Άνοιγμα αγοράς πετρελαιοειδών επιχειρεί το ΥΠΟΙΚ

Ελαστικότερους όρους για την άσκηση εμπορίας από τις εταιρείες πετρελαιοειδών, προβλέπει το νομοσχέδιο του ΥΠΟΙΚ. Το ελάχιστο εταιρικό κεφάλαιο για τις εταιρείες εμπορίας που διακινούν όλα τα είδη καυσίμων (Α), περιορίζεται σε 500.000 ευρώ.

  • του Μιχάλη Καϊταντζίδη
Άνοιγμα αγοράς πετρελαιοειδών επιχειρεί το ΥΠΟΙΚ

Ελαστικότερους όρους για την άσκηση εμπορίας από τις εταιρείες πετρελαιοειδών, προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών.

Συγκεκριμένα, μειώνει το απαιτούμενο μετοχικό κεφάλαιο για τις εταιρείες που ασκούν εμπορία, ενώ επιτρέπει την τροφοδοσία των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων και με βυτιοφόρα οχήματα, κάτι που με το ισχύον καθεστώς απαγορευόταν.

Όπως αναφέρουν στο Euro2day.gr πηγές της αγοράς, οι αλλαγές που επιφέρει το νομοσχέδιο στοχεύουν στο «άνοιγμα» της αγοράς πετρελαιοειδών, και γίνονται καθ' υπόδειξη της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Ωστόσο εκτιμούν οι ίδιοι ότι υπό την παρούσα αρνητικότατη συγκυρία, οι αλλαγές δεν αντιμετωπίζουν τα προβλήματα του κλάδου, ενώ μόνο θεωρητικά ανοίγουν μία αγορά η οποία δεν μπορεί να συντηρήσει τις λειτουργούσες εταιρείες και πρατήρια.

Ειδικότερα με τις διατάξεις του νομοσχέδιου, το ελάχιστο εταιρικό κεφάλαιο για τις εταιρείες εμπορίας που διακινούν όλα τα είδη καυσίμων (Α), περιορίζεται σε 500.000 ευρώ για πωλούμενες ποσότητες ετησίως έως 300.000 τόνους, σε 1 εκατομμύρια για 300.000-600.000 τόνους και σε 1,5 εκατομμύρια για πωλήσεις άνω των 600.000 τόνους. Για όλες τις άλλες άδειες το μετοχικό κεφάλαιο ορίζεται σε 500.000 ευρώ.

Επίσης, ο ελάχιστος όγκος αποθηκευτικών χώρων ορίζεται σε 4.000 κυβικά για εταιρείες που πωλούν έως 300.000 τόνους ετησίως, 7.000 κυβικά για εταιρείες με πωλήσεις 300.000-600.000 τόνους και σε 13.000 κυβικά για πωλήσεις άνω των 600.000 τόνων ετησίως, ενώ με το ισχύον καθεστώς η ελάχιστη χωρητικότητα ήταν 13.000 κυβικά, ανεξαρτήτως πωλούμενων όγκων.

Η «καινοτομία» του νομοσχέδιου είναι ότι επιτρέπει η σύνδεση των αποθηκευτικών χώρων με τους προμηθευτές τους να γίνεται με οποιονδήποτε τρόπο, όπως με σύστημα αγωγών, διυλιστήρια, θάλασσα, σιδηροδρομικό δίκτυο και βυτιοφόρα οχήματα, εφ΄όσον όμως τα τελευταία διακινούν καύσιμα για τα οποία έχουν καταβληθεί οι φόροι.

Τέλος με το νομοσχέδιο καταργείται η επιβολή ελάχιστης τιμής καταναλωτή «προκειμένου να αντιμετωπισθούν ενέργειες ή συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού» όπως αναφέρει η εισηγητική έκθεση.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v