Την Πέμπτη οι αραβικές επαφές για ελληνικά λιμάνια

Την Πέμπτη θα συναντηθεί με τον υπουργό Εμπορικής ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννη αντιπροσωπεία εκπροσώπων της Dubai Port με αντικείμενο την ανάπτυξη των ελληνικών λιμένων. Το αραβικό ενδιαφέρον εκδηλώνεται λίγες μόνο ημέρες μετά τη συνάντηση του Πρωθυπουργού με τον Πρόεδρο της Cosco και υπόσχεται νέα κινητικότητα στον κλάδο.

Την Πέμπτη οι αραβικές επαφές για ελληνικά λιμάνια
Την Πέμπτη θα συναντηθεί με τον υπουργό Εμπορικής ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννη αντιπροσωπεία εκπροσώπων της Dubai Port με αντικείμενο την ανάπτυξη των ελληνικών λιμένων.

Σημειώνεται ότι επαφές έχουν προϋπάρξει κατά την πρόσφατη επίσκεψη του υπουργού στην περιοχή. Για το ενδιαφέρον των Αράβων έχει ενημερωθεί ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας, αλλά και ο Πρωθυπουργός.

Οι πληροφορίες για το αραβικό ενδιαφέρον έρχονται λίγες μόνο ημέρες μετά τη συνάντηση του Πρωθυπουργού με τον ισχυρό άντρα της κινεζικής ναυτιλίας Capt. Wei Jiafu, προέδρου του μεταφορικού κολοσσού Cosco.

Στο πλαίσιο της συνάντησης εκείνης, έγιναν γνωστές οι κινεζικές προθέσεις για μετατροπή ελληνικών λιμανιών σε βασικούς διαμετακομιστικούς κόμβους στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο, αλλά και για κατασκευή πλοίων σε ελληνικά ναυπηγεία.

Αν και το κυβερνητικό επιτελείο καλοσωρίζει σε όλους τους τόνους το πολυεθνικό ενδιαφέρον για τα ελληνικά λιμάνια, γνωρίζει καλά πως οποιεσδήποτε συμφωνίες πρέπει να περάσουν μέσα από τη διαδικασία του διεθνούς διαγωνισμού, όπως κατ’ επανάληψη έχει αποσαφηνίσει προς κάθε κατεύθυνση ο γ.γ. Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, Γιώργος Βλάχος.

Ναυτιλιακοί παράγοντες μάλιστα θέλοντας να καταδείξουν ότι τις επιπλοκές που ίσως σημάνει η ανάμιξη περισσότερων του ενός σχημάτων στην υπόθεση ελληνικοί λιμένες ανέφεραν χαρακτηριστικά την εξής περίπτωση:

Αφορά στο ενδεχόμενο δρομολόγησης ενός δεύτερου πλοίου της Cosco από το ερχόμενο φθινόπωρο, και ειδικότερα στο πολύ μεγάλο για τα... νερά του Πειραιά Cosco-Hellas. Η μόνη περιοχή όπου μπορεί να δέσει ένα δεύτερο πλοίο των Κινέζων είναι στις δέστρες και εγκαταστάσεις της ΜSC.

Η Mediterranean Shipping Co είναι μέχρι στιγμής ο μεγαλύτερος εμπορικός - επιχειρηματικός εταίρος του ΟΛΠ με υπογεγραμμένα συμβόλαια και συμβάσεις, κάτι που καθιστά περίπλοκη την προοπτική της παράλληλης εξυπηρέτησης της MSC και της Cosco σε αυτή τη φάση.

Η εμπλοκή αυτή δεν είναι η μόνη που θα μπορούσε να ανακύψει επισημαίνουν με νόημα, αφού το καθεστώς λειτουργίας των ελληνικών λιμένων είναι σε πολλά σημεία ασαφές, ενώ έχει ήδη δρομολογηθεί ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμισή τους- κάτι που θα μπορούσε να σημαίνει αλλαγή πολλών από τους σχεδιασμούς σε Ελλάδα και το εξωτερικό.

Σε κάθε περίπτωση ο κλάδος εμφανίζει κινητικότητα και μοιάζει να δικαιώνει όσους προ μηνών εκτιμούσαν πως τα ελληνικά λιμάνια θα βρεθούν στο επίκεντρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος.

Γ.Π.- Μ.Γ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v