Ryanair: Νέα κόντρα με «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Αποφασισμένη να δώσει συνέχεια στην κόντρα με το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair. Να έρθει αλλά με τους όρους που ισχύουν για όλους λέει το Ελ. Βενιζέλος.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Ryanair: Νέα κόντρα με «Ελευθέριος Βενιζέλος»
Αποφασισμένη να δώσει συνέχεια στην κόντρα, που η ίδια επιχειρεί να δημιουργήσει το τελευταίο διάστημα, με το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair, η οποία επανήλθε με νέα ανακοίνωσή της όπου προβάλει τις επιδόσεις της στη χώρα μας, σημειώνοντας ότι στα αεροδρόμια που δραστηριοποιείται καταγράφεται αύξηση της επιβατικής κίνησης, ενώ την ίδια ώρα το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας σημειώνει απώλειες.

Από τα βέλη της αεροπορικής εταιρείας δεν γλιτώνει ούτε η κυβέρνηση καθώς αφήνεται σαφώς να εννοηθεί ότι δεν υπήρξε ανταπόκριση στο "σχέδιο για την σωτηρία του ελληνικού τουρισμού" που είχε παρουσιάσει πρόσφατα η Ryanair. Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά, η αποδοχή του σχεδίου διάσωσης του ελληνικού τουρισμού που παρουσίασε πρόσφατα η εταιρεία θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση της τουριστικής κίνησης κατά 10% ως το 2016.

1,4 εκατομμύρια επιβάτες το 2013

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, η Ryanair έχει μεταφέρει πάνω από 2 εκατ. επιβατών προς / από την Ελλάδα σε λιγότερο από 3 χρόνια, διεξάγοντας 85 δρομολόγια από 10 αεροδρόμια (συμπεριλαμβανομένων των 2 νέων αεροδρομίων, το 2013, στην Καλαμάτα και Ζάκυνθο).

Η εταιρεία για το 2013 εκτιμά ότι θα μεταφέρει στη χώρα μας πάνω από 1,4 εκατ. επιβάτες, που, όπως υποστηρίζει θα έχουν ως αποτέλεσμα την δημιουργία 1.400 θέσεων εργασίας.

Η ιρλανδική εταιρεία στην ανακοίνωσή της που αφορά στη χώρα μας σημειώνει ότι «δυστυχώς, άλλα ελληνικά αεροδρόμια εξακολουθούν να χάνουν επιβάτες από τη μη δραστηριοποίηση, σε αυτά, της Ryanair, όπως η Αθήνα. Ο φορέας εκμετάλλευσης του αεροδρομίου της Αθήνας έχει αρνηθεί να συνεργαστεί με τη Ryanair, παρόλο που η κίνηση του αεροδρομίου έχει μειωθεί κατά 22%, από 16,4 εκατ. το 2008 σε μόλις 12,8 εκατ. το 2012» συνεχίζει.

Ελ. Βενιζέλος: Να έρθει αλλά με τους όρους που ισχύουν για όλους

Η Ιρλανδική εταιρεία, η μεγαλύτερη χαμηλού κόστους παγκοσμίως, επιθυμεί διακαώς την δραστηριοποίησή της στην Αθήνα αλλά με χαμηλότερα κόστη από αυτά που προσφέρει το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, τα οποία η εταιρεία χαρακτηρίζει ιδιαίτερα υψηλά.

Ωστόσο από την πλευρά του Αερολιμένα της Αθήνας έχει ξεκαθαριστεί σαφώς ότι διακρίσεις δεν πρόκειται να γίνουν, αλλά αν η ιρλανδική εταιρεία επιθυμεί να χρησιμοποιήσει το αεροδρόμιο της ελληνικής πρωτεύουσας τότε μπορεί να κάνει χρήση των κινήτρων που προσφέρει το αεροδρόμιο στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτό.

Διαπραγματεύσεις

Τον προηγούμενο μήνα η Ryanair επέκτεινε περαιτέρω τη δραστηριότητάς της στη χώρα μας, καθώς άρχισε να υλοποιεί και δρομολόγια στο εσωτερικό, συνδέοντας την Θεσσαλονίκη με τα Χανιά.

Παρότι η εταιρεία είναι γνωστή για τις εξαιρετικά σκληρές διαπραγματεύσεις αλλά και για την ευκολία με την «ανοίγει» και «κλείνει» προορισμούς πολλές είναι οι περιοχές της χώρας που επιδιώκουν μια συμφωνία μαζί της προκειμένου να ενισχύσουν στην τουριστική τους κίνηση.

Μια τέτοια διαπραγμάτευση εξελίσσεται το τελευταίο διάστημα μεταξύ της Ryanair και τουριστικών παραγόντων της Λέσβου οι οποίοι επιδιώκουν να έρθουν σε συμφωνία για απευθείας δρομολόγια.

Η αεροπορική εταιρεία συζητά την δρομολόγηση αεροσκάφους, υπό την προϋπόθεση της διαφημιστικής προβολής της Λέσβου στο Λονδίνο, με προϋπολογισμό από 50.000 ευρώ έως 102.000 ευρώ. Εκείνο που σημειώνεται από την πλευρά της εταιρείας είναι ότι κρίσιμος παράγοντας για την εμπορική επιτυχία των δρομολογίων είναι να ενισχυθεί το ενδιαφέρον των Άγγλων προς το νησί. Εφόσον υπάρξει συμφωνία τότε τα δρομολόγια θα γίνουν την επόμενη θερινή περίοδο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v