Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κομισιόν: ”Το ΥΠΕΧΩΔΕ αποφασίζει για Μαλιακό”

Στο ΥΠΕΧΩΔΕ μεταθέτει τις ευθύνες της ανάθεσης του έργου του Μαλιακού η Κομισιόν απορρίπτοντας έτσι τις ενστάσεις της β΄ επιλαχούσης κοινοπραξίας Ολύμπια Οδός (συμφερόντων Μπόμπολα) για το συγκεκριμένο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ.

Κομισιόν: ”Το ΥΠΕΧΩΔΕ αποφασίζει για Μαλιακό”
Στο ΥΠΕΧΩΔΕ μεταθέτει τις ευθύνες της ανάθεσης του έργου του Μαλιακού η Κομισιόν απορρίπτοντας έτσι τις ενστάσεις της β΄ επιλαχούσης κοινοπραξίας Ολύμπια Οδός (συμφερόντων Μπόμπολα) για το συγκεκριμένο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ.

Μέσω επιστολής που εστάλη στο ΥΠΕΧΩΔΕ, η αρμόδια υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ζητά από το υπουργείο να διεξάγει το ίδιο έρευνα για δύο θέματα, να τη διαβεβαιώσει ότι δεν υπάρχει πρόβλημα και να προχωρήσει στην λήψη της απόφασης για την ανάδειξη του αναδόχου.

Πλειοδότρια κοινοπραξία έχει έως τώρα κηρυχθεί η Aegean Motorways (στην οποία συμμετέχουν οι Billfinger Berger, Hochtief, ΑΕΓΕΚ, ΑΘΗΝΑ, ΛΑΜΔΑ και ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ), με κατά 230 εκατ. ευρώ υψηλότερη προσφορά έναντι αυτής της Ολυμπίας Οδού (στην οποία συμμετέχουν EΛΤΕΧ, J&P ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, VINCI και ΕΤΕΘ).

Ωστόσο, η Κομισιόν επισημαίνει δύο θέματα που σχετίζονται με την πιθανή σύγκρουση συμφερόντων του δικηγορικού γραφείου (ο επικεφαλής είναι πρώην μέλος του Δ.Σ. της εταιρείας ΛΑΜΔΑ που συμμετέχει στην επιλαχούσα κοινοπραξία Aegean Motorways για το έργο του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ τμήμα Μαλιακός – Κλειδί και επιλεχθείς Ειδικός Νομικός Σύμβουλος στο ΥΠΕΧΩΔΕ σχετικά με τα έργα παραχώρησης των Ελληνικών αυτοκινητοδρόμων), αλλά και την πιθανή επιρροή ενδιαφερόμενων κατασκευαστικών ομίλων στην αλλαγή του αλγόριθμου, με βάση τον οποίον κρίνεται η προσφορά της κάθε κοινοπραξίας.

Η πρόσφατη θέση του υπουργείου ως προς την πρώτη επισήμανση είναι πως δεν υπάρχει καμία σύγκρουση συμφερόντων, ενώ ως προς τη δεύτερη, κύκλοι του υπουργείου παρατηρούσαν ότι μολονότι είχαν διατυπωθεί αιτιάσεις για αλλαγή του αλγορίθμου από τα ενδιαφερόμενα μέλη, ο υπουργός και οι σύμβουλοι του τις είχαν απορρίψει όλες και οι αλλαγές που έκαναν στον αλγόριθμο ήταν αυτές που ήθελαν οι ίδιοι.

Οι ίδιοι κύκλοι επισημαίνουν ότι η ”έρευνα” αυτή δεν θα πρέπει να διαρκέσει πάνω από 2-3 εβδομάδες και αφού παρασχεθούν οι διαβεβαιώσεις που ζητούν οι Βρυξέλλες, το ΥΠΕΧΩΔΕ θα είναι έτοιμο να προχωρήσει στην ανάδειξη του αναδόχου.

Βέβαια, θα πρέπει να θεωρείται σίγουρο πως η μάχη θα μεταφερθεί τώρα στα ελληνικά δικαστήρια αλλά, όπως επισημαίνει το ρεπορτάζ, σημασία έχει να υπάρξει ανάδοχος ώστε να μην χαθούν κοινοτικοί πόροι αξίας 225 εκατ. ευρώ, όπως θα συμβεί αν δεν έχει υπογραφεί η σύμβαση μέχρι τις 31/12/2006.

Σε πολιτικό επίπεδο, ο δρόμος είναι έτσι ανοιχτός για τον Πρωθυπουργό να αναγγείλει στη ΔΕΘ ότι ξεκινά το τεράστιο έργο του Μαλιακού – Κλειδί.

Αναλυτές υποστηρίζουν ότι πρέπει επιτέλους να υπάρξει ένα λογικός διακανονισμός ώστε να σταματήσει αυτός ο μηχανισμός των καταιγιστικών ενστάσεων, που ως μόνο αποτέλεσμα έχει την καθυστέρηση του εκσυγχρονισμού της απαραίτητης υποδομής της χώρας και την απώλεια της κοινοτικής χρηματοδότησης. Αν τα πράγματα προχωρήσουν με αυτή τη λογική τότε θα προχωρήσουν άμεσα και τα έργα της υποθαλάσσιας σύραγγας της Θεσσαλονίκης (όπου οι J&P και VINCI έχουν στραφεί κατά του ΑΚΤΩΡΑ) καθώς και της Ιόνιας Οδού (όπου οι ΑΚΤΩΡ, J&P και VINCI έχουν στραφεί κατά της ΤΕΡΝΑ).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v