Ποδαρικό με νέες ανατιμήσεις θα κάνει το 2023. Πηγές από το λιανεμπόριο τροφίμων που μίλησαν στο Euro2day.gr αναφέρουν ότι οι νέοι τιμοκατάλογοι που παραλαμβάνουν τις ημέρες αυτές από τους προμηθευτές και τη βιομηχανία, κυρίως πολυεθνικών συμφερόντων, περιλαμβάνουν ανατιμήσεις άνω των 10% σε βασικούς κωδικούς. Ωστόσο οι ίδιοι σπεύδουν να σημειώσουν ότι η ένταση των ανατιμήσεων, σε σχέση με λίγες εβδομάδες πριν, με βάση τους νέους τιμοκαταλόγους είναι ηπιότερη.
Την ίδια στιγμή υπό πίεση βρίσκονται οι προσφορές. Σε επίπεδο 10μηνου, με βάση και τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία από την IRI οι προσφορές στους ταχυκίνητους κωδικούς μειώθηκαν κατά 1,3 μονάδες, κατά 0,9 μονάδες υποχώρησαν στα τρόφιμα, -2,3 μονάδες στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και κατά -3,4 μονάδες στα προϊόντα για το σπίτι. Τάση που καταγράφεται και την τρέχουσα περίοδο.
«Δεν θέλουν να πουλήσουν για τελείως λάθος λόγους», λέει άλλο στέλεχος της αγοράς. Σύμφωνα με το ίδιο οι πολυεθνικές έχουν πιάσει λίγο πολύ τους ετήσιους στόχους των budgets τους τόσο σε αξία όσο και σε όγκους οπότε κρίνουν ότι δεν είναι προς το συμφέρον τους να μειώσουν τα περιθώρια τους και προς συμφέρον των στελεχών τους να ανεβάσουν τον πήχη των στόχων για το 2023.
Tα στοιχεία δείχνουν μείωση των προσφορών. Κατά 1,3 μονάδες στους ταχυκίνητους κωδικούς, -0,9 μονάδες στα τρόφιμα, -2,3 μονάδες στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και κατά -3,4 μονάδες στα προϊόντα για το σπίτι. Σε ότι αφορά την τάση της κατανάλωσης, από έρευνα του ΙΕΛΚΑ προκύπτει πως 8 στους 10 (ποσοστό 81%) έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης, ποσοστό 66% έχει μειώσει την κατανάλωση ρεύματος, το 62% του δείγματος έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, ενώ 1 στους 5 έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεών του. Ποσοστό 15% δηλώνει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημά του, ενώ το 10% έχει αυξήσει τη χρήση πιστωτικών καρτών για να καλύψει τις αγορές του.