ΕΛΤΑ: Αναδιάρθρωση με στόχο μείωση κόστους

Η Διοίκηση υλοποιεί το Πρόγραμμα Άμεσης Δράσης (Crash Program) 2013-2014 το οποίο έχει στόχο τη διασφάλιση της σταθερότητας με τον εξορθολογισμό δαπανών και ενίσχυση της επιχειρησιακής ικανότητας των ΕΛΤΑ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΕΛΤΑ: Αναδιάρθρωση με στόχο μείωση κόστους
Σειρά κινήσεων με στόχο αφενός τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους και αφετέρου την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των Ελληνικών Ταχυδρομείων υλοποιεί η διοίκηση της εταιρείας. Μετά την υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, με την οποία μειώνεται κατά 20 εκατομμύρια ευρώ το μισθοδοτικό κόστος για τον επόμενο 1,5 χρόνο, η Διοίκηση υλοποιεί το Πρόγραμμα Άμεσης Δράσης (Crash Program) 2013-2014 το οποίο έχει στόχο:

- Τη διασφάλιση της σταθερότητας με τον εξορθολογισμό των δαπανών και

- Την ενίσχυση της επιχειρησιακής ικανότητας των ΕΛΤΑ και την αύξηση του κύκλου εργασιών που θα αποτελέσει αφετηρία νέας εκκίνησης της εταιρείας.

Η υλοποίηση του προγράμματος αποσκοπεί στην διερεύνηση και διεκδίκηση νέων αγορών, στην αλλαγή και διαφοροποίηση του μείγματος πωλήσεων και στην αναδιοργάνωση των ΕΛΤΑ σε όλους τους τομείς.

Στο πλαίσιο του σχεδιασμού αυτού εντάσσεται και η υπογραφή, την προηγούμενη εβδομάδα, του πρωτοκόλλου κοινού ενδιαφέροντος με την κινεζική εταιρία εξαγωγών SUMEC Group Corporation. Παρότι είναι ακόμη πολύ νωρίς για εκτιμήσεις αναφορικά με την εξέλιξη της συνεργασίας, ωστόσο υπολογίζεται ότι μπορεί να «ανοίξει» νέες πόρτες για την δραστηριότητα των Ελληνικών Ταχυδρομείων.

Απορρόφηση θυγατρικής

Παράλληλα η Διοίκηση της εταιρείας προχωρά στον επανασχεδιασμό της εταιρείας Ταχυμεταφορών που ως το τέλος του έτους αναμένεται ότι θα έχει απορροφηθεί από τη μητρική εταιρεία.

Η κίνηση αυτή κρίθηκε αναγκαία μετά την διεύρυνση των ζημιών που κατέγραψαν το 2012 οι Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ στα 8,6 εκατ. ευρώ αντί ζημιών 681.623 ευρώ το 2011. Η αύξηση αυτή συνοδεύτηκε και από μείωση του τζίρου, ο οποίος διαμορφώθηκε στα 22,8 εκατομμύρια ευρώ το 2012, έναντι 26,9 εκατομμύρια την προηγούμενη χρονιά.

Στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλεται για την βελτίωση των οικονομικών της θυγατρικής των ΕΛΤΑ φέτος θα εξοικονομήσει περίπου 3,8 εκατομμύρια ευρώ από την μη πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση ορισμένου χρόνου με το οποίο κάλυπτε τις ανάγκες της.

Η προσπάθεια αναδιάρθρωσης έχει ξεκινήσει ήδη από τον προηγούμενο χρόνο κατά την διάρκεια του οποίου η εταιρεία Ταχυμεταφορών των ΕΛΤΑ έβαλε λουκέτο σε 11 καταστήματα από τα συνολικά 29 που διέθεται. Παράλληλα όμως η εταιρεία ενίσχυσε την εμπορική παρουσία της αφού αύξησε τα πρακτορεία της από 68 σε 103 σε όλη τη χώρα, ενώ διαθέτει και δύο κέντρα διαλογής.

Στρατηγική επέκτασης

Η διοίκηση των ΕΛΤΑ εκτιμά ότι στρατηγική επέκτασης της εταιρείας, μέσω νέων πρακτορείων, ιδίως στις περιοχές Αττικής και Θεσσαλονίκης θα συμβάλει στην τόνωση του μεριδίου αγοράς.

Το 2012 η ταχυδρομική αγορά κατέγραψε, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΕΤΤ, μείωση εσόδων σε ποσοστό 12,3% στα 562 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων στον κλάδο των ταχυμεταφορών αντιστοιχούν τα 220 εκατομμύρια. Η οικονομική κρίση των τελευταίων ετών έχει επηρεάσει ιδιαίτερα αρνητικά τις ταχυδρομικές υπηρεσίες, ενώ και η αύξηση της διείσδυσης των ηλεκτρονικών επικοινωνιών επιδρά αρνητικά στις υπηρεσίες παραδοσιακού ταχυδρομείου.

Το 2012 τα ταχυδρομικά αντικείμενα που διακινήθηκαν ανήλθαν στα 500 εκατ., έναντι 590 εκατ. το2011, μειωμένα κατά 15%, ενώ τα διακινηθέντα αντικείμενα των ταχυμεταφορών έφτασαν τα 43 εκατ., μειωμένα κατά 10%, σε σχέση με το 2011.

Λόγω της υποχώρησης που καταγράφουν τα μεγέθη του κλάδου η διοίκηση των "Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ" αύξησε στο 1,2 εκατομμύρια ευρώ τις προβλέψεις από επισφαλείς απαιτήσεις προκειμένου να καλύψει την περίπτωση μη είσπραξης των απαιτήσεων φέτος αλλά τις επόμενες χρονιές.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο ευκαιρία ανάπτυξης

Να σημειώσουμε τέλος ότι σημαντική ενίσχυση στην ταχυδρομική αγορά αναμένεται να φέρει η ενίσχυση της διείσδυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο, και στην χώρα μας, καταγράφει αύξηση των μεριδίων του έναντι του παραδοσιακού εμπορίου. Η χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου αναμένεται να διπλασιαστεί τα επόμενα χρόνια.

Σύμφωνα με την Πράσινη Βίβλο της ΕΕ ο τρόπος αγοράς και παράδοσης αγαθών στην Ευρώπη βρίσκεται σε φάση ταχείας και ριζικής μεταβολής με δεδομένο ότι οι καταναλωτές των χωρών της ΕΕ αναζητούν και πραγματοποιούν όλο και περισσότερες διαδικτυακές αγορές, ιδίως σε διασυνοριακό επίπεδο.

Στην Πράσινη Βίβλο της ΕΕ για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου αναφέρεται ότι η αγορά παράδοσης δεμάτων στην ΕΕ ανερχόταν σε 42,4 δισ. ευρώ το 2008 ενώ το τμήμα των παραδόσεων από επιχειρήσεις σε καταναλωτές αντιπροσώπευε το 15% της αγοράς αυτής. Κατά τα 5 τελευταία έτη, και λόγω της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, το τμήμα της παράδοσης δεμάτων και πακέτων μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών (B2C) σημείωσε ταχεία ανάπτυξη. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το τμήμα αυτό αντιπροσωπεύει σήμερα μεταξύ 20% και 40% των συνολικών όγκων σε πιο ώριμες αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v