Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΔΕΣΦΑ: Υπό... όρους το τίμημα από Socar

Προβληματισμός επικρατεί στο ΤΑΙΠΕΔ αναφορικά με το διαγωνισμό για το ΔΕΣΦΑ. Υπό όρους προκύπτει ένα τίμημα της τάξεως των 420-430 εκατ. ευρώ για το 66% των μετοχών της εταιρείας. Σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις μεταξύ του Ταμείου και της αζερικής Socar.

ΔΕΣΦΑ: Υπό... όρους το τίμημα από Socar
Σκεπτικισμός και ανασφάλεια επικρατεί στο ΤΑΙΠΕΔ αναφορικά με την εξέλιξη του διαγωνισμού για το ΔΕΣΦΑ καθώς η μοναδική προσφορά που κατατέθηκε εκ μέρους της αζέρικης Socar δίνει μεν ικανοποιητικό τίμημα, αλλά μόνο υπό προϋποθέσεις.

Σύμφωνα με πηγές του Euro2day.gr, ένα τίμημα της τάξεως των 420-430 εκατομμυρίων ευρώ για το 66% των μετοχών της εταιρείας, το οποίο και θα μπορούσε να γίνει δεκτό από το Ταμείο, προκύπτει μόνο υπό όρους που θέτει η προσφορά της αζέρικης εταιρείας. Αυτοί αφορούν κυρίως τη χρηματοοικονομική θέση της εξαγοραζόμενης εταιρείας, η πλήρης εικόνα της οποίας θα προκύψει σε δεύτερη φάση. Με τα δεδομένα αυτά, το εύρος του τιμήματος ανάλογα με την αποτίμηση των όρων της προσφοράς αυξάνει σημαντικά. Σύμφωνα δε με τις ίδιες πληροφορίες, μπορεί να κυμανθεί εν τέλει μεταξύ των 350 και των 430 εκατ. ευρώ.

Τα δεδομένα αυτά όπως είναι φυσικό προκαλούν προβληματισμό στο ΤΑΙΠΕΔ, καθώς η επίτευξη συμφωνίας με τη Socar θα απαιτήσει δύσκολη και μεγάλη σε χρονική διάρκεια διαπραγμάτευση, τη στιγμή που και η κυβέρνηση και το Ταμείο πιέζονται να παρουσιάσουν έστω και μία ολοκληρωμένη ιδιωτικοποίηση δημόσιας επιχείρησης. Για το θέμα τοποθετήθηκε και η πλευρά της Socar, με τον επικεφαλής της να δηλώνει στο πρακτορείο Reuters αισιόδοξος ότι θα αποκτήσει το ΔΕΣΦΑ, συμπληρώνοντας πως «οι ειδικοί έχουν ήδη αρχίσει τις διαπραγματεύσεις με την ελληνική πλευρά».

Πάντως, όπως εκτιμά η αγορά, καταλυτικό ρόλο για την ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης, χωρίς να επιτευχθεί το επιθυμητό τίμημα, θα διαδραματίσει η απόφαση της κοινοπραξίας του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ στην επιλογή του αγωγού ΤΑΡ για τη μεταφορά του αζέρικου αερίου στην Ευρώπη. Σε αυτήν ως γνωστόν βαρύνουσα σημασία έχει η θέση της Socar ως μέλους της κοινοπραξίας εκμετάλλευσης του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ (επικεφαλής η ΒΡ και μέτοχος με το ίδιο ποσοστό η νορβηγική Statoil, που επίσης συμμετέχει στον ΤΑΡ).

Έτσι, αν επιλεγεί ο ΤΑΡ, λόγω της μεγάλης σημασίας που έχει ο αγωγός αυτός για την Ελλάδα από επενδυτική και γεωστρατηγική άποψη, εκτιμάται ότι θα διευκολυνθεί επικοινωνιακά τουλάχιστον η θέση της ελληνικής κυβέρνησης για την αποδοχή ενός τιμήματος χαμηλότερου από το αναμενόμενο. Διαφορετικά, η εξέλιξη θα είναι απόλυτα αρνητική, καθώς θα λειτουργήσει σωρευτικά στις αποτυχίες με τη ΔΕΠΑ αλλά και στην προβληματική εξέλιξη του διαγωνισμού για τον ΟΠΑΠ.

Τέλος, να σημειωθεί ότι οι πρώτες ανεπίσημες ενδείξεις για την επιλογή του αγωγού του Νότιου Διαδρόμου (ανταγωνίζονται ο αγωγός ΤΑΡ με τον αγωγό Nabucco, ο οποίος παρακάμπτει την Ελλάδα) θα γίνουν γνωστές την προσεχή Παρασκευή 21 Ιουνίου, ενώ η επίσημη αναγγελία αναμένεται στις 28 Ιουνίου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v