Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τρόφιμα:Μείωση τιμών από πτώση στην κατανάλωση

Mε προσφορές, μειώσεις τιμών αλλά και πρόωρες εκπτώσεις το οργανωμένο και μη λιανεμπόριο αλλά και η βιομηχανία προσπαθούν να ξορκίσουν την κάμψη των πωλήσεών τους και την κατακόρυφη πτώση των κερδών τους.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Τρόφιμα:Μείωση τιμών από πτώση στην κατανάλωση
Mε προσφορές, μειώσεις τιμών αλλά και πρόωρες εκπτώσεις το οργανωμένο και μη λιανεμπόριο αλλά και η βιομηχανία προσπαθούν να ξορκίσουν την κάμψη των πωλήσεών τους και την κατακόρυφη πτώση των κερδών τους.

Ήδη, μέσα στην εβδομάδα οι αρτοποιοί πέρασαν στην αντεπίθεση στην προσπάθειά τους να συγκρατήσουν τους καταναλωτές τους και να περιορίσουν τις διαρροές προς τον βιομηχανοποιημένο άρτο.

Με καθυστέρηση, είναι αλήθεια, αρκετών μηνών από τότε που ξεκίνησε η πτώση στις τιμές των σιτηρών η Ομοσπονδία Αρτοποιών Αθηνών, Προαστίων και Περιχώρων κάλεσε τα μέλη της να μειώσουν την τιμή της φραντζόλας, προτείνοντας ενδεικτικά τα 50 λεπτά, δηλαδή 20 - 30 λεπτά χαμηλότερα απ' όσο πωλούν σήμερα τα περισσότερα αρτοποιεία.

Ήδη, πάντως, σε αρκετές συνοικίες της Αθήνας αλλά κυρίως στην επαρχία, υπάρχουν φούρνοι που πωλούν τη φραντζόλα το ψωμί ακόμα και 50 λεπτά. Η κίνηση αυτή έρχεται έπειτα από μια άνευ προηγουμένου κατακόρυφη άνοδο των τιμών στο ψωμί τα τελευταία χρόνια, λόγω και της σημαντικής αύξησης στο κόστος των πρώτων υλών.

Αυτές οι τιμές, πάντως, από τις αρχές του χρόνου έχουν οδηγήσει τις πωλήσεις στους φούρνους σε απώλειες άνω του 20%. Η πτώση αυτή σε ένα από τα πλέον βασικά καταναλωτικά προϊόντα δεν είναι η μοναδική, αφού και σε άλλα βασικά αγαθά, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά, η μείωση του τζίρου υπερβαίνει το 30%, ενώ οι λαϊκές αγορές έχουν απορροφήσει τη μεγαλύτερη μείωση ως αποτέλεσμα και του ότι δεν κόβουν αποδείξεις.

--- "Mάχη" προσφορών και στα σούπερ μάρκετ

Από αυτήν την εξέλιξη ωφελημένες βγαίνουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι οποίες, αν και κερδίζουν στο κομμάτι των φρούτων και λαχανικών, μετρούν απώλειες σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα προϊόντα.
 
Όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς, η μέση απόδειξη ανά καταναλωτή από τις αρχές του χρόνου καταγράφει μείωση άνω του 30%. Αυτή η εξέλιξη, βέβαια, οφείλεται εν μέρει και στη μεγαλύτερη διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι της νοικοκυράς, στις περικοπές τιμών και στις προσφορές στις οποίες προχωρούν οι βιομηχανίες αυτόνομα ή σε συνεργασία με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Είναι ενδεικτικό ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος "τρέχει" το τελευταίο διάστημα "βαρύ" διαφημιστικό πρόγραμμα, μέσω του οποίου προωθεί τις μειωμένες τιμές σε επιλεγμένα επώνυμα προϊόντα.

Την ίδια ώρα, η Carrefour Μαρινόπουλος μέσω της κάρτας πιστότητας Club παρέχει έκπτωση 5% σε όλα τα προϊόντα Carrefour ευρείας κατανάλωσης -τρόφιμα, ποτά, απορρυπαντικά, χαρτικά, καλλυντικά- και 10% σε όλα τα είδη ένδυσης και υπόδησης σε ανέργους και πολυτέκνους. Η προσφορά ισχύει μέχρι 2.000 ευρώ συνολικών αγορών ετησίως, καθώς και μέχρι την ημερομηνία λήξης της κάρτας ανεργίας.

Ανάλογο πρόγραμμα αποφάσισαν να «τρέξουν» πωλητές και παραγωγοί 81 λαϊκών αγορών του νομού Θεσσαλονίκης, οι οποίοι προ ημερών ανακοίνωσαν ότι από την 1η Ιουνίου θα πωλούν σε ανέργους και πολυτέκνους φρούτα και λαχανικά σε τιμές έως και 50% χαμηλότερες μετά τις 12 το μεσημέρι.

Από τον χορό των προσφορών και των εκπτώσεων δεν απέχουν ούτε τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης αλλά ούτε και εκείνα των καλλυντικών, τα οποία σε τακτά χρονικά διαστήματα προχωρούν σε εκπτώσεις άνω του 25%.

* Αναδημοσίευση από το 636ο φύλλο της εβδομαδιαίας εφημερίδας "ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ", 28 Μαΐου - 1 Ιουνίου 2010.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v