Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σαράντης: Συνέργειες και margins πίσω από την εξαγορά της Stella Pack

Ενίσχυση του αποτυπώματος στην Πολωνία. Η τεχνογνωσία στις ανακυκλωμένες πρώτες ύλες πλαστικών και οι προοπτικές για αύξηση των περιθωρίων κέρδους.

Σαράντης: Συνέργειες και margins πίσω από την εξαγορά της Stella Pack

Σε συνέργειες και μέσω αυτών σε ενίσχυση των περιθωρίων κέρδους του στοχεύει ο όμιλος Σαράντη με την εξαγορά της Stella Pack, η οποία διαθέτει εμπορική αλλά και παραγωγική δραστηριότητα στην Πολωνία.

O ελληνικός όμιλος δραστηριοποιείται στην Πολωνία μέσω θυγατρικής από το 2000, ενώ έχει εξαγοράσει το brand LUKSJA και την τοπική Polipak πριν από επτά περίπου χρόνια, αποκτώντας εργοστάσιο παραγωγής προϊόντων συσκευασίας πολυαιθυλενίου (κυρίως σακούλες απορριμμάτων) και αποθηκευτικούς χώρους.

Η Stella Pack S.A., που απέκτησε τώρα, είναι μια επιχείρηση με έδρα το Lubartow, που δραστηριοποιείται στον τομέα της βιομηχανίας φιλμ και φύλλων συσκευασίας πλαστικών ενώ παράγει ανακυκλωμένες πρώτες ύλες πλαστικών -επεξεργάζεται σκραπ πλαστικών και παράγει δευτερογενείς-ανακυκλωμένες πρώτες ύλες πλαστικών σε κόκκους-, που αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία για τη βιομηχανία.

Πρακτικά ο όμιλος Σαράντη ενισχύει τον πυρήνα των δραστηριοτήτων του στον τομέα προϊόντων φροντίδας σπιτιού και με την ολοκλήρωση της συμφωνίας θα έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει συνέργειες σε εμπορικό επίπεδο και στα εργοστάσια. Έτσι δημιουργεί προϋποθέσεις για βελτίωση των περιθωρίων κέρδους του κατά 1-2 μ.β., σύμφωνα με εκτιμήσεις, σε συνέχεια των πιέσεων που εκδηλώνονται αυτό το διάστημα από τα αυξημένα κόστη παραγωγής, λόγω των ανατιμήσεων σε πρώτες ύλες, ενέργεια και υπηρεσίες μεταφορών.

O τζίρος της Stella Pack όπως ανακοίνωσε χθες ο όμιλος Σαράντη είναι 65 εκατ. ευρώ. H απόδοσή της κρίνεται ικανοποιητική και συγκλίνει με τις επιδόσεις του ομίλου Σαράντη, κριτήριο που χαρακτηρίζει άλλωστε την πολιτική εξαγορών του. Η εξαγοραζόμενη εταιρεία φέρεται να εμφανίζει περιθώριο κέρδους γύρω στο 10-12% (το περιθώριο EBIT του ομίλου Σαράντη ανήλθε σε 12,13% στο εννεάμηνο του 2021).

Επιπλέον φέρεται να διαθέτει δραστηριότητα σε Ουκρανία και Ρουμανία, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν όταν πέρασε το 2017 στο χαρτοφυλάκιο της Bounty Brands, η οποία άρχισε αναδιάρθρωση πριν από δύο χρόνια. Η εισηγμένη εταιρεία δεν έδωσε σχετικές πληροφορίες ενώ δεν αποκάλυψε και το τίμημα της εξαγοράς, ως μέρος της διαδικασίας του due dilligence, δεδομένου ότι η εξαγορά υπόκειται στις συνήθεις συνθήκες κλεισίματος και εκκρεμεί η έγκριση των αρχών ανταγωνισμού.

Εν τω μεταξύ, ο όμιλος τελεί εν αναμονή της εξομάλυνσης της κατάστασης στην Ουκρανία, όπου το εργοστάσιο της Ergopack είναι κλειστό σχεδόν 7 ημέρες. Εξετάζονται εναλλακτικά σχέδια για τις εξαγωγές και την εξυπηρέτηση τοπικών αγορών, αν και το αποτύπωμα αυτής της δραστηριότητας στον συνολικό τζίρο είναι σχετικά μικρό (περίπου 7,2% του τζίρου του 2021 αθροιστικά).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v