Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΛΕΣΒΟΥ: Απάντηση σε επιστολή του Χ.Α.

ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΛΕΣΒΟΥ: Απάντηση σε επιστολή του Χ.Α.

Σε απάντηση επιστολής του Χ.Α. η ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΛΕΣΒΟΥ Α.Ε. με επιστολή της προς το Χ.Α. γνωστοποιεί τα ακόλουθα: ”Σε συνέχεια της από 21/02/2003 επιστολής σας, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα: ”- Τα έσοδα εκμεταλλεύσεως πλοίων ανήλθαν φέτος σε Euro 55.807.360,04 έναντι Euro 42.235.021,36 το 2001 παρουσιάζοντας αύξηση 32% σε σχέση με πέρυσι. Τα μικτά κέρδη εκμετάλλευσης διαμορφώθηκαν σε Euro 14.470.076,32 έναντι Euro 3.446.402,98 το περυσινό οικονομικό έτος. Όσον αφορά τα συνολικά κέρδη προ φόρων, αυτά κυμάνθηκαν σε Euro 337.519,25 έναντι ζημιών Euro 5.820.123,46 την περυσινή χρονιά. Οι συνοπτικές λογιστικές καταστάσεις της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου τόσο σε εταιρική όσο και σε ενοποιημένη βάση θα δημοσιευτούν σύμφωνα με το νόμο την Παρασκευή 28/2. - Σύμφωνα με την συνοπτική λογιστική 31.12.02 της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός της Εταιρείας ανέρχεται σε Euro 137.859.861,78 και αναλύεται ως ακολούθως (ποσά σε Euro): Μακροπρόθεσμα δάνεια πληρωτέα μετά την 1/1/2004: 120.912.965,34, Βραχυπρόθεσμο μέρος μακροπροθέσμων δανείων πληρωτέο εντός της χρήσης 2003 : 13.349.796,93, Βραχυπρόθεσμα δάνεια κεφαλαίου κίνησης πληρωτέα εντός της χρήσης 2003: 3.597.099,51. ΣΥΝΟΛΟ : 137.859.861,78. Την 31η Δεκεμβρίου 2003 υπήρχε ληξιπρόθεσμη οφειλή κεφαλαίου του Κοινοπρακτικού δανείου της Eurofinance Management S.A. ποσού Euro 1.278.000 μέρος του οποίου θα εξοφληθεί από την πώληση του πλοίου ”Αλκαίος›. Όσον αφορά τις εγγυήσεις των παραπάνω δανείων, για μεν τα μακροπρόθεσμα δάνεια έχουν εγγραφεί προσημειώσεις και ναυτικές υποθήκες επί των πλοίων της Εταιρείας, για δε τα βραχυπρόθεσμα δάνεια κεφαλαίου κίνησης έχει εγγραφεί προσημείωση υποθήκης επί ακινήτου της Εταιρείας και έχουν εκχωρηθεί στις τράπεζες για είσπραξη επιταγές πελατείας. - Σύμφωνα με τις υπάρχουσες δανειακές συμβάσεις, και όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί μετά τις αναχρηματοδοτήσεις των δανείων, που έγιναν εντός της χρήσης 2002, το ύψος των τοκοχρεολυτικών δόσεων των μακροπρόθεσμων δανείων της Εταιρείας αναμένεται να ανέλθει σε Euro 21.000.000, με την προϋπόθεση ότι κατά τη διάρκεια του έτους δεν θα επέλθουν σημαντικές αλλαγές στα ύψη των επιτοκίων και στην ισοτιμία Euro/ USD. Σύμφωνα με τους προϋπολογισμούς που έχουν γίνει αναμένεται αύξηση των εσόδων κατά την τρέχουσα χρήση η οποία θα προέλθει από την αύξηση των ναύλων, η οποία έχει ήδη εγκριθεί από πέρυσι, και η οποία φέτος θα είναι εν ισχύ καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Η ωρίμανση της γραμμής Πειραιάς – Κω – Ρόδος με το ταχύπλοο ”Αίολος Κεντέρης› θα είναι αποδοτικότερη φέτος σε σχέση με την περυσινή χρονιά γεγονός που θα συμβάλει στην αύξηση των εσόδων. Επιπροσθέτως εντός των επομένων μηνών θα ολοκληρωθεί ο συμβιβασμός με την Alsom, ναυπηγείο κατασκευής των τριών ταχυπλόων της Εταιρείας, και θα εισπραχθεί το ποσό της αποζημίωσης όπως εξηγείται διεξοδικώς κατωτέρω. Με βάση τα παραπάνω αναμένεται ότι η πληρωμή των τοκοχρεολυτικών δόσεων θα προχωρήσει κανονικά εντός της τρέχουσας χρήσης. - Σύμφωνα με τη συνοπτική λογιστική κατάσταση του εννεαμήνου 2002 ο δείκτης ξένα προς ιδία κεφάλαια διαμορφώθηκε στο 2,43%. Στη διαμόρφωση της τιμής αυτής συνετέλεσε ο αυξημένος τραπεζικός δανεισμός ο οποίος προήλθε από τη χρηματοδότηση των επενδυτικών σχεδίων της Εταιρείας και την αγορά των τριών ταχυπλόων πλοίων, καθώς και οι ζημιογόνες χρήσεις των δύο τελευταίων ετών. Σημειώνεται επίσης ότι η τιμή του δείκτη αυτού είναι συγκρίσιμη με τον αντίστοιχο των υπολοίπων εισηγμένων εταιρειών του κλάδου, οι οποίες κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών προέβησαν σε ανάλογες επενδύσεις και αγορές νέων πλοίων. Η βελτίωση της σχέσης ξένα προς ιδία κεφάλαια αναμένεται να επέλθει από την σταδιακή αποπληρωμή των δανείων, την αύξηση της κερδοφορίας και την προσπάθεια άντλησης κεφαλαίων μέσω της χρηματαγοράς εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν. Σημειώνεται τέλος ότι υπάρχει υπογεγραμμένο συμφωνητικό για την πώληση του πλοίου ”Αλκαίος› της Εταιρείας, γεγονός που θα συμβάλει άμεσα στη μείωση του τραπεζικού δανεισμού. - Οι προοπτικές για το τρέχον έτος μάλλον ευοίωνες μπορούν να χαρακτηριστούν εφόσον η Εταιρεία από την περυσινή χρονιά έχει εισέλθει σε μία τροχιά ανόδου, που διεφάνη από την σημαντικότατη αύξηση του τζίρου της, η οποία μάλιστα επετεύχθη με αμελητέα σχετικά αύξηση του κόστους εκμετάλλευσης. Εντός του φθινοπώρου του έτους 2002 η Εταιρεία ήλθε σε συμφωνία με τις δανείστριες τράπεζες οι οποίες συμφώνησαν στην επαναδιαπραγμάτευση των όρων των μακροπροθέσμων δανείων που συνίσταται στην εκχώρηση περιόδου χάριτος για την αποπληρωμή των κεφαλαίων και στην κεφαλαιοποίηση μέρους των οφειλόμενων τόκων. Υπάρχει σημαντική απαίτηση της Εταιρείας από το ναυπηγείο Alstom λόγω των ζημιών που υπέστησαν τα νεοναυπηγούμενα πλοία της Εταιρείας και οι οποίες υπήρξαν η κυριότερη αιτία των ζημιογόνων χρήσεων των ετών 2000 και 2001. Ο συμβιβασμός προχωράει κανονικά και η αποζημίωση για τα διαφυγόντα κέρδη της Εταιρείας αναμένεται να εισπραχθεί εντός των επομένων μηνών. Υπάρχουν τέλος αποφάσεις του Συμβουλίου Επικρατείας ( 453/2001 και 454/2001) που δικαιώνει την απαίτηση της Εταιρείας για Euro 2.186.353 από το Ελληνικό Δημόσιο για μη υπαγωγή των μετασκευών των πλοίων ”Σαπφώ› και ”Μυτιλήνη› στον αναπτυξιακό νόμο 1892/1990. Πιστεύουμε ότι τα παραπάνω δίνουν μία ικανοποιητική εξήγηση των ερωτημάτων σας. Παραμένουμε εντούτοις στη διάθεση σας για οποιαδήποτε επιπλέον διευκρίνηση χρειαστεί.›

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v