Βιομηχανία: Μειώσεις ως 20% σε 2.000 προϊόντα

Σε μειώσεις τιμών σε πάνω από 2.000 προϊόντα προχωρά η βιομηχανία. Από τους τιμοκαταλόγους που έχουν γνωστοποιήσει οι βιομηχανίες προς το ΥΠΑΝ, οι μειώσεις ξεκινούν από 8% και φτάνουν ή και ξεπερνούν το 20%.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Βιομηχανία: Μειώσεις ως 20% σε 2.000 προϊόντα
Σε μειώσεις τιμών σε σειρά βασικά προϊόντα, τα οποία υπερβαίνουν σε αριθμό τα 2.000, προχωρά η βιομηχανία. Από τους τιμοκαταλόγους που έχουν γνωστοποιήσει οι βιομηχανίες τον πρώτο μήνα του έτους προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΝ προκύπτει ότι οι μειώσεις ξεκινούν από 8% και φτάνουν ή και ξεπερνούν το 20%.

Την ίδια ώρα έντονη είναι η τάση που καταγράφεται στις προσφορές, δηλαδή στην πώληση προϊόντων με εκπτωτικό κουπόνι ή με προσφορά σε είδος μέσα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Βέβαια αρκετές βιομηχανίες έχουν γνωστοποιήσει προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΝ και αυξήσεις σε κάποιους κωδικούς προϊόντων, ο αριθμός των οποίων δεν υπερβαίνει τα 1.000. Οι περισσότερες αυξήσεις κινούνται στα όρια του πληθωρισμού.

Αξίζει να τονιστεί ότι στη λίστα με τις μειώσεις, στην οποία περιλαμβάνονται 2.000 διαφορετικοί κωδικοί προϊόντων (τρόφιμα και μη τρόφιμα), οι μεγαλύτερες μειώσεις αφορούν στο αλεύρι (-20%), στα ελαιόλαδα (-14%), στα μπισκότα (-10%) και τα στυροκομικά (-8%). Από την άλλη πλευρά, αυξήσεις στα όρια του πληθωρισμού έχουν γνωστοποιηθεί για τα προϊόντα καθαρισμού και για τα κατεψυγμένα τρόφιμα.

Μεγαλύτερη είναι η άνοδος 14% για τα τοματοειδή, αύξηση όμως η οποία είναι άμεσα συνυφασμένη με το κόστος παραγωγής και με το γεγονός ότι η παραγωγή της βιομηχανικής τομάτας έχει καταστραφεί, καθώς και στα ηλιέλαια (άνοδος 5% - 10%) .

Πάντως, οι κυρίαρχες τάσεις είναι αφενός το πάγωμα των τιμών, αφετέρου οι προωθητικές ενέργειες με προσφορές προϊόντων και εκπτωτικά κουπόνια που προωθούν οι βιομηχανίες μέσω των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.

Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι η ροή των νέων τιμοκαταλόγων που αποστέλλει η βιομηχανία προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης είναι περιορισμένη σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες, γεγονός που αποδεικνύει την αυτοσυγκράτηση που δείχνει η βιομηχανία σε αυτή τη συγκυρία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v