Ραντεβού με Στουρνάρα για τους εμπόρους πετρελαιοειδών

Η εφαρμογή και στον κλάδο πετρελαιοειδών όσων ισχύουν και στα άλλα προϊόντα που βαρύνονται με ειδικό φόρο κατανάλωσης θα προσφέρει, όπως σημειώνουν οι εκπρόσωποί του, ρευστότητα στις εταιρείες και θα συμβάλει στο να μείνουν εν ζωή εκατοντάδες πρατήρια.

  • Του Μιχάλη Καϊταντζίδη
Ραντεβού με Στουρνάρα για τους εμπόρους πετρελαιοειδών

 

Στον υπουργό Οικονομικών με τον οποίο θα συναντηθούν στις 3 Ιουνίου θα θέσουν οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών το πρόβλημα της ρευστότητας του κλάδου, ως αποτέλεσμα της προκαταβολής των ποσών ειδικού φόρου κατανάλωσης και ΦΠΑ.

Το ραντεβού με τον Γ. Στουρνάρα ορίστηκε μετά από παρέμβαση του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, τον οποίο εκπρόσωποι του κλάδου συνάντησαν τυχαία το βράδυ της Δευτέρας στην Αίγλη του Ζαππείου.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του συνδέσμου εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών Γ. Ψυχογιό, ο κλάδος διέρχεται το χειρότερο σημείο της πορείας του, καθώς το πρώτο τετράμηνο η μείωση της κατανάλωσης έφτασε το 40% έναντι του 2012.

Η εφαρμογή και στον κλάδο πετρελαιοειδών όσων ισχύουν και στα άλλα προϊόντα που βαρύνονται με ειδικό φόρο κατανάλωσης θα προσφέρει, όπως λένε εκπρόσωποί του, ρευστότητα στις εταιρείες, θα συμβάλει στο να μείνουν εν ζωή εκατοντάδες πρατήρια που βρίσκονται στα όρια του λουκέτου και θα ελαφρύνει το χρηματοοικονομικό κόστος των εταιρειών.

Αίτημα του κλάδου είναι η πληρωμή των φόρων στα καύσιμα σε διάστημα είκοσι ημερών, κάτι που ισχύει στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, όπου τα περιθώρια πληρωμής κυμαίνονται από 20 ως 50 ημέρες. 

Ας σημειωθεί ότι ποσό του φόρου που αντιστοιχεί για διάστημα 10 ημερών είναι 120 εκατ. ευρώ, μέγεθος που εφόσον χρηματοδοτείται από τις τράπεζες μεταφράζεται σε τουλάχιστον 12 εκατ. τόκους. 

Τέλος, παρότι η εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και σε αυτό της κίνησης προκάλεσε μεγάλη ζημία στον κλάδο, αφού οι ποσότητες πετρελαίου θέρμανσης που πωλήθηκαν ήταν μειωμένες κατά 70%, οι εταιρείες συνεχίζουν να στηρίζουν το μέτρο, καθώς είχε ως αποτελέσματα την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου στο πετρέλαιο κίνησης, προτείνοντας ταυτόχρονα την εφαρμογή ελαστικότερων όρων για την απόδοση του επιδόματος θέρμανσης στους καταναλωτές.

Το λαθρεμπόριο

Σε ό,τι αφορά το λαθρεμπόριο καυσίμων, ο κλάδος θεωρεί ότι συνεχίζει να αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα, το οποίο συνεχίζει να νοθεύει τον ανταγωνισμό και να υπονομεύει τη βιωσιμότητα των συνεπών επαγγελματιών. Βασικό εργαλείο για την καταπολέμησή του ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας θεωρεί ότι είναι ο εκσυγχρονισμός των ΚΕΔΑΚ (κινητά εργαστήρια που ανήκουν στο ΣΔΟΕ), η ενίσχυσή τους με αρμοδιότητες και η πύκνωση των ελέγχων στα πρατήρια σε όλη την Ελλάδα και όχι μόνο στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη.

Για το θέμα αυτό ο Σύνδεσμος έχει προτείνει επισήμως στα αρμόδια υπουργεία να χρηματοδοτήσει τον εμπλουτισμό των ΚΕΔΑΚ με τα απαραίτητα όργανα, υπό τον όρο ότι η πιστοποίηση των συστημάτων αυτών θα γίνει με ευθύνη του Συνδέσμου και αρκεί το Δημόσιο να αναλάβει τις απαραίτητες πρωτοβουλίες για τη θεσμική ενίσχυση του ρόλου των ΚΕΔΑΚ, προκειμένου να προβαίνουν αυτομάτως στην επιβολή των κυρώσεων, στην περίπτωση που διαπιστώνουν παραβάσεις.

Το θέμα αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες, θα τεθεί και στη συνάντηση που θα έχουν οι εταιρείες με τον υπουργό Οικονομικών. Όπως τόνισε μάλιστα χαρακτηριστικά ο Γ.Γ. του Συνδέσμου Γιάννης Αληγιζάκης, "προσπαθούμε να πείσουμε τις ελληνικές κυβερνήσεις ότι για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου εταιρείες και υπουργεία βρίσκονται στην ίδια πλευρά και θα πρέπει να συνεργάζονται στενά".

Τέλος, ο κλάδος θεωρεί εντελώς παράδοξο και ανορθολογικό το γεγονός πως ενώ το μέτρο τοποθέτησης συστημάτων εισροών-εκροών ισχύει σε όλη την αλυσίδα παραγωγής και διακίνησης των καυσίμων από αυτό να εξαιρούνται οι μεταπωλητές πετρελαίου θέρμανσης.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v