Σε Κ/ξ της ΑΒΑΞ η γραμμή Μετρό για Περιστέρι

Υπογράφθηκε σήμερα η σύμβαση του έργου για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Περιστέρι και την Ανθούπολη. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 98 εκατ. ευρώ και ανάδοχος είναι η κοινοπραξία F.C.C.Construction - J&P AVAX.

Σε Κ/ξ της ΑΒΑΞ η γραμμή Μετρό για Περιστέρι
Υπογράφθηκε σήμερα η σύμβαση του έργου για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Περιστέρι και την Ανθούπολη. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 98 εκατ. ευρώ και ανάδοχος είναι η κοινοπραξία F.C.C.Construction - J&P AVAX.

Για το θέμα αυτό ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς έκανε την ακόλουθη δήλωση:

”Μετά την έναρξη της κατασκευής των επεκτάσεων του Μετρό προς το Ελληνικό και το Χαϊδάρι, ξεκινάει και η κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς το Περιστέρι και την Ανθούπολη με δύο σύγχρονους Σταθμούς. Εντός του Ιουλίου θα ξεκινήσει η ανάπτυξη των εργοταξιακών χώρων και η νέα αυτή επέκταση να τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2008.

Με το έργο αυτό, ο μεγαλύτερος δήμος της Δυτικής Αθήνας, ο Δήμος Περιστερίου, θα διαθέτει, πλέον, τρεις σταθμούς Μετρό (Αγ.Αντώνιος, Περιστέρι, Ανθούπολη), οι οποίοι θα εξυπηρετούν 75 χιλιάδες άτομα ημερησίως. Ο κάτοικος του Περιστερίου θα μπορεί να φθάνει στον Σταθμό Ελληνικού σε λιγότερο από μισή ώρα και στο Σύνταγμα σε δέκα λεπτά!

Παράλληλα, εξετάζουμε τη δυνατότητα δημιουργίας μεγάλου χώρου στάθμευσης καθώς και Σταθμού Μετεπιβίβασης από και προς Λεωφορειακές Γραμμές στον νέο τερματικό Σταθμό Ανθούπολη. Επίσης, η κατασκευή του Σταθμού Περιστέρι στην κεντρική πλατεία του Δήμου, δίδει τη δυνατότητα για την ενοποίηση και ουσιαστική ανάπλαση της πλατείας, με αντίστοιχη κυκλοφοριακή ρύθμιση της Λεωφ.Παναγή Τσαλδάρη. Το έργο αυτό συμπεριλαμβάνεται στην υπογραφείσα Σύμβαση και θα εκτελεσθεί παράλληλα με τις εργασίες του Μετρό.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι χάρις στην μετατόπιση, λόγω των ακατάλληλων εδαφολογικών συνθηκών, του Σταθμού Ανθούπολη κατά 350 μέτρα νοτιότερα διασφαλίσθηκε η μελλοντική περαιτέρω επέκταση του Μετρό προς Κηπούπολη, Πετρούπολη και Ίλιον.

Σήμερα, πλέον, υπό κατασκευή βρίσκεται το μεγαλύτερο μέτωπο έργων Μετρό που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα και που γίνεται αυτή τη στιγμή σε ολόκληρη την Ευρώπη. Συνολικά, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, θα κατασκευάζονται 26 νέοι Σταθμοί και 22,5 χλμ. νέας υπόγειας Γραμμής. Επίσης πρόσφατα δημοπρατήθηκε η νέα επέκταση του Μετρό από το Χαϊδάρι στον Πειραιά (8,2χλμ με 7 καινούργιους σταθμούς), ενώ παράλληλα μελετώνται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη καινούργιες επεκτάσεις”.

---Τεχνικά χαρακτηριστικά της επέκτασης της Γραμμής 2

Η Εργολαβία περιλαμβάνει τη μελέτη και κατασκευή των Σταθμών Περιστέρι και Ανθούπολη της δυτικής επέκτασης της Γραμμής Άγιος Δημήτριος – Άγιος Αντώνιος ( Γραμμή 2) του Μετρό. Αναλυτικότερα η εργολαβία περιλαμβάνει:

* Σταθμός Περιστέρι, ο οποίος θα κατασκευασθεί κυρίως με τη μέθοδο του ανοικτού ορύγματος στη Λεωφόρο Παναγή Τσαλδάρη στο ύψος του Δημαρχείου Περιστερίου. Ποσοστό περίπου 30% του Σταθμού θα κατασκευασθεί με την μέθοδο της υπόγειας διάνοιξης προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η όχληση στην κυκλοφορία των οχημάτων καθώς στο συγκεκριμένο σημείο υπάρχει διασταύρωση 6 δρόμων. Ο Σταθμός Περιστέρι θα αποτελείται από 3 επίπεδα με ίδιο περίπου περίγραμμα συνολικής επιφάνειας 11.166 τμ.

* Σταθμός Ανθούπολη, ο οποίος θα κατασκευασθεί με την μέθοδο του ανοικτού ορύγματος υπογείως της οδού Αναπαύσεως ανάμεσα στις οδούς Δωδεκανήσου και Θηβών.

* Σήραγγα διατομής διπλής τροχιάς μήκους 303 μ, η οποία ξεκινά από το φρέαρ Φλέμινγκ και καταλήγει στον Σταθμό Περιστέρι, η οποία δεν διανοίχτηκε κατά το παρελθόν με το Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων (OFS) για λόγους ασφαλείας. Το τμήμα αυτό της σήραγγας θα κατασκευασθεί υπογείως με συμβατικά μηχανικά μέσα.

* Τμήμα σήραγγας 28 μέτρων διατομής διπλής τροχιάς που θα κατασκευασθεί με την μέθοδο του ανοικτού ορύγματος στον Σταθμό Περιστέρι.

* Συνολικά 3 φρεάτια αερισμού (ανατολικό και δυτικό φρέαρ του Σταθμού Περιστέρι, και το τερματικό φρέαρ στον Άγιο Ιερόθεο).

Η κατασκευή των δύο νέων Σταθμών του Μετρό θα αναβαθμίσει αισθητικά την περιοχή του Δήμου Περιστερίου, τόσο με την υψηλή αισθητική των Σταθμών, όσο και με τις αναπλάσεις που θα πραγματοποιηθούν στους επιφανειακούς χώρους των Σταθμών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v