Αερ. Καστελίου: Τον Σεπτέμβριο η προκήρυξη διαγωνισμού

Εντός του Σεπτεμβρίου η προκήρυξη του διαγωνισμού για τον νέο αερολιμένα του Ηρακλείου στο Καστέλι. Περιορισμός του διαδρόμου απογείωσης-προσγείωσης. Μεγάλο ενδιαφέρον από κατασκευαστές και εταιρείες διαχείρισης.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Αερ. Καστελίου: Τον Σεπτέμβριο η προκήρυξη διαγωνισμού
Εντός του Σεπτεμβρίου προτίθεται το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να προχωρήσει στην προκήρυξη του διαγωνισμού για τον νέο αερολιμένα του Ηρακλείου στο Καστέλι.

Το πρώτο βήμα προκειμένου να προχωρήσει η προκήρυξη του διαγωνισμού για το έργο, που θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης, κατά το πρότυπο του αεροδρομίου της Αθήνας, γίνεται με τη λειτουργία του κτηματολογικού γραφείου, το οποίο θα λειτουργήσει στο Καστέλι από την ερχόμενη Δευτέρα 22 Ιουλίου.

Το κτηματολογικό γραφείο θα αναλάβει την ταυτοποίηση των ακινήτων που θα απαλλοτριωθούν εν όψει της κατασκευής του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου όπως ανακοίνωσαν ο Δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας, Ζαχαρίας Καλογεράκης, και ο Διευθυντής ΕΥΔΕ του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Καρνέσης.

Σύμφωνα με τον κ. Καρνέση, στόχος του υπουργείου είναι την ερχόμενη άνοιξη να είναι έτοιμα τα κτηματολόγια, που θα αποτελέσουν το υπόβαθρο ώστε να μπορέσουν να κηρυχθούν οι απαλλοτριώσεις.

Όπως εξήγησε ο υπηρεσιακός παράγοντας του υπουργείου, οι διαδικασίες της δημοπράτησης και κήρυξης των απαλλοτριώσεων θα πρέπει να προχωρήσουν παράλληλα. Μάλιστα ο ίδιος δεν παρέλειψε να σημειώσει ότι από τις έως τώρα ενδείξεις καταγράφεται ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον για το έργο του νέου αεροδρομίου.

Επιπλέον, ο διευθυντής ΕΥΔΕ του υπουργείου εξήγησε ότι τα συνοδά έργα, δηλαδή οι οδικές προσβάσεις, θα περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης και ένα από τα ζητούμενα αυτής της κτηματογράφησης είναι να κτηματογραφηθούν οι δύο οδικοί άξονες από τον ΒΟΑΚ μέχρι το Καστέλι και από το Καστέλι μέχρι το ΝΟΑΚ που αποτελούν τις βασικές προσβάσεις του αεροδρομίου προς βορρά και νότο.

Περιορισμός του διαδρόμου απoγείωσης-προσγείωσης

Ο χώρος που θα απαλλοτριωθεί για το αεροδρόμιο θα είναι ο χώρος που απαιτείται για την κατασκευή ενός διαδρόμου μήκους 3.800 μέτρων, όπως ήταν και ο αρχικός σχεδιασμός. Ωστόσο στα τεύχη δημοπράτησης θα προβλέπεται ότι θα μπορεί να κατασκευαστεί και να ξεκινήσει η λειτουργία του αεροδρομίου με διάδρομο απογείωσης-προσγείωσης μήκους 3,2 χιλιομέτρων.

Η προσαρμογή των στοιχείων του έργου και η δυνατότητα περιορισμού του αντικειμένου του κρίθηκαν απαραίτητες μετά την αποτυχία του προηγούμενου διαγωνισμού αλλά και τις σημαντικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει η ελληνική οικονομία οι οποίες καθιστούν πολύ δύσκολη τη χρηματοδότηση μεγάλων επενδυτικών σχεδίων.

Πάντως από την πλευρά του υπουργείου δεν αποκλείεται το επενδυτικό ενδιαφέρον που θα εκδηλωθεί να είναι τέτοιο που θα οδηγήσει σε κατασκευή εξαρχής του διαδρόμου των 3,8 χιλιομέτρων, ο οποίος θα επιτρέπει την προσγείωση όλων των τύπων αεροσκαφών.

Το Γραφείο Κτηματογράφησης θα λειτουργήσει στο πρώην κατάστημα της Δ.Ο.Υ. στο Καστέλι. Οι δύο ανάδοχοι που έχουν αναλάβει την κτηματογράφηση της περιοχής στην οποία θα κατασκευαστεί το αεροδρόμιο καθώς και τα συνοδά έργα έχουν στη διάθεσή τους όλα τα απαιτούμενα στοιχεία για να προχωρήσει η διαδικασία καθώς έχει ολοκληρωθεί και η αεροφωτογράφηση της περιοχής.

Μεγάλο ενδιαφέρον από κατασκευαστές και εταιρείες διαχείρισης

Η ανάθεση της κατασκευής και της λειτουργίας του αεροδρομίου στο Καστέλι με ξεχωριστό διαγωνισμό και όχι «πακέτο» με τις δύο ομάδες περιφερειακών αεροδρομίων που ιδιωτικοποιούνται αυτό το διάστημα ελήφθη καθώς κρίθηκε ότι πρόκειται για έργο που έχει σαφώς διαφορετικό αντικείμενο καθώς αφορά την εξαρχής κατασκευή ενός νέου αεροδρομίου. Ενδιαφέρον έχουν μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες από την Ελλάδα και το εξωτερικό αλλά και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της διαχείρισης αεροδρομίων.

Άλλωστε η ευρεία συμμετοχή που καταγράφηκε στην πρώτη φάση του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων επιβεβαιώνει ότι πρόκειται για έναν κλάδο με μεγάλο ενδιαφέρον. Επίσης σημαντικό ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο του Ηρακλείου διατηρούν και οι Κινέζοι, που θεωρούν ότι μπορεί να αποτελέσει εμπορική πύλη για την είσοδο προϊόντων από την ανατολή στην Ευρώπη.

Το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας

Ο αερολιμένας του Ηρακλείου είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος της χώρας, μετά το αεροδρόμιο της Αθήνας, και το ποσοστό της επιβατικής κίνησης που διακινείται μέσω αυτού είναι της τάξεως του 13%.

Να σημειώσουμε ότι στο υφιστάμενο αεροδρόμιο του Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης», στην αίθουσα αφίξεων, λειτουργούν διαδραστικά συστήματα και καινοτόμες εφαρμογές για την προβολή της Κρήτης. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία της Περιφέρειας Κρήτης σε συνεργασία με το κορυφαίο διεθνώς Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας του νησιού.

Τα διαδραστικά συστήματα πληροφόρησης-προβολής το επόμενο διάστημα πρόκειται να λειτουργήσουν στις μεγάλες πύλες εισόδου του νησιού, στο αεροδρόμιο Χανίων και στα λιμάνια Ηρακλείου και Σούδας Χανίων κ.α.

Σύμφωνα με τους ερευνητές που ανέπτυξαν τις εφαρμογές αυτές, έγινε συνδυασμός διαφορετικών τεχνολογιών προκειμένου ο επισκέπτης να πληροφορηθεί για σημαντικές πτυχές της Κρήτης μέσω τεσσάρων διαδραστικών εφαρμογών, που παραπέμπουν στα αξιοθέατα του νησιού, στην ιστορία, στον πολιτισμό, στην παράδοση, στα προϊόντα και στην κρητική διατροφή.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v