Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΑ: Η διυπουργική ενέκρινε την πώληση στη ΜΙG

Από την 1η Οκτωβρίου θα ξεκινήσει τις πτήσεις της η νέα, υπό τον Όμιλο MIG, Ολυμπιακή Αεροπορία. Η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων που συνεδρίασε σήμερα ενέκρινε την πώληση στην MIG.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΟΑ: Η διυπουργική ενέκρινε την πώληση στη ΜΙG
Από την 1η Οκτωβρίου θα ξεκινήσει τις πτήσεις της η νέα, υπό τον Όμιλο MIG, Ολυμπιακή Αεροπορία. Η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων που συνεδρίασε σήμερα ενέκρινε την εισήγηση των συμβούλων με την οποία προτείνεται η πώληση της εταιρείας πτητικού έργου και της εταιρείας της τεχνικής βάσης στο Όμιλο MIG.

Ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης σημείωσε ότι η μεταβατική περίοδος έως το τέλος Σεπτεμβρίου δίνεται για λόγους νομικής ασφάλειας, ωστόσο εξέφρασε την πεποίθηση ότι η μετάβαση στο νέο σχήμα θα ολοκληρωθεί νωρίτερα.

Η σύμβαση μεταξύ της MIG και του Ελληνικού Δημοσίου θα τεθεί προς κύρωση στην Βουλή και θα αποκτήσει την ισχύ νόμου. Αυτό αναμένεται να συμβεί έως το τέλος το μήνα και αμέσως μετά θα ξεκινήσει η μεταβατική περίοδος στην διάρκεια της οποίος η ΜIG και οι Ολυμπιακές Αερογραμμές θα αποκτήσουν το 49% και το 51% αντίστοιχα της Πάνθεον που θα αποτελέσει το «όχημα» για μετάβαση στο νέο σχήμα.

Κατά την διάρκεια της μεταβατικής περιόδου το κόστος λειτουργίας της Πάνθεον θα καλύπτεται αναλογικά από τους δύο μετόχους ενώ στο τέλος της περιόδου η MIG θα αποκτήσει το 100% των μετοχών της εταιρείας. Κατά το διάστημα αυτό θα μπορεί να αποκτήσει και όσα από τα στοιχεία ενεργητικού των δύο εταιρειών επιθυμεί, η αξία των οποίων υπολογίζεται σε 150 εκατομμύρια ευρώ.

Όσα από τα στοιχεία αυτά δεν περάσουν στα χέρια του νέου ιδιοκτήτη θα τεθούν από την 1η Οκτωβρίου σε εκκαθάριση.

Ο κ. Χατζηδάκης εμφανώς ικανοποιημένος από την ολοκλήρωση της πώλησης της ΟΑ στις δηλώσεις του αναφερόμενος στους εργαζόμενους σημείωσε ότι αυτοί καλύπτονται πλήρως από τον νόμο που έχει ψηφιστεί.

Κατά την διάρκεια της μεταβατικής περιόδου θα εξακολουθήσουν να εργάζονται στην εταιρεία με το υφιστάμενο καθεστώς ενώ στην συνέχεια θα μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις για την συνταξιοδότησή τους ή την μετάταξή τους σε άλλη υπηρεσία του δημοσίου ή να λάβουν την αποζημίωση τους και να διεκδικήσουν την πρόσληψή τους στην νέα εταιρεία.

Πάντως όπως διευκρίνισε ο κ. Χατζηδάκης ο νέος ιδιοκτήτης δεν έχει καμία υποχρέωση να απορροφήσει συγκεκριμένο αριθμό υπαλλήλων στην νέα εταιρεία.

Ο υπουργός Ανάπτυξης χαρακτήρισε σοβαρή την επενδυτική προσπάθεια που κάνει η MIG. «Η κυβέρνηση είχε σχέδιο από την αρχή και οι Κασσάνδρες διαψεύστηκαν. Για εμάς είναι θετικό ότι βρέθηκε αξιόπιστη λύση και ένας πολύ μεγάλος ελληνικός επιχειρηματικός όμιλος ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση της κυβέρνησης με θετική τελικά κατάληξη» σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης.

Επίσης διευκρίνισε ότι ο Όμιλος MIG έως τέλος Σεπτέμβριου του 2010 δεν θα μπορεί να προχωρήσει στην πώληση πλειοψηφικού πακέτου της εταιρείας. Κάτι που θα μπορεί να κάνει από την 1η Οκτωβρίου του 2010.

«Αναρωτιέμαι αν οι παγκόσμιοι πρωταθλητές μικροψυχίας όταν αγοράζουν ένα οικόπεδο δεσμεύονται ότι θα το κρατήσουν για πάντα» διερωτήθη ο κ. Χατζηδάκης σχολιάζοντας με τον τρόπο αυτό τα σχόλια περί δυνατότητας της MIG να προχωρήσει άμεσα σε πώληση της εταιρείας.

Ο υπουργός Ανάπτυξης ευχήθηκε καλή επιτυχία στα νέα και φιλόδοξα σχέδια της εταιρείας ενώ δεσμεύθηκε ότι μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας ο ίδιος θα ασχολείται τα θέματα του υπουργείου του θέτοντας μάλιστα ως προτεραιότητα την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ, η οποία όμως όπως ανέφερε είναι εντελώς διαφορετική περίπτωση από την ΟΑ καθώς είναι μια κερδοφόρα επιχείρηση.

Λεπτομέρειες για τις συμβάσεις αποκρατικοποίησης

Η Σύμβαση Αγοραπωλησίας Μετοχών (ΣΑΜ) μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (ΕΔ) και της εταιρίας Marfin Investment Group Holdings S.A. (MIG) αφορά στη μεταβίβαση ορισμένων χρονοθυρίδων (slots) σε συγκεκριμένα διεθνή αεροδρόμια και δικαιωμάτων χρήσης των σημάτων και διακριτικού τίτλου αναφορικά με το πτητικό έργο (τα Περιουσιακά Στοιχεία) της εταιρίας Ολυμπιακές Αερογραμμές Α.Ε. (OAΕ) μέσω της πώλησης της εταιρίας Pantheon Airways S.A. (Πάνθεον).

Η Σύμβαση προβλέπει την πώληση της Πάνθεον σε δυο στάδια καθώς και την μεταβίβαση των Περιουσιακών Στοιχείων στη νέα εταιρία.

• Στην πρώτη φάση, που θα γίνει αμέσως μετά την κύρωση της Σύμβασης από τη Βουλή, η MIG εξαγοράζει το 49% της Πάνθεον και η ΟΑΕ το 51%. Με αυτόν τον τρόπο διευκολύνεται η μεταβίβαση των Περιουσιακών Στοιχείων από τη μητρική εταιρία (ΟΑΕ) στη θυγατρική της (Πάνθεον).

• Στη δεύτερη φάση, που θα γίνει το αργότερο έως την 30 Σεπτεμβρίου 2009, η MIG εξαγοράζει το υπόλοιπο 51% της Πάνθεον, αποκτώντας έτσι το 100% και ολοκληρώνεται τυπικά η διαδικασία της αποκρατικοποίησης.

• Κατά τη Μεταβατική Περίοδο, μεταξύ πρώτης και δεύτερης φάσης, γίνεται η σταδιακή μεταβίβαση των Περιουσιακών Στοιχείων της ΟΑΕ στην Πάνθεον έναντι αξίας που ανταποκρίνεται στην αποτίμηση του ανεξάρτητου εκτιμητή (Grant Thornton).

Η σύμβαση προβλέπει το μηχανισμό που διασφαλίζει ότι η ΟΑΕ θα λάβει το τίμημα για την μεταβίβαση των Περιουσιακών Στοιχείων με πλήρη ευθύνη της MIG.
• Επίσης, κατά τη Μεταβατική Περίοδο, η Πάνθεον προετοιμάζεται και για την πλήρη λειτουργία της ενώ τα δρομολόγια της Ολυμπιακής εκτελούνται κανονικά.
• Το ΕΔ εγγυάται την καλή εκτέλεση της σύμβασης ως προς τη μεταβίβαση των Περιουσιακών Στοιχείων και πιθανές ευθύνες των εταιριών που πωλούν ή βάρη των Περιουσιακών στοιχείων, κατά περίπτωση.
• Η MIG αναλαμβάνει την υποχρέωση να καταβάλει το συνολικό τίμημα για τη μεταβίβαση των Περιουσιακών Στοιχείων και να θέσει σε πλήρη λειτουργία την Πάνθεον το αργότερο έως της 30 Σεπτεμβρίου 2009.
• Η MIG αναλαμβάνει την υποχρέωση να διασφαλίσει ότι η Πάνθεον θα συμμετέχει σε όλους τους διαγωνισμούς που θα γίνουν το 2009 για την κάλυψη των Άγονων Γραμμών.
• Η MIG δεσμεύεται, για ένα έτος από τον Σεπτέμβριο του 2009, να μη μεταβιβάσει πλειοψηφικό πακέτο ή τον έλεγχο της Πάνθεον.

Η Συμφωνία Μετόχων διέπει την εταιρική διακυβέρνηση της Πάνθεον κατά την Μεταβατική Περίοδο στο πλαίσιο του εταιρικού δικαίου και σύμφωνα με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Συγκεκριμένα καθορίζει τη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου (4 μέλη για την ΟΑΕ και 3 μέλη για την MIG), καθώς και τον τρόπο λήψης αποφάσεων έως την απόκτηση του 100% από την MIG.

Η Σύμβαση Αγοραπωλησίας Μετοχών και η Συμφωνία Μετόχων που διέπουν τη μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων της διεύθυνσης τεχνικής συντήρησης και επισκευής αεροσκαφών της εταιρίας Ολυμπιακή Αεροπορία Υπηρεσίες ακολουθούν την ίδια δομή και περιλαμβάνουν τους ίδιους κατά βάση όρους προσαρμοσμένους στις επιχειρησιακές ιδιομορφίες της ανωτέρω διεύθυνσης.

Ερωτήσεις και απαντήσεις για την αποκρατικοποίηση της ΟΑ

1. Σε πόσο καιρό θα ξεκινήσει η μετάβαση από τη μια κατάσταση στην άλλη;

Η μεταβατική περίοδος θα ξεκινήσει αμέσως μετά την έγκριση της συμφωνίας από το Ελληνικό Κοινοβούλιο και θα ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2009, δηλαδή το αργότερο μέχρι την ημερομηνία που ορίζει η επικαιροποιημένη απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Κατά την περίοδο αυτή, οι νέες εταιρείες θα βρίσκονται υπό τη συνιδιοκτησία των παλιών εταιρειών (ΟΑ και ΟΑ –Υ) και της MIG, σε ποσοστό 51% και 49% αντίστοιχα. Κι αυτό προκειμένου να διευκολυνθεί η μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων εντός ομίλου, με τον πλέον αποτελεσματικό και ομαλό τρόπο, χωρίς καμία καθυστέρηση και σύμφωνα με τις επιταγές των αεροπορικών κανονισμών.

Επίσης, στη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου, οι νέες εταιρείες θα προβούν στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να προετοιμαστούν για την πλήρη λειτουργία τους, π.χ. θα κατατεθούν οι αιτήσεις απόκτησης/επέκτασης των απαραιτήτων αδειών, θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την πρόσληψη προσωπικού, θα συναφθούν όλες τις απαραίτητες συμβάσεις υποστήριξης και θα αποκτηθούν όσα περαιτέρω περιουσιακά στοιχεία απαιτηθεί για την πλήρη δραστηριοποίησή τους, σε τιμές που έχουν αποτιμηθεί από ανεξάρτητους εκτιμητές.

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου η ΟΑ και η ΟΑ - Υ θα συνεχίζουν κανονικά την δραστηριότητά τους.

2. Η μετάβαση θα γίνει εντός του καλοκαιριού ή έχει δοθεί παράταση έως τα τέλη Σεπτεμβρίου;

Η μετάβαση, θα διαρκέσει το αργότερο μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου. Θα καταβληθεί όμως προσπάθεια να ολοκληρωθεί συντομότερα. Μετά την ολοκλήρωση της μετάβασης, η MIG θα αποκτήσει το υπόλοιπο 51% των νέων εταιρειών, συγκεκριμένα της Πάνθεον και της Τεχνικής Βάσης. Το αντίστοιχο θα συμβεί και με την εταιρεία Επίγειας Εξυπηρέτησης, ανάλογα με την έκβαση των διαπραγματεύσεων μεταξύ της MIG και της Swissport.

Τότε, μετά από σχετική δικαστική απόφαση θα τεθούν σε ειδική εκκαθάριση οι εταιρείες ΟΑ και ΟΑ - Υ και βέβαια θα τεθούν σε πλήρη εφαρμογή τα κοινωνικά μέτρα που έχει νομοθετήσει η Κυβέρνηση για την κάλυψη των εργαζομένων.

3. Κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου, εάν υπάρξει μεγαλύτερη προσφορά, προβλέπεται η ακύρωση της συμφωνίας και η σύναψη άλλης συμφωνίας με άλλο επενδυτή;

Μετά την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2008, στις 4 Φεβρουαρίου 2009 η Κυβέρνηση κάλεσε την επιχειρηματική κοινότητα να στηρίξει την προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής. Με την εκδήλωση ενδιαφέροντος του ομίλου της MIG ακολούθησε διάστημα 10 ημερών κατά το οποίο δεν υποβλήθηκε κάποια άλλη, αξιόπιστη, πρόταση. Οι διαπραγματεύσεις με τη MIG έγιναν αποκλειστικές και μετά την απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων, η τελική συμφωνία θα προωθηθεί προς επικύρωση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο. Η συμφωνία, λοιπόν, έχει ολοκληρωθεί και δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για ενδεχόμενη ακύρωσή της λόγω άλλης προσφοράς.

4. Κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου, πώς θα εφαρμοστεί το σχέδιο για τους εργαζομένους;

Κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου, οι εργαζόμενοι της Ολυμπιακής εξακολουθούν να εργάζονται με το υφιστάμενο εργασιακό καθεστώς. Στο μεταξύ όμως η υλοποίηση του σχεδίου προχωρεί, με την ενημέρωση των εργαζομένων για τις δυνατότητες και τις επιλογές που τους παρέχει ο νόμος 3717/2008, όσον αφορά τα επόμενα βήματά τους. Συγκεκριμένα, λειτουργούν ήδη γραφεία ενημέρωσης εργαζομένων και σχετική ιστοσελίδα, όπου οι εργαζόμενοι μπορούν να υποβάλλουν ερωτήματα και να λαμβάνουν απαντήσεις, σχετικά με τις διατάξεις και τις λεπτομέρειες που αφορούν την περίπτωσή τους. Ταυτόχρονα, συνεχίζεται η προετοιμασία για να μπορέσουν να υλοποιηθούν οι προβλέψεις του νόμου, αμέσως μόλις τεθούν σε εκκαθάριση οι παλιές εταιρείες.

5. Πώς θα ενημερωθούν οι εργαζόμενοι για την αποχώρησή τους, για όσους συνταξιοδοτούνται;

Με βάση τις διατάξεις του νόμου 3717/2008 προβλέπεται προσαύξηση των ενσήμων των εργαζομένων που έχουν ασφαλιστεί πριν το 1992. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν κατ’ αρχήν να αναζητήσουν λεπτομερέστερη πληροφόρηση για τις σχετικές διατάξεις, είτε μέσω των γραφείων ενημέρωσης εργαζομένων, είτε μέσω της ιστοσελίδας. Εάν, με βάση το χρόνο υπηρεσίας και την προσαύξηση των ενσήμων τους, εκτιμούν ότι αποκτούν συνταξιοδοτικό δικαίωμα, μπορούν να το εξασκήσουν εφόσον επιθυμούν. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να απευθύνονται στις διευθύνσεις προσωπικού των εταιρειών τους, καθώς και στις αρμόδιες υπηρεσίες του ασφαλιστικού τους φορέα προκειμένου να υποβάλλουν και να τεκμηριώσουν το αίτημα συνταξιοδότησης.

Για λόγους κάλυψης των λειτουργικών αναγκών των εταιρειών (ΟΑΕ, ΟΑΥ, OlAv), οι εργαζόμενοι θα μπορούν να εξασκήσουν το συνταξιοδοτικό τους δικαίωμα αφότου οι εταιρείες τεθούν σε εκκαθάριση. Πάντως, με τον ν. 3717/2008 υπάρχει κάλυψη για όλους όσους είναι εργαζόμενοι στην Ολυμπιακή από την 1/1/2009 κι έπειτα.

6. Οι θέσεις αυτών που αποχωρούν, πώς θα καλύπτονται κατά τη μεταβατική περίοδο, ώστε να συνεχίσει η εταιρεία απρόσκοπτα τη λειτουργία της;

Κατά τη μεταβατική περίοδο, η απόκτηση των παγίων περιουσιακών στοιχείων της Ολυμπιακής που επελέχθησαν από τις νέες εταιρείες θα βαίνει παράλληλα με ανάληψη έργου από τις νέες εταιρείες.. Ως εκ τούτου εκτιμάται ότι οι αποχωρήσεις μελών προσωπικού από τις εταιρείες του Ομίλου δε θα δημιουργήσουν προβλήματα στην απρόσκοπτη λειτουργία των παλαιών εταιρειών.

7. Αυτοί που θα αποχωρήσουν πότε θα πάρουν την αποζημίωσή τους;

Μετά την έκδοση της δικαστικής απόφασης για θέση σε ειδική εκκαθάριση της κάθε μιας από τις παλιές εταιρείες, οι εργαζόμενοι που αποχωρούν θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση για τη λήψη του εφάπαξ ποσού κοινωνικής ενίσχυσης εντός διμήνου από την ημερομηνία λύσης ή καταγγελίας της σύμβασής τους. Το εφάπαξ ποσό κοινωνικής ενίσχυσης θα τους καταβληθεί εντός δύο μηνών από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης. (Ν.3717/2008, άρθρο 4).

8. Θα υπάρχουν κάποια λειτουργικά έξοδα κατά τη μεταβατική περίοδο. Ποιος θα καλύψει τα έξοδα αυτά στη συγκεκριμένη περίοδο;

Δεδομένου ότι οι νέες εταιρείες θα λειτουργούν για κάποιο χρονικό διάστημα παράλληλα με τις υφιστάμενες εταιρείες του Ομίλου, όλες οι εταιρείες θα έχουν λειτουργικές δαπάνες. Η κάθε εταιρεία θα καλύπτει αυτές τις δαπάνες από το ταμείο της ή από το μετοχικό της κεφάλαιο.

9. Ποιο θα είναι το ιδιοκτησιακό καθεστώς των αεροσκαφών κατά τη μεταβατική περίοδο;

Τα ιδιόκτητα αεροσκάφη των Ολυμπιακών Αερογραμμών εξακολουθούν να αποτελούν περιουσιακά στοιχεία της παλιάς εταιρείας. Η νέα εταιρεία έχει τη δυνατότητα, εφόσον το επιθυμεί, να τα αγοράσει. Διαφορετικά θα παραμείνουν στην ιδιοκτησία των Ολυμπιακών Αερογραμμών, μέχρι να ολοκληρωθεί η μετάβαση και να αρχίσει η διαδικασία της εκκαθάρισης. Από όλη αυτή τη διαδικασί, το δημόσιο θα έχει πρόσθετα έσοδα αρκετών εκατομμυρίων ευρώ.

10. Πότε θα αναλάβει το 100% της νέας εταιρείας η MIG;

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα στο οποίο έχουμε ήδη αναφερθεί, η MIG θα αναλάβει το 100% της νέας εταιρείας το αργότερο μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2009, που είναι η προθεσμία ολοκλήρωσης της μεταβατικής περιόδου.

11. Τι θα γίνει με το θέμα του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της επίγειας εξυπηρέτησης και της τεχνικής βάσης; Θα περάσουν σταδιακά στην ιδιοκτησία της MIG;

Η νέα εταιρεία Τεχνικής Βάσης θα περάσει στην ιδιοκτησία της MIG ακολουθώντας ακριβώς το πρότυπο της αεροπορικής εταιρείας. Η νέα εταιρεία Επίγειας Εξυπηρέτησης θα περάσει στην ιδιοκτησία του αγοραστή ακολουθώντας το πρότυπο των άλλων δύο εταιρειών, (είτε δηλαδή στη Swissport, είτε στη MIG, ανάλογα με την έκβαση των μεταξύ τους διαπραγματεύσεων). Όπως γνωρίζετε, η MIG έχει δεσμευτεί ότι εφόσον η Swissport δεν καταλήξει σε συμφωνία με το Ελληνικό Δημόσιο, θα αναλάβει η ίδια τη νέα εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης καταβάλλοντας το αντίστοιχο τίμημα, όπως αυτό προέκυψε από την αποτίμηση των προς μεταβίβαση παγίων.

12. H Πάνθεον πότε θα αρχίσει να λειτουργεί; Δηλαδή, πότε θα αρχίσουν τα εισιτήρια να εκδίδονται από την Πάνθεον και πότε από τη MIG;

Η ΠΆΝΘΕΟΝ έχει λάβει όλες τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις για τη λειτουργία της ως αεροπορική εταιρεία. Η έκδοση των εισιτηρίων θα γίνεται από τις Ολυμπιακές Αερογραμμές μέχρι να εγκατασταθούν και να λειτουργήσουν τα αντίστοιχα συστήματα (reservation, ticketing etc.) της ΠΆΝΘΕΟΝ.

13. Τι θα γίνει με τα δευτερεύοντα περιουσιακά στοιχεία;

Κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου, οι νέες εταιρείες θα έχουν τη δυνατότητα, εφόσον το επιθυμούν, να αποκτήσουν περαιτέρω περιουσιακά στοιχεία των παλιών εταιρειών. Αυτά τα περιουσιακά στοιχεία θα αποκτηθούν σε τιμές που έχουν αποτιμηθεί από ανεξάρτητους εκτιμητές.

14. Ποιος θα καθορίζει την τιμολογιακή πολιτική κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου;

Η τιμολογιακή πολιτική κάθε εταιρείας καθορίζεται ανά πάσα στιγμή από τη Διοίκηση της κάθε εταιρείας.

15. Οι όποιες προσλήψεις θα γίνουν παράλληλα με την αποχώρηση των εργαζομένων;

Οι προσλήψεις στη νέα εταιρεία θα γίνουν με απόφαση των διοικήσεων των νέων εταιρειών και ανεξάρτητα από την αποχώρηση των εργαζομένων.

16. Πότε θα μετακινηθούν σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου;

Όσοι εργαζόμενοι, που ανήκουν σήμερα στο Τακτικό Προσωπικό των τριών εταιρειών (ΟΑΕ, ΟΑΥ, OlAv), επιθυμούν τη μεταφορά τους σε υπηρεσίες του δημοσίου, θα πρέπει να υποβάλουν σχετική αίτηση. Η αίτηση θα πρέπει να υποβληθεί μέσα σε διάστημα δύο μηνών από την ημέρα που θα τεθεί σε εκκαθάριση η εταιρεία στην οποία εργάζονται. Και η μεταφορά κάθε εργαζομένου θα ολοκληρωθεί σε διάστημα τεσσάρων μηνών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης. Στην απίθανη περίπτωση καθυστέρησης, προβλέπεται ειδικό επίδομα κοινωνικής μετάβασης, για την αποφυγή τυχόν αρνητικών επιπτώσεων στο εισόδημά τους. Η δυνατότητα μεταφοράς σε υπηρεσίες του δημοσίου ισχύει και για τους εργαζόμενους που θα παραμείνουν στην εταιρεία κατά τη διάρκεια της εκκαθάρισης. Στην περίπτωση αυτή, η μεταφορά θα ολοκληρωθεί μετά την αποδέσμευση του προσωπικού από τον εκκαθαριστή. (Ν.3717/2008, άρθρο 7)

17. Και πώς διασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία της εταιρείας;

Οι παλιές εταιρείες θα τεθούν υπό εκκαθάριση αφού θα έχει ολοκληρωθεί η μεταβατική περίοδος και θα έχουν αναλάβει πλήρως το έργο τους οι νέες εταιρείες. Επομένως, η διαδικασία εκκαθάρισης δεν θα επηρεάσει τη λειτουργία των νέων εταιρειών.

18. Πότε λήγουν οι συμβάσεις των εποχικών; Θα μπορέσουν αυτοί να κάνουν έγκαιρα αιτήσεις στη νέα εταιρεία;

Όλοι οι εργαζόμενοι του Ομίλου έχουν τη δυνατότητα, λόγω ειδικών γνώσεων και εμπειρίας, να προσληφθούν στις νέες εταιρείες, εφόσον συμφωνήσουν με τους επενδυτές. Ειδικά όμως για τους εποχικούς υπαλλήλους, αναμένεται να υπάρξουν πολύ περισσότερες ευκαιρίες, λόγω της εμπειρίας τους και των ανταγωνιστικότερων αποδοχών τους. Αναφορικά με την έναρξη και την λήξη των συμβάσεών τους, αυτές συμβαδίζουν με τις εποχικές ανάγκες που καλύπτει η κατηγορία αυτή των εργαζομένων.

Επομένως η πραγματική ανάγκη απασχόλησης τους οδηγεί στο ότι είτε η παλιά εταιρεία είτε η καινούργια θα χρειάζεται τις υπηρεσίες αυτής της κατηγορίας για την περίοδο αιχμής, ανεξάρτητα από την πιθανή λύση της σύμβασής τους λόγω της εκκαθάρισης που μπορεί να συμβεί σε κάποια ενδιάμεση ημερομηνία της εποχιακής αιχμής. Βεβαίως, τόσο για τους εποχικούς όσο και για τους άλλους εργαζόμενους, ισχύουν όλες οι διατάξεις του νόμου 2317/2008 σε σχέση με την κάλυψή τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v