«Ξεσκονίζουν» τις συμβάσεις με την Deutsche Βahn

Η θυγατρική των γερμανικών σιδηροδρόμων φέρεται να έχει διαθέσει ποσό περίπου 1 εκατ. ευρώ σε παράνομες πληρωμές προκειμένου να αναλάβει έργα της Αττικό Μετρό και της ΕΡΓΟΣΕ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
«Ξεσκονίζουν» τις συμβάσεις με την Deutsche Βahn
Σε έρευνα των συμβάσεων για συμβουλευτικές υπηρεσίες που έχουν υπογράψει η Αττικό Μετρό και η ΕΡΓΟΣΕ με τους γερμανικούς σιδηροδρόμους προχωρούν οι δύο εταιρείες μετά την επιβολή προστίμου στους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους (Deutsche Βahn) από δικαστήριο της Φρανκφούρτης με το αιτιολογικό της πληρωμής μίζας στην Ελλάδα. Πρόκειται για μία ακόμη έρευνα που ξεκινά στην Ελλάδα κατόπιν εορτής, μετά από δικαστικές αποφάσεις και δημοσιεύματα του Τύπου στη Γερμανία.

Η απόφαση του γερμανικού δικαστηρίου της Φρανκφούρτης καταδίκασε την εταιρεία συμβούλων, θυγατρική των Γερμανικών Σιδηροδρόμων (Deutsche Βahn), σε πρόστιμο 500.000 ευρώ για χρήματα που δόθηκαν ως δωροδοκίες προκειμένου να αναλάβει δουλειές σε χώρες της Αφρικής, στην Ταϋλάνδη και στην Ελλάδα, το διάστημα από το 2002 ως το 2006.

Η θυγατρική των γερμανικών σιδηροδρόμων φέρεται να έχει διαθέσει ποσό περίπου 1 εκατ. ευρώ σε παράνομες πληρωμές προκειμένου να αναλάβει έργα της Αττικό Μετρό (επέκταση προς το αεροδρόμιο) και της ΕΡΓΟΣΕ για δουλειές των ελληνικών σιδηροδρόμων προς την Κόρινθο.

Χώρα με υψηλό ρίσκο διαφθοράς η Ελλάδα

Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι μετά τη δικαστική απόφαση η διοίκηση της εταιρείας των γερμανικών σιδηροδρόμων αποφάσισε να μη συμμετάσχει ξανά σε δουλειές στη χώρα μας και σε συγκεκριμένες χώρες της Αφρικής στις οποίες υπάρχει «εγνωσμένο υψηλό ρίσκο διαφθοράς».

Η Ελλάδα ως χώρα στην οποία «ανθεί» η διαφθορά κατατάσσεται στο ίδιο επίπεδο με χώρες της Αφρικής, όπως η Αλγερία, η Ρουάντα, η Λιβύη, αλλά και η Ταϋλάνδη.

Η εφημερίδα Suddeutsche Zeitung σε δημοσίευμα με την υπογραφή του δημοσιογράφου Κλάους Οτ, που έπαιξε καθοριστικό ρόλο και στην αποκάλυψη του «σκανδάλου Siemens», υποστηρίζει ότι "την περασμένη δεκαετία, αλλά ενδεχομένως και παλαιότερα" οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι (DB) είχαν δωροδοκήσει αξιωματούχους στην Ελλάδα με συνολικό ποσό 315.000 ευρώ, ώστε να αναλάβουν εργασίες συμβούλου σχετικά με τον σχεδιασμό της γραμμής του μετρό προς το αεροδρόμιο της Αθήνας, αλλά και της γραμμής που συνδέει την Αθήνα με την Κόρινθο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v