Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΖΩΗ: Απάντηση σε επιστολή του ΧΑ

ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΖΩΗ: Απάντηση σε επιστολή του ΧΑ

Σε απάντηση της από 17/2/2004 επιστολής του Χ.Α., η εταιρία ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΖΩΗ ΑΕ με επιστολή της προς το Χ.Α. γνωστοποιεί τα ακόλουθα: ”Γενική διευκρινιστική τοποθέτηση: Όπως είναι γνωστό η εταιρία μας έχει σαν αντικείμενο την οργάνωση γυμναστηρίων και την ανάπτυξη τρόπων και συστημάτων παροχής υπηρεσιών από αυτά, την παροχή υπηρεσιών οργάνωσης και λειτουργίας γυμναστηρίων προς τρίτους (τους δικαιοδόχους) έτσι ώστε τα γυμναστήρια αυτά να είναι ομοιόμορφα ως προς την φιλοσοφία ανάπτυξης χώρων, εμφάνισης και λειτουργίας τους. Η εταιρία μας κατέχει σημαντική τεχνογνωσία (know how) και εμπειρία στον τομέα οργάνωσης και λειτουργίας τέτοιων γυμναστηρίων και παροχής υπηρεσιών από αυτά.στα πλαίσια μιας ομοιόμορφης οργάνωσης λειτουργίας τους. Έχει, τέλος, αναπτύξει διάφορες ειδικές τεχνικές εκπαίδευσης προσωπικού, διοίκησης, marketing, ποιοτικού ελέγχου και άλλες διαδικασίες και μεθόδους λειτουργίας τέτοιων γυμναστηρίων. Όλη η ανωτέρω τεχνογνωσία (συμπεριλαμβανομένων και δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, εμπορικά σήματα ιδιαίτερης φήμης κλπ) συμπυκνώνεται σ’ ένα σύνθετο σύστημα δικαιόχρησης (franchise) για την χρήση κι εκμετάλλευση τού οποίου η εταιρία μας παρέχει σε τρίτους ανεξάρτητους επιχειρηματίες-δικαιοδόχους την απαραίτητη συμβατική άδεια. Το σύνολο αυτών των ανεξάρτητων επιχειρηματιών-δικαιοδόχων πού επένδυσαν σ’ ένα πετυχημένο μοντέλο σύγχρονου γυμναστηρίου, αποτελούν το δίκτυο δικαιόχρησης τής εταιρίας μας. Μέσα από τα γυμναστήρια τού δικτύου της εταιρίας μας παρέχονται επίσης και πακέτα άλλων υπηρεσιών, ευκαιριών και προνομίων (π.χ. αισθητικής, κομμωτικής, οικογενειακές εγγραφές, δωρεάν χρήσης όλων των γυμναστηρίων τού δικτύου, μεταφοράς έδρας σε αλλά γυμναστήρια τού δικτύου, παγώματος χρόνου σε περιπτώσεις ανάγκης, ταξιδιωτικής χρήσης τού δικτύου κλπ) σε πελάτες των γυμναστηρίων αυτών πού με ειδική σύμβαση (δηλαδή πέραν της βασικής σχέσης τους με τα γυμναστήριά τους) γίνονται και διακεκριμένα μέλη τους για χρονικό διάστημα μίας τριετίας με την καταβολή συγκεκριμένης αμοιβής είτε εφάπαξ είτε με δεσμευτική πληρωμή μέσω πιστωτικής κάρτας ατόκως σε 36 δόσεις. Η ιδιότυπη αυτή σχέση μέλους μπορεί να διακοπεί από τον πελάτη σε εξαιρετικές περιπτώσεις (θάνατος, άλλη αποδεδειγμένη αδυναμία κλπ) όπου πολιτική τού δικτύου είναι να μην επιδιώκεται η είσπραξη τής συμβατικά προβλεπόμενης ρήτρας διακοπής για λόγους ανθρωπισμού. Ιστορικό προσφάτου δημοσιεύματος: Είναι αληθές ότι μέσα από πρόσφατο δημοσίευμα μερίδας τού οικονομικού τύπου, οργάνωση πού προστατεύει τα δικαιώματα καταναλωτών μετέδωσε ανυπόστατες πληροφορίες πού δυσφημούν την εταιρία μας και δημιουργούν εύλογα ερωτήματα στο καταναλωτικό αλλά και στο επενδυτικό κοινό πού σταθερά στηρίζει την καινοτόμα, συνεπή και αναπτυξιακή δραστηριότητα τής εταιρίας μας. Είμαστε αποφασισμένοι να αντιδράσουμε άμεσα σ’ αυτή την παραπληροφόρηση και στην εμφάνιση δήθεν στοιχείων με κάθε μέσο πού διαθέτουμε και θα σάς ενημερώσουμε σχετικά. Απάντηση στα επί μέρους ερωτήματά σαςΜάς ρωτήσατε: ·Εάν το γεγονός ότι γυμναστήρια τού δικτύου μας έχουν ήδη κλείσει και πελάτες της εταιρίας μας, έχοντας υπογράψει συμβόλαια δεσμευτικής πληρωμής μέσω πιστωτικών καρτών εξακολουθούν να πληρώνουν συνδρομή χωρίς να εξυπηρετούνται, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Η απάντησή μας: Στα πλαίσια της εποπτείας που ασκούμε επί των γυμναστηρίων τού δικτύου μας ως δικαιοπάροχος έχουμε πολλές φορές εγγράφως ζητήσει την συμμόρφωση ορισμένων επιχειρήσεων - γυμναστηρίων στους όρους που αφορούν την πλήρη και προσήκουσα παροχή των υπηρεσιών τους στους πελάτες τους. Οι συστάσεις αυτές, παρατηρήσεις ή επιπλήξεις μετατρέπονται σε κατάπτωση ποινικών ρητρών ή και καταγγελίες συμβάσεων δικαιόχρησης όταν ορισμένες επιχειρήσεις - γυμναστήρια δεν συμμορφώνονται στις υποδείξεις που τους έγιναν. Θα πρέπει ακόμα να σημειωθεί ότι από τις συμβάσεις μας με τα γυμναστήρια προβλέπεται η προστασία του καταναλωτή - πελάτη του κάθε γυμναστηρίου, αφού το γυμναστήριο έχει υποχρέωση και μετά την καταγγελία και την αποξήλωση των σημάτων μας να συνεχίσει να προσφέρει τις υπηρεσίες του στους πελάτες του, μέχρι λήξεως κάθε συνδρομής και τούτο διότι η κάθε επιχείρηση - γυμναστήριο έχει πληρωθεί από τον πελάτη του για την παρασχεθησόμενη από αυτό υπηρεσία. Όσον αφορά περιπτώσεις παύσης λειτουργίας γυμναστηρίων (προσωρινής ή οριστικής) από λόγους ανώτερης βίας (π.χ. πυρκαγιάς), παράλληλα με την συμβατική υποχρέωση του γυμναστηρίου να δώσει εναλλακτική και αξιόπιστη λύση στους πελάτες του, η εταιρεία μας δίνει το δικαίωμα στους πελάτες που εντάσσονται σε τέτοιες περιπτώσεις να μεταφέρουν την έδρα τους δωρεάν ή και να κάνουν χρήση του δικτύου παγώνοντας την συνδρομή τους και να τους παρέχονται υπηρεσίες από άλλα γυμναστήρια του δικτύου μέχρις ότου αποκατασταθεί το σημείο, χωρίς κόστος γι’ αυτούς. Εάν παρόλα αυτά πελάτης επιθυμεί να ακυρώσει την συνδρομή του, η επιχείρηση - γυμναστήριο υποχρεούται να προχωρήσει στην ακύρωση αυτή, ούτως ώστε να λυθεί η σύμβασή του με τον πελάτη του. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να τονιστεί ότι η εταιρεία μας σε κάθε περίπτωση καταγγελίας σύμβασης με γυμναστήριο του δικτύου, επιδιώκει όπως εντός μικρού χρονικού διαστήματος να αντικαταστήσει το σημείο με νέο δικαιοδόχο, ιδανικά δε ταυτόχρονα με την καταγγελία. Ειδικά στις περιπτώσεις που μετά την καταγγελία επακολουθήσει παύση λειτουργίας γυμναστηρίου, η εταιρεία μεριμνά ώστε ο νέος δικαιοδόχος να αναλάβει ρητά δέσμευση για την εξυπηρέτηση των πελατών τού πρότινος και ήδη μη λειτουργούντος γυμναστηρίου, και όλα αυτά στο πλαίσιο της εκφρασμένης θέσης της εταιρίας μας για την ακώλυτη και συμβατικά συνεπή εξυπηρέτηση των πελατών των γυμναστηρίων του δικτύου. Παύση λειτουργίας γυμναστηρίου μετά από μικρό χρονικό διάστημα από την καταγγελία της σύμβασης με την εταιρεία μας, εμφανίσθηκε στην περιοχή τού Ρέντη όπου η αντίδραση τής εταιρίας μας ήταν ακαριαία. Σας παραθέτουμε απόσπασμα δελτίου τύπου - ανακοίνωσης της εταιρίας μας του Σεπτεμβρίου 2003: ”Η εταιρία ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΖΩΗ Α.Ε. ανακοινώνει την έναρξη της λειτουργίας του Νέου Γυμναστηρίου UNIVERSAL STUDIOS στο Ρέντη. Μετά από μια σύντομη διακοπή, το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο γυμναστήριο στην Ελλάδα θα είναι στη διάθεση των πελατών του στις 8 Σεπτεμβρίου 2003, με νέο δικαιοδόχο. Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΖΩΗ Α.Ε. θεωρώντας τους πελάτες του δικτύου των γυμναστήριων της ως βασική προτεραιότητά της, κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια και κατάφερε να περιορίσει το χρονικό διάστημα διακοπής της λειτουργίας του γυμναστηρίου σε 55 ημέρες μόνο. Παρά το γεγονός ότι η διακοπή αυτή ήταν ευθύνη, αποκλειστικά και μόνο της προηγούμενης δικαιοδόχου εταιρίας, η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΖΩΗ Α.Ε προσφέρει στους πελάτες του δικτύου της στον Ρέντη, με δική της δαπάνη, χρόνο διπλάσιο από αυτόν που το γυμναστήριο παρέμεινε κλειστό ως δώρο για την κατανόηση και την υποστήριξή τους. Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΖΩΗ Α.Ε. επιθυμεί να ευχαριστήσει τους πελάτες του δικτύου της τόσο για τη κατανόησή, όσο και για την συνεχιζόμενη προτίμησή τους.” Επίσης, παύση λειτουργίας γυμναστηρίου μετά από την καταγγελία της σύμβασης με την εταιρεία μας, εμφανίσθηκε στις περιοχές τού Πειραιά, της Πετρούπολης και Ν. Κόσμου, όπου οι νέοι δικαιοδόχοι είχαν ήδη ξεκινήσει να λειτουργούν πριν την καταγγελία της σύμβασης με την εταιρεία μας και είχαν ήδη δοθεί προληπτικά στους πελάτες τα δικαιώματα χρήσης των νέων γυμναστήριων, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση τους. -Παρακαλούμε όπως μας γνωρίσετε τις απόψεις σας σε σχέση με τα αναφερόμενα στο εν λόγω δημοσίευμα σύμφωνα με το οποία, ο πελάτης της εταιρίας σας προκειμένου να μεταγραφεί σε γυμναστήριο του ιδίου δικτύου ”πρέπει να πληρώσει σημαντικό penalty” Παρακαλούμε όπως μας διευκρινίσετε τα ανωτέρω σε συνάρτηση με τα αναφερόμενα στο ενημερωτικό δελτίο της εταιρείας σας, παραγρ. 4.3.3. ”Πακέτα Υπηρεσιών” και ειδικότερα στα εξής σημεία: ”..... αν και πελάτης έχει και άλλα δικαιώματα / προνόμια, κάποια εκ των οποίων είναι εναλλακτικά της ακύρωσης, όπως δικαίωμα μεταβίβασης, δικαίωμα παγώματος χρόνου, δικαίωμα μεταφοράς έδρας, ταξιδιωτικό δικαίωμα χρήσης τους δικτύου κ.α.”. Και επίσης, ”πολιτική πάντως του δικτύου είναι να μην επιδιώκεται η είσπραξη του 25% στις ακραίες αυτές περιπτώσεις”. Η απάντησή μας: Α. Όπως σαφώς γνωστοποιείται στο ενημερωτικό δελτίο τής εταιρίας μας (παράγρ. 4.3.3. Β.2, ”Τριετές Πακέτο Παροχών”, σελ. 99) το πακέτο παροχών στους πελάτες πού προσφέρεται από την εταιρία μας περιλαμβάνει το ”δικαίωμα μεταφοράς έδρας (με μία μικρή επιβάρυνση) σε άλλο γυμναστήριο τού δικτύου, σε περίπτωση αλλαγής κατοικίας”. Περαιτέρω, η ίδια άνω ρύθμιση προβλέπεται και στον ισχύοντα κανονισμό μεταφοράς έδρας σε περιπτώσεις αλλαγής διεύθυνσης οικίας ή εργασίας πού τοποθετεί τον πελάτη πλησιέστερα σε άλλη έδρα, όπου αναφέρονται τα ακόλουθα: ”Με την παραλαβή της κάρτας μέλους ”CLUB UNIVERSalis” ο ”Πελάτης” δικαιούται να ζητήσει να μεταφερθεί σε άλλη έδρα του ”CLUB UNIVERSalis” με βάση αυστηρή σειρά προτεραιότητας και υπό τον όρο της διαθεσιμότητας θέσεων κατά τα ανωτέρω, καταβάλλοντας στην νέα έδρα το τίμημα της μεταφοράς έδρας που θα ισχύει τότε. (ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ το σημερινό ισχύον τίμημα μεταφοράς έδρας για συνδρομή ”CLUB UNIVERSalis” είναι 250 ευρώ για ατομικό ”CLUB UNIVERSalis” και 100 ευρώ για κάθε επιπλέον άτομο σε περίπτωση οικογενειακού. Η επιπλέον χρέωση στο οικογενειακό ισχύει μέχρι δύο άτομα ενώ για μεγαλύτερο αριθμό ατόμων δεν υπάρχει επιπλέον χρέωση).” Είναι, λοιπόν, προφανές ότι δεν πρόκειται περί τιμωρίας (penalty) αλλά, αντιθέτως, πρόκειται περί προνομίου αφού το δικαίωμα τού πελάτη, για δικούς του λόγους (αλλαγή διεύθυνσης οικίας ή εργασίας του) μεταφέρεται σε άλλη ανεξάρτητη επιχείρηση γυμναστηρίου τού δικτύου σε άλλο γεωγραφικό σημείο τής Ελληνικής Επικράτειας πλησιέστερο στη νέα του διεύθυνση με το ελάχιστο δυνατό κόστος και χωρίς ο πελάτης να πρέπει να ξαναπληρώσει ολόκληρη την συνδρομή του. Σημειωτέον ότι τα γυμναστήρια τού δικτύου τής εταιρίας μας είναι ανεξάρτητες και αυτόνομες επιχειρήσεις οι οποίες λειτουργούν υπ’ ευθύνη των δικαιοδόχων ιδιοκτητών τους. Συνεπώς ο κάθε πελάτης, καταβάλλοντας την συνδρομή του, γίνεται μέλος του συγκεκριμένου γυμναστηρίου και μόνον αυτού. Τέλος, σε περίπτωση αλλαγής έδρας ο πελάτης δεν χάνει το δικαίωμα παράλληλης χρήσης τού παλαιού του γυμναστηρίου, εάν το επιλέξει, δηλαδή αποκτά δύο έδρες-γυμναστήρια. Αυτή τη ρύθμιση η εταιρία μας υπερήφανα την αποκαλεί ”προνόμιο? πού απέχει πολύ από την έννοια τής τιμωρίας (penalty). Η εταιρία μας σταθερά και με συνέπεια επαναλαμβάνει την ανωτέρω προνομιακή ρύθμιση σε κάθε έγγραφο της είτε για λόγους δημοσίου συμφέροντος (Ενημερωτικό Φυλλάδιο), είτε για λόγους απόλυτης κατανόησης τού πελάτη μέσα από τα συμβατικά της κείμενα (Σύμβαση με πελάτη, Κανονισμός Μεταφοράς Έδρας). Αφήνουμε στην κρίση σας και στην κρίση τού επενδυτικού κοινού το γιατί η έκφραση ”με μικρή επιβάρυνση? εκφράσθηκε στο επίμαχο δημοσίευμα ως ”penalty”. Β. Προνόμια, επίσης, αποτελούν το δικαίωμα ακύρωσης συνδρομής κάτω από ορισμένες συγκεκριμένες συνθήκες και με ειδικές διαδικασίες λεπτομερώς αναφερόμενες σε όλα μας τα συμβατικά με τούς πελάτες έγγραφα, το δικαίωμα παγώματος συνδρομής από πλευράς τού πελάτη για σοβαρούς προσωπικούς λόγους (π.χ. στρατιωτική θητεία, εγκυμοσύνη, λόγοι υγείας κ.α.), το δικαίωμα μεταβίβασης τού πακέτου τής συνδρομής από πελάτη σε συγγενείς του πρώτου και δευτέρου βαθμού χωρίς οικονομική επιβάρυνση τού πελάτη, το δικαίωμα δωρεάν χρήσης από τον πελάτη όλων των συμβεβλημένων με το δίκτυο τής εταιρίας μας γυμναστηρίων εντός τής ιδίας πόλης, το ταξιδιωτικό δικαίωμα δωρεάν χρήσης από τον πελάτη των εκάστοτε συμβεβλημένων με το δίκτυο της εταιρίας μας γυμναστηρίων εκτός τής πόλης-έδρας τού πελάτη κ.α. Μάς ρωτήσατε, τέλος: ·Εάν, στα πλαίσια της εποπτείας που ασκεί η εταιρείας μας στις επιχειρήσεις της, έχουμε προχωρήσει σε επιβολή κυρώσεων σε γυμναστήριο δικτύου μας και εάν μέχρι σήμερα και σε σχέση με τα ανωτέρω έχει κατατεθεί οποιαδήποτε αγωγή εις βάρος της εταιρείας μας. Η απάντησή μας: Όπως ήδη αναφέραμε πιο πάνω, η εταιρία μας συνδέεται με συμβάσεις δικαιόχρησης (franchise) με τα επιμέρους γυμναστήρια, τα οποία αποτελούν το δίκτυο. Οι συμβάσεις μας με αυτά είναι από τις αυστηρότερες πού κυκλοφορούν στην Ελληνική αγορά και σύμφωνες με τα αυστηρότερα διεθνή πρότυπα. Στα πλαίσια της εποπτείας που ασκούμε ως δικαιοπάροχος (είναι δε αυτό και συμβατικό μας δικαίωμα) έχουμε πολλές φορές εγγράφως ζητήσει την συμμόρφωση ορισμένων επιχειρήσεων - γυμναστηρίων τού δικτύου μας στους όρους των μεταξύ μας συμβάσεων που αφορούν στην πλήρη και προσήκουσα παροχή των υπηρεσιών τους στους πελάτες τους. Οι συστάσεις αυτές, παρατηρήσεις ή επιπλήξεις σε ορισμένες περιπτώσεις μετατρέπονται σε κατάπτωση ποινικών ρητρών ή και καταγγελίες συμβάσεων δικαιόχρησης όταν ορισμένες επιχειρήσεις - γυμναστήρια δεν συμμορφώνονται στις υποδείξεις που τους έγιναν. Η εταιρία μας, επίσης, είναι από τις λίγες εταιρίες διεθνώς που διαθέτουμε ειδικό τμήμα ”Συνηγόρου του Πελάτη” από το έτος 1997. Αποκλειστικός σκοπός του τμήματος είναι η παρέμβαση, παρακολούθηση και επίλυση βάσιμων παραπόνων που μας κοινοποιούνται από τους πελάτες των γυμναστηρίων του δικτύου μας. Στην περίπτωση που κάποιο από τα γυμναστήρια δεν ανταποκρίνεται στην επίλυση βάσιμου πελατειακού παραπόνου, η εταιρία μας δικαιούται να επιβάλλει έως και την αποβολή του από το δίκτυο όπως αναφέρθηκε ήδη. Άλλωστε, τα προνόμια και οι υποχρεώσεις των μελών των γυμναστηρίων του δικτύου μας είναι καταγεγραμμένα με σαφήνεια και εγκυρότητα προς ενημέρωση των καταναλωτών, των οργανώσεων που τους προστατεύουν και της πολιτείας. Επιπλέον, οι άνθρωποι της εταιρίας μας είναι διαθέσιμοι ανά πάσα στιγμή για οποιαδήποτε διευκρίνιση και πληροφορία. Τέλος, επιβεβαιώνουμε ότι μέχρι σήμερα δεν έχει κατατεθεί οποιαδήποτε αγωγή σε βάρος τής εταιρίας μας σε σχέση με τα ερωτήματα πού μάς θέσατε. Ανεξάρτητα, όμως, από τα ανωτέρω η εταιρία μας συνεχίζει με συνέπεια να εφαρμόζει το αναπτυξιακό της πρόγραμμα προς όφελος τού επενδυτικού κοινού. Αξίζει να σημειωθεί (και όπως άλλωστε έχει ανακοινωθεί από τον τύπο) ότι εντός του επομένου μηνός η εταιρία μας θα διαθέσει και στην Ελληνική αγορά το σύστημα ”Being Best”, ένα προϊόν νέας γενιάς που μεγιστοποιεί τα προνόμια και διευρύνει τα δικαιώματα των καταναλωτών. Για την διαμόρφωση των τελικών όρων του νέου αυτού συστήματος, η εταιρία μας, εδώ και 6 μήνες συνεργάστηκε στενά και έλαβε υπόψη της τις γνώμες των καταναλωτικών οργανώσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, καθώς και τις απόψεις της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης. Πιστεύοντας ότι τα ερωτήματά σας απαντήθηκαν πλήρως και ότι οι απαντήσεις μας αποτελούν πλήρεις διευκρινήσεις προς το επενδυτικό κοινό το οποίο με πείσμα και συνέπεια υπηρετούμε

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v