Συγκοινωνίες: Προς αυξήσεις στην τιμή εισιτηρίων

Οι δανειστές έχουν ζητήσει ήδη από πέρυσι αύξηση της τιμής του εισιτηρίου κατά 25% ώστε η τιμή του βασικού εισιτηρίου από το 1,40 να διαμορφωθεί στο 1,70 ευρώ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Συγκοινωνίες: Προς αυξήσεις στην τιμή εισιτηρίων
Στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης μεταξύ του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και της τρόικας πρόκειται να τεθεί το φθινόπωρο το θέμα της αύξησης στην τιμή των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών, την ώρα που η νέα ηγεσία του υπουργείου προχωρά σε βελτιωτικές κινήσεις στον αγώνα κατά της λαθρεπιβίβασης, αφού η προσπάθεια του προηγούμενου διαστήματος δεν απέδωσε τα προσδοκώμενα.

Οι δανειστές έχουν ζητήσει, ήδη από πέρυσι, αύξηση της τιμής κατά 25% ώστε η τιμή του βασικού εισιτηρίου από το 1,40 ευρώ να διαμορφωθεί στο 1,70 ευρώ.

Μετά από εξαντλητικό διάλογο η τρόικα δέχθηκε να υπάρξει περίοδος χάριτος έως τον Οκτώβριο του 2013 προκειμένου να καταβληθεί προσπάθεια η αύξηση των εσόδων των αστικών συγκοινωνιών να γίνει με άλλους τρόπους, πλην της αύξησης του κομίστρου. Με τα μέτρα που έχουν παρθεί από πέρυσι το φθινόπωρο ο στόχος ήταν να αυξηθούν τα έσοδα του συστήματος αστικών συγκοινωνιών κατά 10%, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 25 εκατομμύρια ευρώ, ώστε να αποφευχθεί η επιβάρυνση της τιμής του εισιτηρίου.

Χαμηλότερα από πέρυσι τα έσοδα

Ωστόσο, τα αποτελέσματα της προσπάθειας του ελέγχου της λαθρεπιβίβασης σε ποσοτικό επίπεδο δεν είναι τέτοια που να επιτρέπουν αισιοδοξία ότι τελικά δεν θα αυξηθούν τα εισιτήρια. Το πρώτο εξάμηνο του έτους τα έσοδα του συστήματος των αστικών συγκοινωνιών αντί να είναι αυξημένα κινήθηκαν, κατά πληροφορίες, ελαφρώς χαμηλότερα από το αντίστοιχο διάστημα της περυσινής χρονιάς.

Η ευθύνη για την κακή πορεία των οικονομικών αποδίδεται εν μέρει, από την πλευρά του υπουργείου, στις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στις αρχές του χρόνου, ωστόσο γεγονός είναι ότι οι μετακινήσεις των επιβατών έχουν μειωθεί σημαντικά σε σχέση με παλαιότερα, καθώς τα υψηλά επίπεδα ανεργίας περιορίζουν τις ανάγκες για μετακίνηση.

Εξάλλου, και τα μέτρα που είχαν ανακοινωθεί δεν υλοποιήθηκαν απολύτως καθώς οι έλεγχοι εξακολουθούν να παραμένουν σποραδικοί, παρά την ενίσχυση του σώματος των ελεγκτών, ενώ σε πολλούς σταθμούς εξακολουθεί να μην υπάρχει προσωπικό για την έκδοση των εισιτηρίων.

Επιδότηση στους χρήστες, όχι στις εταιρείες

Η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προωθεί αλλαγές στην πολιτική που αφορά τις αστικές συγκοινωνίες, εστιάζοντας πάντα στην ανάγκη καταπολέμησης της εισιτηριοδιαφυγής. Στόχος του υπουργού Μιχάλη Χρυσοχοΐδη είναι να αλλάξει η φιλοσοφία του συστήματος ώστε να επιδοτούνται οι χρήστες και όχι οι εταιρείες. Επιπλέον αναζητούνται τρόποι ώστε να επιδοτηθούν ειδικές κατηγορίες επιβατών που αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα όπως π.χ. άνεργοι, πολύτεκνοι κ.ά. Το συγκεκριμένο μέτρο είχε εξεταστεί και στο πρόσφατο παρελθόν χωρίς όμως να βρεθεί τρόπος για να προωθηθεί τελικά.

Τα μέτρα μεσοπρόθεσμου χαρακτήρα βρίσκονται υπό εξέταση και αναμένεται ότι θα ανακοινωθούν τον Σεπτέμβριο ή το αργότερο τον Οκτώβριο.

Τα άμεσα μέτρα

Ωστόσο σύντομα, και σε πρώτη φάση από την πλευρά του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, θα υπάρξουν δράσεις βραχυπρόθεσμου χαρακτήρα, όπως:

-Συνεργασία με διωκτικές και δικαστικές αρχές για την πάταξη του φαινομένου των πλαστών και παραποιημένων εισιτηρίων.

-Χρήση ανεξίτηλης μελάνης στα ακυρωτικά μηχανήματα.

-Βελτιστοποίηση του συστήματος των ελεγκτών, αύξηση του αριθμού και εκπαίδευσή τους.

-Συμμετοχή στην υλοποίηση προγράμματος κοινωφελούς εργασίας σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ για την απασχόληση ανέργων στο έργο του ελέγχου εισιτηρίων.

-Σταδιακή επέκταση των γραμμών όπου ισχύει το μέτρο της επιβίβασης από την μπροστινή πόρτα.
-Επέκταση του αριθμού αποκλειστικών λωρίδων λεωφορείων

Με Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα εκδοθεί θα προβλέπεται:

α) Η πώληση μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών αποκλειστικά από τα εκδοτήρια του συστήματος αστικών συγκοινωνιών.

β) Η επέκταση της δωρεάν παροχής ενός εισιτηρίου με τη μορφή έκπτωσης στην περίπτωση αγοράς δεσμίδας 10 τεμαχίων για αόριστο χρονικό διάστημα.

γ) Η κατάργηση του ειδικού εισιτηρίου 1,60 (μειωμένο 0,80) για το τμήμα της Γραμμής Βάρκιζα - Σαρωνίδα και η αντικατάστασή του με ενιαίο εισιτήριο 90 λεπτών με τιμή 1,40 ευρώ (μειωμένο 0,70)

Από Δευτέρα...

Τέλος από τις αρχές της επόμενης εβδομάδας θα καταβληθούν προσπάθειες για την προώθηση του τουριστικού εισιτηρίου. Επίσης δράσεις θα αναληφθούν και προς την κατεύθυνση της καθαριότητας των λεωφορείων αλλά και των στάσεων, που αντιμετωπίζουν σε πολλές περιπτώσεις σοβαρά προβλήματα, ενώ τέλος θα υπάρξουν και ενημερωτικές δράσεις για τη συχνότητα και τις ώρες των δρομολογίων κατά τη διάρκεια του Αυγούστου, οπότε και το πρόγραμμα δρομολογίων των αστικών συγκοινωνιών εκτελείται σε αραιότερα χρονικά διαστήματα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v