σε εξηγήσεις αναφορικά με την απόφαση να προχωρήσει στη συγκεκριμένη τροπολογία. Συγκεκριμένα αναφέρει: "Η ρύθμιση την οποία έχει καταθέσει το Υπουργείο Οικονομικών αποσκοπεί στην προσέγγιση της ελληνικής νομοθεσίας προς τα ισχύοντα σε άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσον αφορά το απαιτούμενο ποσοστό για τη διαγραφή εταιρειών από το Χρηματιστήριο χωρίς να έχει προηγηθεί δημόσια πρόταση, με προφανή στόχο την προστασία των μετόχων μειοψηφίας.
Με τις προτεινόμενες νομοτεχνικές αλλαγές που θα κατατεθούν διασφαλίζεται ότι η ρύθμιση δεν θα λειτουργήσει αποτρεπτικά για τις συγχωνεύσεις μεταξύ ελληνικών εισηγμένων εταιρειών, καθώς γι' αυτές το ποσοστό θα παραμείνει 67%, ενώ διατηρείται η δικλίδα ασφαλείας αυξημένου ποσοστού 90% όσον αφορά τις συγχωνεύσεις με αλλοδαπές εισηγμένες, κατά τα πρότυπα των λοιπών ευρωπαϊκών χωρών.
Παρατίθεται μάλιστα και πίνακας με το ποσοστό που απαιτείται σε άλλες χώρες προκειμένου να επιτευχθεί διαγραφή εισηγμένων μετοχών μέσω independent squeeze-out, δηλαδή εξαγορά των μετοχών των λοιπών μετόχων από τον μέτοχο πλειοψηφίας (χωρίς να έχει προηγηθεί δημόσια πρόταση)".
Χώρα | % independent squeeze out |
Αυστρία | 90% |
Γαλλία | 95% |
Γερμανία | 95% |
Δανία | 90% |
Ηνωμένο Βασίλειο | Δεν προβλέπεται |
Ισπανία | Δεν προβλέπεται |
Κύπρος | Δεν προβλέπεται |
Λιθουανία | Δεν προβλέπεται |
Πολωνία | 90% |
Σουηδία | 90% |
Φινλανδία | 90% |