Κινητή: Η κρίση οδηγεί σε αλλαγή στρατηγικής

Η Vodafone και η Wind λανσάρουν στην αγορά οικονομικά πακέτα τα οποία προσφέρουν στο χρήστη χρόνο ομιλίας και γραπτά μηνύματα προς όλους, χωρίς να διαχωρίζεται αν ανήκουν στο ίδιο δίκτυο ή όχι, αλλά και ίντερνετ.

Κινητή: Η κρίση οδηγεί σε αλλαγή στρατηγικής

Αλλαγή φιλοσοφίας και στροφή σε προγράμματα τα οποία φεύγουν από τη λογική των κλήσεων εντός δικτύου και κινούνται στη λογική των κλήσεων προς όλους υλοποιούν το τελευταίο διάστημα οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.

Σε μια προσπάθεια "μόχλευσης" της αγοράς προκειμένου να προσελκύσουν συνδρομητές η Vodafone και η Wind λανσάρουν οικονομικά πακέτα τα οποία προσφέρουν στο χρήστη χρόνο ομιλίας και γραπτά μηνύματα προς όλους, χωρίς να διαχωρίζεται αν ανήκουν στο ίδιο δίκτυο ή όχι, αλλά και ίντερνετ.

Πρόκειται για μία κίνηση την οποία επέτρεψαν οι μεγάλες μειώσεις των τελών τερματισμού το προηγούμενο διάστημα, που είχαν ως αποτέλεσμα να γίνουν πολύ φθηνότερες οι κλήσεις εκτός δικτύου.

Με ενδιαφέρον αναμένονται οι κινήσεις της Cosmote στο «γήπεδο» αυτό, αφού έως τώρα η θυγατρική του ΟΤΕ εστιάζει, κατά κύριο λόγο, σε πακέτα τα οποία προσφέρουν απεριόριστο χρόνο ομιλίας για κλήσεις και sms προς συνδρομητές της ίδιας εταιρείας. Η Cosmote βέβαια προσφέρει στους συνδρομητές πακέτα με δωρεάν χρόνο ομιλίας προς όλα τα δίκτυα, ωστόσο δεν έχει αλλάξει τον προσανατολισμό της, που κινείται στην πριμοδότηση των κλήσεων εντός του δικτύου της.

W από τη Wind

Μόλις πριν από λίγες μέρες η Wind ανακοίνωσε το νέο της πρόγραμμα, το W, το οποίο με μηνιαίο πάγιο 49,90 ευρώ, χωρίς επιδότηση συσκευής, προσφέρει στο χρήστη 1.500 λεπτά ομιλίας και 1.500 γραπτά μηνύματα προς όλους αλλά και 15.00 MB για σερφάρισμα στο ίντερνετ. Σε περίπτωση όπου ο πελάτης επιλέξει και επιδότηση συσκευής, τότε το μηνιαίο πάγιο ανέρχεται σε 60 ευρώ. Σύμφωνα με τον γενικό εμπορικό διευθυντή της εταιρείας Αντώνη Τζωρτζακάκη, με το νέο συμβόλαιο W η Wind εγκαινιάζει την εποχή της απεριόριστης οικονομικής επικοινωνίας και μεγιστοποιεί τη διαφοροποίηση της WIND στην τηλεπικοινωνιακή αγορά.

Vodafone RED

Πριν από λίγο καιρό, η Vodafone είχε παρουσιάσει τα νέα προγράμματα Vodafone Red με τα οποία, επίσης, ο χρήστης σε ένα πακέτο έχει χρόνο ομιλίας και γραπτά μηνύματα προς όλους αλλά και data.

Για παράδειγμα το Vodafone Red 1 με πάγιο στα 44,20 ευρώ (προσφορά αντί των 60 ευρώ της αρχικής τιμής) στο πλαίσιο της πολιτικής ορθής χρήσης, προσφέρει χρόνο ομιλίας 1.500 λεπτά ομιλίας και 1.500 sms προς όλα τα δίκτυα αλλά και 500 MB για ίντερνετ. Παράλληλα, στο πακέτο ενσωματώνονται και μια σειρά από άλλες υπηρεσίες που διευκολύνουν το χρήστη όπως:

-internet 4sharing με τα MB να μοιράζονται, κατά περίπτωση, για χρήση από το κινητό, το λάπτοπ ή το τάμπλετ.

-την υπηρεσία Vodafone cloud με την οποία στον χρήστη δίνεται αποθηκευτικός χώρος 15 GB και πρόσβαση σε αυτό από όλες τις συσκευές του.

-την υπηρεσία Vodafone protect για προστασία antivirus και προστασία προσωπικών δεδομένων.

-την υπηρεσία My transfer με την οποία ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει δωρεάν τα δεδομένα και τις επαφές στη νέα συσκευή τηλεφώνου.

Περικοπές δαπανών από τους χρήστες

Το ερώτημα βεβαίως είναι αν οι νέες εμπορικές κινήσεις των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας έχουν τη δυναμική να αναδιανείμουν την πίτα της αγοράς, όπου, εδώ και χρόνια, σταθερά η Cosmote έχει το μεγαλύτερο μερίδιο. Σε κάθε περίπτωση ,πάντως, οι δυναμικές εμπορικές κινήσεις έχουν ανταπόκριση από τους καταναλωτές αφού και οι χρήστες αναζητούν, εν μέσω οικονομικής κρίσης, φθηνότερες λύσεις για την επικοινωνία τους.

Εξάλλου οι περικοπές δαπανών στην κατηγορία αυτή είναι κάτι παραπάνω από μεγάλες αφού την τελευταία πενταετία τα έσοδα της κινητής τηλεφωνίας καταγράφουν υποχώρηση σχεδόν 50%, χωρίς μάλιστα να είναι βέβαιο ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για ακόμη μεγαλύτερη μείωση. Άλλωστε οι αρχικές εκτιμήσεις ότι το 2013 θα ήταν μια χρονιά σταθεροποίησης μάλλον διαψεύδονται αφού και φέτος ο κλάδος καταγράφει απώλειες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v