Αγριεύει η κόντρα για τα κρουαζιερόπλοια

Η ρήξη Μηταράκη - Ανωμερίτη για το νέο λιμάνι κρουαζιέρας. Οι επαφές του πρωθυπουργού με τους μνηστήρες για το έργο στο Φάληρο και η απορία για τους "ισχυρούς ομίλους". Τα ενδοκυβερνητικά στρατόπεδα.

Αγριεύει η κόντρα για τα κρουαζιερόπλοια

Σε ανοικτή ρήξη μετατρέπεται πλέον ο κλεφτοπόλεμος των τελευταίων μηνών μεταξύ του ΟΛΠ και του υπουργείου Ανάπτυξης για το νέο λιμάνι κρουαζιερόπλοιων στο Φάληρο.

Την ίδια στιγμή που ο υφυπουργός Ανάπτυξης Ν. Μηταράκης έχει εξαγγείλει πως θα προκηρυχθεί διαγωνισμός «εντός οκτώ εβδομάδων», κυβερνητικά στελέχη και ο επικεφαλής του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτης, που αντιδρούν στο σχέδιο για το νέο λιμάνι, υποστηρίζουν πως άλλα προκύπτουν από τη συνάντηση του πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά με δύο ανώτερα στελέχη πολυεθνικών ομίλων της κρουαζιέρας.

Ο Τιζόρα Ίσραελ, πρώτος αντιπρόεδρος Ανάπτυξης Λιμένων και Προορισμών της Carnival Corporation, φέρεται να είπε στον πρωθυπουργό πως ο διεθνής κολοσσός δεν ενδιαφέρεται να συμμετάσχει στον διαγωνισμό.

Δε γνωρίζουμε τι του είπε ο Τζον Φοξ, ο αντιπρόεδρος της Royal Carribean Cruises, αλλά οι "άσπονδοι" φίλοι του κ. Μηταράκη υποστηρίζουν πως δεν υπάρχει και μεγάλη προσφορά υποψηφίων για να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό για τον νέο λιμένα, μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Ο κ. Ανωμερίτης φέρεται πως θα φτάσει μέχρι και την παραίτηση, σε περίπτωση όπου προχωρήσουν οι εξαγγελίες για το νέο λιμάνι, καθώς θεωρεί πως ο ΟΛΠ μπορεί ταχύτερα και φθηνότερα να ενισχύσει τη θέση της χώρας στην αγορά κρουαζιέρας. Ο ίδιος επιμένει πως ο ΟΛΠ και η Ελλάδα θα χάσουν πολύτιμα κοινοτικά κονδύλια που έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.

Την προηγούμενη εβδομάδα, κατά τη διάρκεια ομιλίας στο τουριστικό συνέδριο «The Posidonia Sea Tourism Forum», ο επικεφαλής του ΟΛΠ υποστήριξε πως το 2021, «που θα εορτάζονται τα 2.500 χρόνια από τη ναυμαχία της Σαλαμίνας και την εγκαθίδρυση της Δημοκρατίας, το τερματικό κρουαζιεροπλοίων του ΟΛΠ θα έχει μεταμορφωθεί στην κύρια πύλη εισόδου του τουρισμού για την Ελλάδα».

Στη σχετική ανακοίνωση του οργανισμού αναφέρεται πως «στο κεφάλαιο των ιδιωτικοποιήσεων εντύπωση προκάλεσε η απόλυτη αντίθεση του αντιπροέδρου της Carnival κ. M. Nestour για ιδιωτικοποιήσεις λιμένων κρουαζιέρας, ενώ ο εκπρόσωπος της Royal Caribbean J. Tercek τάχθηκε υπέρ της ιδιωτικοποίησης σε μικρού μεγέθους λιμένες κυρίως σε ανωδομές».

Την άποψη Ανωμερίτη συμμερίζονται ανώτερα κυβερνητικά στελέχη τα οποία εκτιμούν πως θα χρειαστούν τουλάχιστον 3 - 5 χρόνια μέχρι να ωριμάσει το σχέδιο Μηταράκη για λιμάνι κρουαζιεροπλοίων στο Φάληρο. Οι πλέον τολμηροί παρομοιάζουν το σχέδιο με τους περίφημους διαγωνισμούς για τη μετατροπή του Ελληνικού σε Μητροπολιτικό Πάρκο: εξαγγέλονταν, αλλά ουδέποτε ολοκληρώνονταν.

Ο ίδιος ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης δήλωσε σε χθεσινή του συνέντευξη πως οποιοδήποτε λιμάνι κρουαζιέρας κατασκευαστεί θα λειτουργεί συμπληρωματικά με του Πειραιά. Κατά του σχεδίου έχουν βγει ακόμα και βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, με τελευταίο παράδειγμα τον Μιλτ. Βαρβιτσιώτη, ο οποίος έγραψε χθες και σχετικό άρθρο στην «Καθημερινή».

Με δεδομένα την αρνητική στάση της Carnival και το γεγονός πως αρκετοί εκ των ισχυρών ομίλων της κρουαζιέρας δε συμμετέχουν στη διαχείριση λιμανιών, στην αγορά προσπαθούν να καταλάβουν ποιοι είναι οι «δύο ισχυροί όμιλοι» που ενδιαφέρονται, όπως υποστήριζαν τους τελευταίους μήνες στο ΥΠΑΝ. Τα οφέλη από την ενίσχυση του Πειραιά ως λιμανιού εκκίνησης για κρουαζιέρα είναι δεδομένα, όμως όπως φαίνεται αυξάνονται όσοι θεωρούν φαραωνικό το έργο στο Φάληρο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v