Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ρέππας: Τι θα διαπραγματευτεί για διόδια

Τη μείωση του ύψους των διοδίων χωρίς ωστόσο να αλλάξουν οι συμβατικοί όροι των πέντε παραχωρήσεων οδικών αξόνων επιδιώκει να εξασφαλίσει το υπουργείο Υποδομών κατά τη διαπραγμάτευση που έχει ξεκινήσει με τις κοινοπραξίες.

  • του Φάνη Γαβρινιώτη
Ρέππας: Τι θα διαπραγματευτεί για διόδια
Τη μείωση του ύψους των διοδίων, χωρίς ωστόσο να αλλάξουν οι συμβατικοί όροι των πέντε παραχωρήσεων οδικών αξόνων, επιδιώκει να εξασφαλίσει το υπουργείο Υποδομών κατά τη διαπραγμάτευση που έχει ξεκινήσει με τις κοινοπραξίες που τις υλοποιούν.

Σύμφωνα με τον υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ, κ. Δημήτρη Ρέππα, ο οποίος για ακόμη μία φορά επέκρινε τη στάση εκείνων που αρνούνται να πληρώσουν διόδια, κάνοντας λόγο για φαινόμενο ανομίας (αν και απέφυγε να χρησιμοποιήσει τον όροι τζαμπατζήδες), θα πρέπει να γίνει εκλογίκευση στην κλιμάκωση του ύψους των διοδίων ιδίως σε τμήματα των αυτοκινητοδρόμων που βρίσκονται υπό κατασκευή, να υπάρξουν ειδικά εκπτωτικά προγράμματα για όσους κάνουν συχνά χρήση αυτών των δρόμων (κυρίως κάτοικοι γειτονικών περιοχών), αλλά και να καθιερωθεί το γρηγορότερο το αναλογικό - ηλεκτρονικό διόδιο, ώστε ο χρήστης του δρόμου να πληρώνει μόνο για την απόσταση που έχει διανύσει.

Πάντως, ο υπουργός απέφυγε να προσδιορίσει το ποσοστό της επιδιωκόμενης μείωσης όπως και τον φορέα (Δημόσιο, παραχωρησιούχοι) που θα επωμιστεί τις σχετικές απώλειες.

Ο κ. Ρέππας τόνισε κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε με δημοσιογράφους ότι δεν πρέπει να αλλάξει η ουσία των συμβάσεων που έχουν υπογραφεί, αλλά χρειάζεται να γίνουν βελτιώσεις σε πτυχές τους που θα είναι προς όφελος των πολιτών.

"Πρέπει να διαχειριστούμε τις υποχρεώσεις μας προς τις συμβάσεις παραχώρησης με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον", ανέφερε ο υπουργός, σημειώνοντας ότι βάσει των συμβάσεων που έχουν υπογραφεί τα 2,3 δισ. ευρώ από το κόστος των έργων θα πρέπει να εξασφαλιστούν μέσω των διοδίων.
 
Όπως σημείωσε ο κ. Ρέππας, το κόστος των πέντε έργων ανέρχεται συνολικά στο ποσό των 8,7 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 2,3 δισ. ευρώ αποτελούν εθνική και κοινοτική χρηματοδότηση, τα 2,3 δισ. ευρώ έσοδα από διόδια, τα 3,3 δισ. ευρώ τραπεζικά δάνεια και 0,8 δισ. ευρώ κεφάλαια των κατασκευαστικών κοινοπραξιών.

Αναφερόμενος στο κίνημα "δεν πληρώνουμε", ο υπουργός υποστήριξε ότι ζούμε σε δημοκρατική χώρα και ο πολίτης έχει δικαίωμα να εκφράζει τις απόψεις του, αλλά και να προβαίνει σε πράξεις ακτιβισμού αν επιθυμεί.

"Όμως, έχει υποχρέωση να πληρώνει για υπηρεσίες που χρησιμοποιεί, αφού αν δεν το κάνει τότε το κόστος επιβαρύνει κάποιους άλλους", σημείωσε ο κ. Ρέππας και επιβεβαίωσε την πρόθεση του ΥΠΟΜΕΔΙ να καταθέσει τροπολογία που θα καθιστά παράβαση του ΚΟΚ την άρνηση καταβολής διοδίου.

Ωστόσο, απέφυγε να διευκρινίσει με ποιον ακριβώς μηχανισμό θα βεβαιώνονται και θα εισπράττονται τα σχετικά πρόστιμα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v