Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Συνωστισμός ενδιαφερόμενων για το Βενιζέλος

Ζήτημα ημερών θεωρείται η ανακοίνωση του αγοραστή του χαρτοφυλακίου αεροδρομίων του γερμανικού κατασκευαστικού ομίλου Hochtief, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και το «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Συνωστισμός ενδιαφερόμενων για το Βενιζέλος
Ζήτημα ημερών θεωρείται η ανακοίνωση του αγοραστή του χαρτοφυλακίου αεροδρομίων του γερμανικού κατασκευαστικού ομίλου Hochtief, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και το «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Ωστόσο, το χαμηλό τίμημα που φέρονται να προσφέρουν οι υποψήφιοι (λιγότερο από ένα δισ. ευρώ που είναι το κατώτατο όριο των Γερμανών) μπορεί να οδηγήσει τη διαδικασία σε ναυάγιο.

Στις πληροφορίες που έφεραν ως υποψηφίους την γαλλική Vinci (ελέγχει την κοινοπραξία «Γέφυρα» που διαχειρίζεται η ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου και συμμετέχει σε άξονες Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα και Μαλιακός – Κλειδί) και τη Fraport (διαχειρίζεται το αεροδρόμιο Φραγκφούρτης) ήρθε να προστεθεί και ο κινεζικός όμιλος HNA Group.

Ο τελευταίος, που ελέγχει την τέταρτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Κίνας (Hainan Airlines), έχει προχωρήσει σε σειρά εξαγορών τους τελευταίους μήνες. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται το 49% σε τουρκική αεροπορική εταιρεία cargo, η απόκτηση θυγατρικής της General Electric στα πλοία μεταφοράς container, κλπ.

Το ενδιαφέρον της Changi Airport από τη Σιγκαπούρη δεν έχει επιβεβαιωθεί. Φήμες ανέφεραν πως υποψήφια είναι και η Global Infrastructure Partners (GIP) σε συνεργασία με την Allianz. H GIP, που ελέγχεται από την Credit Suisse και την General Electic, ελέγχει ήδη το αεροδρόμιο Gatwick στο Λονδίνο.

Η κυβέρνηση ευελπιστεί πως θα ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός των Γερμανών καθώς επιθυμεί να προχωρήσει άμεσα στην επέκταση της σύμβασης του «Ελευθ. Βενιζέλος». Η Hochtief, που ελέγχεται πλέον από την ισπανική ACS (συμμετέχει στις κοινοπραξίες της Ιονίας Οδού και του Αξονα Κεντρικής Ελλάδας), πωλεί τον τομέα που διαχειρίζεται αεροδρόμια στην Αθήνα (ελέγχει το 26,7%), τα Τίρανα (47%), το Σίδνεϋ (5,6%), το Ντίσελντορφ (20%), το Αμβούργο (34,8%) και τη Βουδαπέστη (49,6%).

Ο γερμανικός όμιλος έχει ανακοινώσει πως στην περίπτωση που δεν αποδώσει ο διαγωνισμός για την πώληση του τομέα διαχείρισης αεροδρομίων θα εξετάσει την αυτόνομη εισαγωγή της θυγατρικής που ασχολείται με συμβάσεις παραχώρησης στο Χρηματιστήριο. Στην Ελλάδα, η Hochtief συμμετέχει και στις κοινοπραξίες που έχουν αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση των τμημάτων Μαλιακός – Κλειδί και Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα, αλλά και τα δύο έργα έχουν ουσιαστικά σταματήσει.

Κατά σύμπτωση, και στις δύο συνεργάζεται με την Vinci, η διοίκηση της οποίας έχει ανακοινώσει από τον Ιούνιο πως ενδιαφέρεται να αποκτήσει τις συμμετοχές της Hochtief στην περίπτωση που αποσυρθεί από τις συμβάσεις παραχώρησης.

Οι κατασκευαστικοί όμιλοι και άλλοι επενδυτές παρακολουθούν ταυτόχρονα και τη διαδικασία πώλησης των αεροδρομίων Μαδρίτης και Βαρκελώνης από την ισπανική κυβέρνηση που βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή την περίοδο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v