Malls: «Ακριβά», αλλά... προτιμώνται

Στη συνείδηση των καταναλωτών, τα εμπορικά κέντρα δεν προσφέρουν χαμηλότερες τιμές, κατάφεραν ωστόσο να εδραιωθούν στην εγχώρια κατανάλωση ως σημεία προορισμού. Τα στοιχεία από Mall, Golden Hall, Mediterranean Cosmos.

Malls: «Ακριβά», αλλά... προτιμώνται

Σταθερή αύξηση επισκεψιμότητας και μικρή πτώση του τζίρου -σε σχέση με το σύνολο της «ανοικτής» λιανεμπορικής αγοράς- συνεχίζουν να εμφανίζουν τα μεγάλα εμπορικά κέντρα, κερδίζοντας σταθερά μερίδιο από το 2005 (οπότε και έγιναν τα σημαντικότερα εγκαίνια μεγάλων μονάδων) έως σήμερα.

Παρά την ύφεση και το γεγονός ότι στη συνείδηση των καταναλωτών τα εμπορικά κέντρα δεν προσφέρουν χαμηλότερες τιμές, κατάφεραν να εδραιωθούν στην εγχώρια κατανάλωση ως σημεία προορισμού.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Focus Bari, η οποία παρουσιάστηκε στο συνέδριο Shopping Destinations Forum, μόλις το 17% των ερωτηθέντων θεωρεί πλεονέκτημα των εμπορικών κέντρων τις τιμές, ενώ το 16% τις προσφορές.

Όπως υποστηρίζει το 52%, το υπ' αριθμόν ένα μειονέκτημα των εμπορικών κέντρων είναι ότι παρασύρουν τους καταναλωτές σε μη απαραίτητες αγορές, ενώ επίσης σημαντικό ποσοστό της τάξεως του 38% θεωρεί ότι είναι ακριβά.

Παρ' όλα αυτά, ποσοστό 23% δήλωσε στη σχετική έρευνα που έγινε τον Ιούνιο στην Αττική ότι ψωνίζει μόνο από καταστήματα εμπορικών κέντρων, ενώ το 52% ότι πραγματοποιεί αγορές τόσο από κλειστές όσο και από ανοικτές αγορές.

Σύμφωνα με την έρευνα, ο κυριότερος λόγος (ποσοστό 65%) για τη μη πραγματοποίηση αγορών από εμπορικά κέντρα είναι η απόστασή τους από τα σημεία όπου κινούνται οι καταναλωτές.

Προς επαλήθευση των παραπάνω δεδομένων της έρευνας έρχονται και τα οικονομικά στοιχεία από τα επιμέρους εμπορικά κέντρα, τα οποία φαίνεται πως κινούνται καλύτερα από τους μέσους όρους της αγοράς.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της Lamda Development, που διαχειρίζεται τα εμπορικά κέντρα Mall, Golden Hall και Mediterranean Cosmos, η θετική διαφοροποίηση της δραστηριότητας των εμπορικών κέντρων από την υπόλοιπη αγορά λιανικής συνεχίζεται, καθώς αυτά αποτελούν σημεία αναφοράς και αποδοχής για το καταναλωτικό κοινό.

Οι έμποροι λιανικής εξακολουθούν να έχουν το πλεονέκτημα του χαμηλότερου ενοικίου συγκριτικά με τις κεντρικές οδούς, μεγάλη υποστήριξη σε ενέργειες marketing και επικοινωνίας, καθώς και εξασφαλισμένη μεγάλη επισκεψιμότητα, όπως αποδεικνύει η ως σήμερα πορεία.

Στο πρώτο εξάμηνο του 2013, στο Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη, η πτώση του κύκλου εργασιών των καταστημάτων περιορίστηκε οριακά κατά 1%, η επισκεψιμότητα παρουσίασε πτώση 7%, ενώ η εξαμηνιαία λειτουργική κερδοφορία υποχώρησε κατά 13%.

Αναφορικά με το The Mall Athens, η λειτουργική κερδοφορία μειώθηκε 10%, ενώ το πρώτο εξάμηνο του έτους ο τζίρος των καταστημάτων και ο αριθμός των επισκεπτών παρουσίασαν πτώση 9% και 3% αντιστοίχως.

Ο συνολικός κύκλος εργασιών των καταστημάτων στο Golden Hall επίσης για το πρώτο εξάμηνο του έτους κινήθηκε ελαφρώς ανοδικά κατά 1%, ενώ είναι αρκετά ενθαρρυντική η αύξηση του αριθμού των επισκέψεων κατά 3%.

Σημειώνεται ότι από τον Μάιο ως σήμερα το πρόσημο είναι πλέον θετικό και για τα τρία εμπορικά κέντρα.

Αντίστοιχα θετική πορεία σε επισκεψιμότητα και τζίρο εμφανίζει και το Athens Metro Mall το οποίο διαχειρίζεται η Talima Ventures. Στο οκτάμηνο του 2013, το κέντρο εμφανίζει σταθερά ανοδική πορεία σε μονοψήφια ποσοστά, σύμφωνα με τον διευθυντή του κέντρου κ. Καρίβαλη, ενώ στο συγκεκριμένο διάστημα προστέθηκαν τρία νέα καταστήματα (Navy&Green, Prenatal και στον χώρο της εστίασης το «Μέλι μου»).

Αυξημένη επισκεψιμότητα κατά 10% στο οκτάμηνο του 2013 παρουσίασε και το εμπορικό κέντρο Athens Heart της Pasal Development. Σε επίπεδο τζίρου καταστημάτων η πτώση περιορίζεται στο 1% σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της εταιρίας κ. Μαρκάζο, ωστόσο, όπως σημειώνει, οι τζίροι σε ετήσια βάση δεν κατάφεραν να φτάσουν στο επίπεδο των αρχικών προβλέψεων της διοίκησης της Pasal.

Σημειώνεται ότι το κέντρο εγκαινιάστηκε τον Δεκέμβριο του 2008, μετά από επένδυση 70 εκατ. ευρώ περίπου και ο τζίρος του 2012 διαμορφώθηκε στα 30 εκατ. ευρώ. Στο οκτάμηνο του 2013, το εμπορικό κέντρο διαθέτει πληρότητα 90% και πρόσθεσε πέντε νέα εμπορικά concepts στον χώρο του, ένα εξειδικευμένο κατάστημα παιχνιδιών (Goofy's Star), κατάστημα Hunter, σημείο της φίρμας λευκών ειδών Das, ένα ακόμη σημείο της αλυσίδας Cook shop καθώς και ένα κατάστημα Entos.

Στο εκπτωτικό χωριό της McArthurGlen Designer Outlet στα Σπάτα, το οποίο έκλεισε δύο χρόνια λειτουργίας τον Ιούνιο, τα διαθέσιμα στοιχεία κάνουν λόγο για επισκεψιμότητα 3 εκατομμυρίων πελατών το 2012, αλλά και για αυξητικές τάσεις τους πρώτους μήνες του χρόνου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v