Υδροπλάνα: Πλησιάζουν οι πρώτες πτήσεις

Διαγωνισμό για τη δημιουργία κεντρικού υδατοδρομίου στον Πειραιά αναμένεται να πραγματοποιήσει σύντομα ο ΟΛΠ. Και η Ελληνικά Υδατοδρόμια μεταξύ των ενδιαφερομένων. Η πρώτη πτήση υδροπλάνου στο πλαίσιο του έργου AdriSeaplanes.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Υδροπλάνα: Πλησιάζουν οι πρώτες πτήσεις

Στην προκήρυξη διαγωνισμού για τη δημιουργία του κεντρικού υδατοδρομίου στον Πειραιά αναμένεται να προχωρήσει σύντομα ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ).

Η απόφαση για την κατασκευή υδατοδρομίου στην περιοχή της Ακτής Βασιλειάδη έχει ληφθεί και εκείνο που απομένει τώρα είναι η τυπική έγκριση του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού. Το συγκεκριμένο έργο θα προχωρήσει με διαγωνισμό, και όχι με ανάθεση, όπως έχει γίνει στις περισσότερες περιοχές της χώρας, καθώς εκτιμάται ότι είναι μεγάλο το επενδυτικό ενδιαφέρον για τη δημιουργία του κεντρικού υδατοδρομίου της χώρας.

Μεταξύ των ενδιαφερομένων για το υδατοδρόμιο του Πειραιά είναι και η εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια, η οποία έχει ήδη αναλάβει τη διαδικασία αδειοδότησης υδατοδρομίων σε Kέρκυρα, Παξούς, Eρείκουσα και Oθωνούς. Επίσης, η Ελληνικά Υδατοδρόμια ανέλαβε για λογαριασμού του Οργανισμού Λιμένος Πάτρας την αδειοδότηση του υδατοδρομίου της πελοποννησιακής πόλης.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας Τ. Γκόβα η περιοχή της Πάτρας, η οποία και κατά το πρόσφατο παρελθόν διέθετε υδατοδρόμιο, είναι ιδανική γεωγραφικά για την ανάπτυξη υδατοδρομίου. Για την πόλη της Πάτρας υπάρχει εμπορικό ενδιαφέρον τόσο για καθημερινές πτήσεις από και προς τα νησιά του Ιονίου (κυρίως Ζάκυνθο, Κεφαλονιά και Ιθάκη) όσο και από άλλες περιοχές της Πελοποννήσου, που τα τελευταία χρόνια γνωρίζουν μεγάλη τουριστική ανάπτυξη, και μάλιστα σε υψηλό επίπεδο.

Ελληνικά Υδατοδρόμια: στρατηγική συνεργασία με K2 Smart Jets

Η Ελληνικά Υδατοδρόμια βρίσκεται σε επαφή και με άλλες περιοχές της χώρας για την ανάπτυξη υδατοδρομίων στα νησιά αλλά και στην ηπειρωτική Ελλάδα. Η εταιρεία προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις που αφορούν αδειοδότηση και λειτουργία υδατοδρομίων αλλά και πτητικό έργο. Πρόσφατα η Ελληνικά Υδατοδρόμια προχώρησε στη σύναψη στρατηγικής συνεργασίας με την αεροπορική εταιρεία K2 Smart Jets, η οποία από το 2007 προσφέρει υπηρεσίες VIP πτήσεων. Η K2 Smart Jets συμμετέχει πλέον στο μετοχικό κεφάλαιο της Ελληνικά Υδατοδρόμια με ποσοστό 50%. Σύμφωνα με τα σχέδια που υπάρχουν, η Ελληνικά Υδατοδρόμια πρόκειται να προχωρήσει, σε πρώτη φάση, στην αγορά δύο υδροπλάνων, ενώ σε βάθος χρόνου στοχεύει στην απόκτηση περίπου 15 υδροπλάνων.

Το επόμενο διάστημα, πιθανότατα μέσα στον Αύγουστο, η εταιρεία θα φέρει από τον Καναδά το πρώτο δικινητήριο υδροπλάνο, 19 επιβατικών θέσεων, το οποίο θα πραγματοποιήσει και τις πρώτες πτήσεις. Πάντως πλήρες πτητικό πρόγραμμα η εταιρεία σχεδιάζει να προσφέρει από την ερχόμενη θερινή περίοδο, όταν εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί και οι διαδικασίες αδειοδότησης των υδατοδρομίων που βρίσκονται σε φάση σχεδιασμού.

Η πρώτη πτήση στο πλαίσιο του έργου AdriSeaplanes

Εν τω μεταξύ, την προηγούμενη εβδομάδα μετά από αρκετά χρόνια, υδροπλάνο από το Μπρίντιζι της Ιταλίας έκανε την πρώτη πτήση προς την Κέρκυρα στο πλαίσιο του έργου AdriSeaplanes.

Το υδροπλάνο προσθαλασσώθηκε στη Μαρίνα Γουβιών, όπου βρισκόταν το παλιό υδατοδρόμιο της Κέρκυρας, καθώς το νέο, το οποίο βρίσκεται στο λιμάνι του νησιού, δεν έχει λάβει ακόμη άδεια.

Το έργο «Δημιουργία Δικτύου Υδροπλάνων στη Λεκάνη της Αδριατικής (ΑDRI-SEAPLANES)» χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Διασυνοριακής Συνεργασίας IPA Adriatic και από την ελληνική πλευρά μοναδικός εταίρος είναι η Περιφερειακή Ενότητα Κέρκυρας. Επικεφαλής εταίρος είναι η ιταλική επαρχία Τέραμο, ενώ οι υπόλοιποι 7 εταίροι προέρχονται από την Ιταλία, το Μαυροβούνιο, την Κροατία και την Αλβανία.

Το πρόγραμμα που ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια έχει διάρκεια 36 μηνών και συνολικό προϋπολογισμό 3 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v