Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ryanair:Zητά μείωση κόστους από το ΔΑΑ

Η εταιρεία, εφόσον εκπληρωθούν οι προϋποθέσεις που θέτει, σχεδιάζει να δημιουργήσει νέες βάσεις στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη καθώς και να δραστηριοποιηθεί σε Μυτιλήνη, Καβάλα και Γιάννενα.

Ryanair:Zητά μείωση κόστους από το ΔΑΑ

Την πρότασή της η οποία προβλέπει την αύξηση του όγκου του ελληνικού τουρισμού κατά 10 εκατομμύρια τουρίστες, συνδέοντας την Ελλάδα με 70 - 80 νέους προορισμούς τα επόμενα χρόνια επανέφερε σήμερα η Ryanair.

Σε συνέντευξη τύπου στην Αθήνα, τη δεύτερη σε διάστημα μόλις τριών μηνών, στελέχη της ιρλανδικής εταιρείας χαμηλού κόστους επανέφεραν το σχέδιό τους για τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας απευθυνόμενα ουσιαστικά στον νέο υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.

Η Ryanair, η οποία επιθυμεί διακαώς να δραστηριοποιηθεί στην Αθήνα, αλλά θεωρεί το κόστος του αεροδρομίου της ελληνικής πρωτεύουσας υπερβολικά υψηλό, υποστηρίζει ότι η αύξηση της παρουσίας της στη χώρα μας μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα 4 εκατομμύρια επισκέψεις στην Αθήνα, 2 εκατομμύρια στη Θεσσαλονίκη και 4 εκατομμύρια στους υπόλοιπους προορισμούς της περιφέρειας.

Στέλεχός της υποστήριξε ότι τα κίνητρα του ΔΑΑ που μειώνουν τις χρεώσεις για τις εταιρείες έως και 77% δεν αφορούν τη Ryanair, αλλά τις υπόλοιπες εταιρείες και τόνισε ότι το κόστος του αεροδρομίου θα πρέπει να μειωθεί κατά 5 ευρώ ανά επιβάτη.

Επιπλέον, αναφέρθηκε ότι, εφόσον εκπληρωθούν οι προϋποθέσεις που θέτει, η εταιρεία σχεδιάζει να δημιουργήσει νέες βάσεις στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη καθώς και να δραστηριοποιηθεί σε Μυτιλήνη, Καβάλα και Γιάννενα.

Επίσης για τη χειμερινή περίοδο υπάρχει σχέδιο για την αύξηση των πτήσεων που συνδέουν τα Χανιά με τη Θεσσαλονίκη.

Τι απαντά το ΔΑΑ

Σε συνέχεια της σημερινής Συνέντευξης Τύπου της αεροπορικής εταιρείας Ryanair, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών επισημαίνει τα εξής σχετικά με την αγορά της Αθήνας:

Τα νέα κίνητρα χειμερινής περιόδου του ΔΑΑ: Εκπτώσεις από 30% έως 77% στις χρεώσεις αεροδρομίου

Σύμφωνα με τη φιλοσοφία του επιμερισμού του επιχειρηματικού ρίσκου με τις αεροπορικές εταιρείες, και με 40 αεροπορικές εταιρείες να έχουν ήδη αξιοποιήσει τα ειδικά κίνητρά του, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, πέρα από την τρέχουσα θερινή περίοδο, θα συνεχίσει και κατά τη χειμερινή περίοδο 2013-14 την πολιτική στοχευμένων κινήτρων, ουσιαστικά παρέχοντας εκπτώσεις από 30% έως 77% επί των χρεώσεων του αεροδρομίου.

Η Ryanair, όπως ήδη έχει ενημερωθεί από την εταιρεία μας, είναι ευπρόσδεκτη να αξιοποιήσει τα νέα κίνητρα που προσφέρει ο ΔΑΑ για την ανάπτυξή της από το αεροδρόμιο της Αθήνας και ειδικότερα το κίνητρο νέων αγορών (το οποίο παρέχει 77% έκπτωση ανά επιβάτη επί των χρεώσεων του αεροδρομίου) και το κίνητρο ανάπτυξης δρομολογίων εσωτερικού (το οποίο παρέχει έως και 34% έκπτωση ανά επιβάτη επί των χρεώσεων του αεροδρομίου). Οι συγκεκριμένες χρεώσεις κινούνται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από άλλα ευρωπαϊκά μητροπολιτικά αεροδρόμια (όπως τα ισπανικά) όπου δραστηριοποιείται η συγκεκριμένη εταιρεία, τα οποία λόγω επιπέδου κίνησης, ποιότητας υπηρεσιών και υποδομών είναι άμεσα συγκρίσιμα με το αεροδρόμιο της Αθήνας.

Σημειώνεται ότι, αν η Ryanair επιλέξει να αξιοποιήσει το κίνητρο ανάπτυξης νέων αγορών που προσφέρει ο ΔΑΑ ανά επιβάτη σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες, τότε το κόστος το οποίο διαμορφώνεται, είναι αρκετά χαμηλότερο από εκείνο με το οποίο η εταιρεία δραστηριοποιείται στο σύνολο του δικτύου της.

Εξαιρετική συνεργασία του ΔΑΑ με τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών έχει επιλέξει να στηρίζει έμπρακτα τις αεροπορικές εταιρείες που επενδύουν σε διαρκή, μακροχρόνια παρουσία, προσβλέποντας σε ανάπτυξη. Επισημαίνεται ότι το 20% του συνόλου των αεροπορικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο ΔΑΑ είναι εταιρείες χαμηλού κόστους, στις οποίες αντιστοιχεί το 10% της διεθνούς επιβατικής κίνησης. Η συνεργασία με τις εταιρείες αυτές, οι οποίες από την Αθήνα εξυπηρετούν 20 προορισμούς – 22 αεροδρόμια, είναι εξαιρετική, αξιόπιστη, συνεχώς αναπτυξιακή και σύμφωνη με το γενικότερο επιχειρηματικό μοντέλο του αεροδρομίου. Για παράδειγμα, η easyJet αποτελεί τον 3ο μεγαλύτερο αερομεταφορέα στο ΔΑΑ και εξυπηρετεί 8 προορισμούς ετησίως από την Αθήνα.

Το επιχειρηματικό μοντέλο του ΔΑΑ – Η συμβολή στην ελληνική οικονομία

Το αεροδρόμιο της Αθήνας λειτουργεί βάσει ενός συγκεκριμένου επιχειρηματικού μοντέλου, όπως όλα τα διεθνή μητροπολιτικά αεροδρόμια, που στηρίζεται στην ανάπτυξη και διατήρηση μακροχρόνιων σχέσεων με τους αερομεταφορείς. Με 55% συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου και 45% των Ιδιωτών Μετόχων, ο ΔΑΑ εισφέρει σημαντικά στα οικονομικά του κρατικού προϋπολογισμού και συμβάλλει ουσιαστικά στην ελληνική οικονομία και την ανάπτυξη της χώρας. Σε επίπεδο θέσεων εργασίας, στην αεροδρομιακή κοινότητα απασχολούνται 15.000 εργαζόμενοι, ενώ οι συνολικές θέσεις εργασίας που δημιουργήθηκαν στην Ελλάδα από το σύνολο των δραστηριοτήτων του αεροδρομίου ανέρχονται σε 63.000 περίπου, σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο.

Σημειώνεται εκ νέου ότι δεν υπάρχει άμεσος συσχετισμός μεταξύ των αεροδρομιακών χρεώσεων, της αεροπορικής κίνησης και της διατηρήσιμης ανάπτυξής της, δεδομένου ότι οι χρεώσεις των αεροδρομίων αποτελούν ένα πολύ μικρό τμήμα του άμεσου λειτουργικού κόστους μιας αεροπορικής εταιρείας, της τάξεως μόλις 4% έως 7%. Η αεροπορική και τουριστική κίνηση διαμορφώνεται από α) το ΑΕΠ της χώρας/περιοχής, β) την ελκυστικότητα του προορισμού, καθώς και γ) το δίκτυο και τη στρατηγική βασικών αερομεταφορέων.

Σημειώνεται επίσης ότι το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης («Σπατόσημο») επιβάλλεται από το Ελληνικό Δημόσιο (όπως και το Τέλος Τερματικής Περιοχής), εισπράττεται σε κάθε ελληνικό αεροδρόμιο και δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Η ανακοίνωση της Ryanair

Η Ryanair, ο μόνος πολύ χαμηλού κόστους ευρωπαϊκός αερομεταφορεας(ULCC), σήμερα (1η Αυγ.) καλεί το νέο Υπουργό Μεταφορών να αποδεχτεί το αναπτυξιακό της πλάνο που μπορεί να προσφέρει έως και 4 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως στο αεροδρόμιο της Αθήνας, 2 εκατομμύρια επιπλέον επιβάτες στη Θεσσαλονίκη και 4 εκατομμύρια επιβάτες στα υπόλοιπα 9 ελληνικά αεροδρόμια όπου εκτελεί πτήσεις η Ryanair συμβάλλοντας με 10.000* νέες θέσεις εργασίας σε αντάλλαγμα με μια συμφωνία για χαμηλό κόστος.

Η Αθήνα συνεχίζει να μην επωφελείται από την αύξηση της επιβατικής κίνησης της Ryanair και των θέσεων εργασίας που φέρνει, λόγω του φορέα εκμετάλλευσης του αερολιμένα ο οποίος αρνείται να συνεργαστεί με την Ryanair την στιγμή που η επιβατική κίνηση στην Αθήνα έχει μειωθεί κατά 22%, στη χαμηλότερη της δεκαετίας. Οι Cyprus Airways και Olympic Air σταματανε σημαντικα δρομολογια εσωτερικου με αποτελεσμα περαιτερω μειωση κατα 870.000 επιβατες, αφηνοντας στην υψηλου κοστους Aegean το μονοπωλιο στα τρια πιο σημαντικα εσωτερικα δρομολογια οπου αναποφευκτα θα αυξησουν το κοστος πτησης απο και προς την Αθηνα.

Η Ryanair έχει μεταφέρει πάνω από 2 εκατομμύρια επιβάτες από και προς την Αθήνα σε λιγότερο από 3 χρόνια και εκτελεί 85 δρομολόγια από 10 αεροδρόμια (συμπεριλαμβανομένων των δυο νέων στην Καλαμάτα και Ζάκυνθο) αυτό το καλοκαίρι, φέρνοντας πάνω από 1.4 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και στηρίζοντας 1.400 θέσεις εργασίας.

Η Ryanair καλεί τον νέο Υπουργό Μεταφορών να αποδεχτεί το πλάνο ανάπτυξης το οποίο θα μπορούσε να προσφέρει την τόσο αναγκαία επιβατική κίνηση, τις θέσεις εργασίας και τους χαμηλούς ναύλους στο αεροδρόμιο της Αθήνας αλλά και περαιτέρω ανάπτυξη σε όλη την Ελλάδα.

Στην Αθήνα, η εκπρόσωπος της Ryanair Kate Sherry αναφέρει:

Η Ryanair προτρέπει την Ελληνική κυβέρνηση να αποδεχθεί την πρότασή μας για τη διάσωση του ελληνικού τουρισμού και την απολύτως αναγκαία ανάπτυξη για την Αθήνα η οποία συνεχίζει να χάνει επιβάτες ύστερα από τις πρόσφατες περικοπές από την Cyprus Airways και Olympic Air σε σημαντικά δρομολόγια εσωτερικού, οι οποίες θα έχουν σαν αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση κατά 870.000 επιβάτες αυτόν τον χρόνο στο αεροδρόμιο της Αθήνας.

Η Ryanair θα μεταφέρει πάνω από 1.4 εκατομμύρια επιβάτες από τα Ελληνικά αεροδρόμια αυτόν τον χρόνο και θα διατηρήσει 1400 θέσεις εργασίας τονίζοντας την δέσμευση της στην Ελληνική τουριστική βιομηχανία. Η πρόταση της Ryanair για ανάπτυξη στην Αθήνα μπορεί να φέρει νέους επιβάτες, ανταγωνιστικές τιμές ναύλων στα εσωτερικά δρομολόγια, χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και έσοδα εκατομμυρίων ευρώ στην Αθήνα. Ομως οι φορεις του αερολιμενα Αθηνων δεν δειχνουν διατεθιμενοι να κατανοησουν την σημασια αυτου του πλανου παρα την μειωση της επιβατικης κινησης.

Με παραγγελία 175 νέων αεροσκαφών η Ryanair είναι η μόνη αεροπορική εταιρεία που μπορεί να φέρει ανάπτυξη. Πιστεύουμε ότι η συνεργασία με την Ryanair και με τις άλλες αεροπορικές εταιρίες, η επιβατική κίνηση και οι θέσεις εργασίας στην Αθήνα γρήγορα θα αυξηθούν δεδομένου ότι ο τουρισμός είναι μια από τις λίγες βιομηχανίες που φέρνουν γρήγορα αποτελέσματα.

* Η ερευνα της ACI επιβεβαιωνει οτι εως και 1.000 θεσεις εργασιας διατηρουνται στα διεθνη αεροδρομια για καθε ενα εκατομμυριο επιβατες

 

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v