Νέο τιμοκατάλογο με ανατιμήσεις που ξεπερνούν ακόμη και το 30% έστειλε τη Δευτέρα στους πελάτες της η Coca Cola 3E, market leader του κλάδου των αναψυκτικών. Στην επιστολή, που έχει στη διάθεσή του το Euro2day.gr, αναφέρεται ότι ο νέος τιμοκατάλογος αφορά το σύνολο των προϊόντων που εμπορεύεται η εταιρεία και ενεργοποιείται την 1η Απριλίου.
Αναφορικά με τις παραγγελίες κατά το διάστημα έως και την έναρξη ισχύος του νέου τιμοκαταλόγου, αυτές, όπως σημειώνεται στην επιστολή, «θα εξυπηρετούνται κατά τρόπο που θα διασφαλίζει την αναλογική εξυπηρέτηση των αναγκών όλων των πελατών, λαμβάνοντας υπόψη τα διαθέσιμα κάθε φορά αποθέματα». Επί της ουσίας, η εταιρεία, θέλοντας να αποφύγει τις μαζικές παραγγελίες με τις παλιές τιμές, ενημερώνει τους πελάτες της ότι αυτές θα εξυπηρετούνται αναλογικά.
Πάντως για τον νέο γύρο ανατιμήσεων είχε προειδοποιήσει στα μέσα του περασμένου μήνα η διοίκηση της Cοca Cola HBC κατά τη διάρκεια του conference call, επικαλούμενη την αύξηση των τιμών των πρώτων υλών και της ενέργειας. Πέρυσι οι υψηλότερες τιμές πώλησης των προϊόντων της, σε συνδυασμό με την πλήρη επανεκκίνηση της οικονομίας και η αύξηση της κατανάλωσης εκτός σπιτιού κατά 30% οδήγησαν σε αύξηση 15,9% τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε οργανική βάση.
Στην Ελλάδα, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε πέρυσι 9,1%. Στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά χαμηλό διψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω της κατηγορίας του νερού. Οι πωλήσεις σε όγκο της κατηγορίας των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω της Coke Zero, της Fanta και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, ενώ τα ποτά ενέργειας σημείωσαν άνοδο στο μέσο επίπεδο του εύρους 20-30%.
Πού εντοπίζονται οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις
Ο νέος τιμοκατάλογος, τόσο στη λιανική όσο και στη χονδρική, περιλαμβάνει ανατιμήσεις που φθάνουν το 37,71% στην Coca Cοla στη συσκευασία των 250 ml και 30,02% στην Coca Cοla Zero των 250 ml. Οι αυξήσεις για την Coca Cοla στη συσκευασία των 500 ml ξεκινούν από το 5,02%, από 6,98% για τη συσκευασία του 1 lt, στο 9,51% είναι η αύξηση της τιμής για την Coca Cοla Zero Lemon, 5% στην Coca Cοla με στέβια η συσκευασία των 500 ml και 9,51% των 330 ml. Επτά προϊόντα Coca Cοla ανατιμώνται κατά 25% ενώ οι αυξήσεις στην Original Coca Cοla σε κουτάκι των 330 ml ξεκινούν από 7,5%.
Το εύρος των ανατιμήσεων στη Sprite κυμαίνεται από 6,47% έως 19,61%, στη Fanta από 6,41% έως 25% ανάλογα το προϊόν και τη συσκευασία και στη Schweppes από 7,54% έως 24,13%.
Σε μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό 4,98% κινούνται οι αυξήσεις στο Powerade. Κυρίως μονοψήφιες είναι οι ανατιμήσεις σε Amita και frulite όπως και στο Monster, ενώ από 7,51% έως 10,02% είναι οι ανατιμήσεις στο Fuze Tea. Στο νερό, οι αυξήσεις κινούνται από +7,97% έως 15,01% ενώ +20% είναι η αύξηση της τιμής για το νερό Lurisia.
Υψηλό μονοψήφιο είναι το ποσοστό των ανατιμήσεων στον καφέ Costa Coffee, με διψήφιο ποσοστό στα επίπεδα του 10-15% είναι οι αυξήσεις τιμών στα περισσότερα προϊόντα του Τσακίρη (πατατάκια), χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό σε Aperol, Campari, κ.λπ., σε ούζο και τσίπουρο (διανέμει τα προϊόντα Δεκαράκι, Πλωμάρι, κ.λπ.), και στα ποτά όπως MACALLAN, ενώ ίδιες παρέμειναν οι τιμές στο HIGHLAND, η αρχική τιμή του οποίου είναι ιδιαίτερα υψηλή.
Οι ανατιμήσεις που ανακοίνωσε η Coca Cοla 3E επηρεάζουν το σύνολο του κλάδου αφού είναι με διαφορά market leader και ρυθμιστής στις περισσότερες κατηγορίες που δραστηριοποιείται. Εξαιρείται ο κλάδος του καφέ, στον οποίο τώρα «χτίζει» τη θέση της.
Στον κλάδο των αναψυκτικών η Coca Cοla 3E, παρότι από το 2019 και μετά έχει χάσει πάνω από 1 μονάδα, συνεχίζει να απολαμβάνει ηγεμονικό μερίδιο στο σύνολο της αγοράς αναψυκτικών άνω του 62% σε αξία και πάνω από 56% σε όγκο. Στα αναψυκτικά τύπου cola, το μερίδιο της Cοca Cola ξεπερνά το 80% σε αξία και το 73% σε όγκο.
Τι απαντά η Cοca Cola 3E
Στις διεθνείς αυξήσεις στην ενέργεια και όχι, μόνο αποδίδει τις ανατιμήσεις η Cοca Cola 3E η οποία διευκρινίζει πως οι αυξήσεις που ανακοίνωσε δεν ξεπερνούν μεσοσταθμικά το 8,2%. Στην απάντηση της στο Euro2day.gr η εταιρεία διευκρινίζει επίσης πως οι αυξήσεις που αναφέρονται (σ.σ. στο δημοσίευμα) να ξεπερνούν το 30% αντιπροσωπεύουν μόνο το 0.1% του όγκου και αφορούν ελάχιστους κωδικούς.
Συγκεκριμένα η εταιρεία στην απάντηση της αναφέρει τα εξής:
«Οι αυξήσεις διεθνώς στην ενέργεια και σε όλα τα κόστη που σχετίζονται με την εφοδιαστική αλυσίδα, είναι μια πραγματικότητα που μας έχει επηρεάσει. Έχουμε απορροφήσει μεγάλο μέρος αυτών και οι αυξήσεις που ανακοινώσαμε δεν ξεπερνούν το 8.2 % μεσοσταθμικά σε όλα μας τα προϊόντα. Αυξήσεις που αναφέρονται να ξεπερνούν το 30% αντιπροσωπεύουν μόνο το 0.1% του όγκου μας και αφορούν ελάχιστους κωδικούς των προϊόντων μας σε μη επιστρεφόμενες γυάλινες συσκευασίες αντανακλώντας τις εξαιρετικά μεγάλες αυξήσεις στην τιμή του γυαλιού σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Στόχος μας πάντα είναι να διατηρούμε κορυφαία την ποιότητα των προϊόντων μας και να προσφέρουμε προσιτές επιλογές σε όλο το φάσμα των καταναλωτών.»