"Ηλεκτρική" η καρέκλα του ΤΑΙΠΕΔ

Τρέχουν για τον νέο πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, στον αέρα ο στόχος των εσόδων 2,6 δισ. Οι "καυτές πατάτες" που θα παραλάβει. Πάει στις καλένδες η πώληση της ΛΑΡΚΟ. Έρχονται αλλαγές και στο Δ.Σ. του Ταμείου. Οι διαγωνισμοί που καίνε.

Ηλεκτρική η καρέκλα του ΤΑΙΠΕΔ
Σε ηλεκτρική καρέκλα θα καθίσει ο νέος πρόεδρος του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ), ο οποίος θα διαδεχθεί τον παραιτηθέντα Τάκη Αθανασόπουλο.

Από χθες κυκλοφορούσαν πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες η κυβέρνηση συναντά δυσκολίες στην εύρεση αντικαταστάτη του κ. Αθανασόπουλου ο οποίος παραιτήθηκε μετά την άσκηση ποινικής δίωξης για την υπόθεση μονάδας της ΔΕΗ στο Αλιβέρι.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, θα υπάρξουν και επιπλέον αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, που δεν ήταν και... πρότυπο ορθής λειτουργίας τους τελευταίους μήνες, όπως είχε επισημάνει στην κυβέρνηση ο παραιτηθείς πρόεδρος του ταμείου.

Παρά την κινητοποίηση των τελευταίων μηνών, ο στόχος επίτευξης εσόδων ύψους 2,6 δισ. ευρώ για το 2013 κρέμεται από μια κλωστή. Μάλιστα, οι δύο διαγωνισμοί που μπορούν να συμβάλουν στην επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου, η πώληση των ΔΕΠΑ - ΔΕΣΦΑ και του 33% του ΟΠΑΠ βρίσκονται αυτές τις ημέρες στην πλέον κρίσιμη φάση.

Στην περίπτωση όπου υπάρξει αστοχία σε έναν από τους δύο διαγωνισμούς, η κυβέρνηση θα πρέπει να αποχαιρετήσει τον φετινό στόχο εσόδων και οι φορολογούμενοι να ετοιμάζονται για μέτρα, όπως προβλέπει το μνημόνιο.

Στις δύο πρώτες εβδομάδες του Απριλίου προγραμματίζεται η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τη ΔΕΠΑ και τον ΟΠΑΠ, οπότε και θα πάρουμε μια πρώτη γεύση. Η ολοκλήρωση των διαγωνισμών και η είσπραξη του ποσού όμως θα απαιτήσεουν πολλούς μήνες και θα είναι μία από τις προτεραιότητες του νέου προέδρου.

Οι συνεχείς παρατάσεις σε αρκετούς μικρότερους, αλλά όχι ασήμαντους, διαγωνισμούς, όπως και οι καθυστερήσεις στην παράδοση των σχεδίων αξιοποίησης μεγάλων περιουσιακών στοιχείων από τους συμβούλους ήταν δύο από τα προβλήματα που πλήρωσε ο Τ. Αθανασόπουλος.

Τελευταίο παράδειγμα, όπως είχε επισημάνει προ ημερών το Euro2day, ήταν η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του περίφημου Σχεδίου Ποσειδών για την αξιοποίηση των ελληνικών λιμανιών. Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ είχε αναγκαστεί να βγάλει μια πρόχειρη, γενικόλογη, ανακοίνωση με εντολή του πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά, όταν ο τελευταίος πληροφορήθηκε πως θα απαιτηθεί ένας ακόμα μήνας, ενώ είχε συμφωνηθεί να παραδοθεί στα τέλη Φεβρουαρίου.

Αντίστοιχα προβλήματα υπήρξαν και με τη ΛΑΡΚΟ, στη διοίκηση της οποίας ο κ. Αθανασόπουλος είχε τοποθετήσει ανθρώπους της δικής του εμπιστοσύνης. Μετά την πρόσφατη παρέμβαση της Κομισιόν (έρευνα για κρατικές ενισχύσεις) η υπόθεση ΛΑΡΚΟ οδεύει προς τις ελληνικές καλένδες. Υποτίθεται πως ο διαγωνισμός θα ξεκινούσε εντός του πρώτου τριμήνου.

Η ίδια εικόνα παρατηρείται και σε άλλα μέτωπα, όπως στη διαδικασία πώλησης των προβληματικών κρατικών αμυντικών βιομηχανίων (ΕΑΣ, ΕΛΒΟ), στις παραχωρήσεις ακινήτων κ.α.

Στην ουσία, με τις ανατροπές σε ΛΑΡΚΟ, ΕΑΣ κ.λπ., οι μισοί από τους οκτώ διαγωνισμούς που προγραμμάτιζε το ΤΑΙΠΕΔ για το διάστημα Ιανουαρίου - Μαρτίου μετατέθηκαν για το δεύτερο τρίμηνο.

Για να τηρηθεί το ανανεωμένο πρόγραμμα, στο ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να προκηρύσσουν έναν διαγωνισμό την εβδομάδα μέχρι το τέλος Ιουνίου, εκτός και αν ακολουθήσουν την πεπατημένη και μεταφέρουν τις προκηρύξεις ακόμα πιο πίσω. Η διοίκηση του ταμείου έλεγε στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας πως μέσα στον Μάρτιο θα ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για την παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, για την πολυετή μίσθωση ομάδας από μαρίνες (Άλιμος κ.λπ.), για την παραχώρηση των 22 περιφερειακών αεροδρομίων και για την εκμετάλλευση κάποιων παραθαλάσσιων ακινήτων.

Τώρα στην κυβέρνηση βιάζονται για τον αντικαταστάτη του κ. Αθανασόπουλου προκειμένου να μην πάνε πίσω και αυτοί οι διαγωνισμοί.

Ο νέος πρόεδρος θα βρει ένα χρονοδιάγραμμα με έντεκα διαγωνισμούς (σχεδόν έναν την εβδομάδα) για το προσεχές τρίμηνο. Σύμφωνα με την τριμηνιαία έκθεση, θα προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για ΕΛΠΕ, ΕΥΔΑΠ, Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΛΘ, ΟΛΠ, τα δέκα μεγάλα περιφερειακά λιμάνια, ΛΑΡΚΟ, Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ), Ελληνικά Ταχυδρομεία και Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v