Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΚΑΠΝΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΚΑΡΕΛΙΑ: Απάντηση σε επιστολή του ΧΑ

Σε απάντηση επιστολής του Χ.Α.Α. η εταιρία ΚΑΠΝΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΚΑΡΕΛΙΑ Α.Ε. με επιστολή της προς το Χ.Α.Α. γνωστοποιεί τα ακόλουθα: «1. Η σύμβαση με την εν λόγω εταιρία κάλυπτε μόνον το σήμα Camel Filters (παραγωγή και διανομή) και τα σήματα Camel Super Lights, More και Salem (μόνον διανομή). ?λλες μορφές της μάρκας Camel καθώς και άλλα σήματα της εν λόγω εταιρίας δεν καλύπτονται από την σύμβαση αυτή, καθώς τα σήματα αυτά εισάγονται στην χώρα και διανέμονται μέσω ενός άλλου δικτύου. 2. Η διακοπή της συνεργασίας θα πραγματοποιηθεί την 31/12/2001. Μέχρι την στιγμή εκείνη, η Εταιρία μας συνεχίζει την παραγωγή και διανομή των εν λόγω σημάτων σύμφωνα με τις συμβατικές της υποχρεώσεις. ?ρα καμία επίπτωση δεν αναμένεται πριν την 1/1/2002. 3. Αν και τα παραπάνω σήματα της Japan Tobacco International καλύπτουν περίπου το 41% του συνολικού μας τζίρου, εν τούτοις η συμμετοχή τους στα καθαρά κέρδη της Εταιρίας μας είναι κατά πολύ χαμηλότερη. Ιδιαίτερα αυτό έχει εφαρμογή στα σήματα της JTI τα οποία δεν παράγονται από την Εταιρία μας, αλλά μόνον διανέμονται, όπου η κερδοφορία τους είναι αμελητέα. 4. Η συμμετοχή του σήματος Camel Filters στον συνολικό όγκο παραγωγής μας είναι μόνον κατά 26% (βάσει τελευταίων στοιχείων, και συνεχίζεται με πτωτικούς ρυθμούς) και αυτό διότι, α) το συγκεκριμένο σήμα παρουσιάζει μικρή πτώση στις πωλήσεις του φέτος, β) αντίθετα, τα ιδιόκτητα σήματά μας παρουσιάζουν αύξηση πωλήσεων κατ? όγκον ίση με 3,2% στην ελληνική αγορά, ενώ γ) οι εξαγωγές μας παρουσιάζουν αύξηση όγκου φέτος της τάξεως του 31% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. 5. Αξίζει να σημειώσουμε ότι καθ? όλην την 25ετήν διάρκεια της συνεργασίας μας με την εν λόγω Εταιρία, η Καπνοβιομηχανία Καρέλια πραγματοποίησε σημαντικότατα βήματα τόσο στην δημιουργία και υποστήριξη νέων ιδιόκτητων σημάτων, όσο και σημαντικές επενδύσεις στον τομέα των εξαγωγών μας, ούτως ώστε η εξάρτησή μας από την σύμβαση με την Japan Tobacco International να παραμείνει σε απολύτως ελεγχόμενα επίπεδα. 6. Όλα σχεδόν τα σήματά μας που λανσαρίστηκαν την τελευταία εξαετία (Karelia Ultra Low 25?s Karelia Slims, George Karelias and Sons, Rex Lights 25?s και Rex Ultima 25?s) παρουσιάζουν και φέτος σημαντικές ανόδους στις πωλήσεις τους στην ελληνική αγορά, φαινόμενο που ευελπιστούμε να συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες. Παράλληλα το σήμα μας Karelia Lights έχει σταθεροποιήσει την πορεία του, ιδιαίτερα μετά την επιτυχημένη διαφημιστική του υποστήριξη και την αναβάθμιση τόσο της συσκευασίας όσο και του χαρμανιού. 7. Στον τομέα των εξαγωγών η ανοδική πορεία των σημάτων μας συνεχίζεται στις χώρες που η Εταιρία μας έχει εξαγωγικά συμφέροντα (βλ. Ετήσιος Απολογισμός 2000). Όπως αναφέρουμε και πιο πάνω η αύξηση του όγκου των εξαγωγών μας είναι κατά το πρώτο εξάμηνο του 2001 της τάξεως του 31% περίπου. Ευελπιστούμε ότι η ιδιαίτερα ευχάριστη αυτή εξέλιξη θα συνεχιστεί και στο εγγύς μέλλον. Επίσης υπενθυμίζουμε ότι, σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές μας, το σύνολον των εξαγωγών μας αποτελείται από ιδιόκτητα σήματα και μόνον, πράγμα που μας θωρακίζει αποτελεσματικά για την συνέχεια. 8. Η άριστη χρηματοοικονομική διάρθρωση της Εταιρίας μας δεν θα υποστεί πλήγμα, καθώς το συνολικό ποσόν των χρεογράφων και διαθεσίμων, που την 31/3/2001 ήταν 20,35 δις, θα μειωθεί κατά 10 δις περίπου μετά την διακοπή της συνεργασίας μας με την Japan Tobacco International στις 31/12/2001, αυτό όμως θα συνοδευτεί και με ισόποση μείωση των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων μας. 9. Η Εταιρία μας, για ευνόητους λόγους, δεν σχολιάζει προϊόντα τόσο δικά της όσο και του ανταγωνισμού που ακόμα δεν έχουν τεθεί σε κυκλοφορία. 10. Γενικότερα πρέπει να παρατηρήσουμε ότι η Καπνοβιομηχανία Καρέλια δραστηριοποιείται σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον όπως είναι η παγκόσμια αγορά του τσιγάρου. Έτσι, πέραν της πορείας των δικών μας σημάτων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αμέτρητοι απρόβλεπτοι παράγοντες (π.χ. τιμές στην παγκόσμια αγορά καπνού, τιμές στην παγκόσμια αγορά χαρτικών, μελλοντικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας, τιμή δολαρίου, κινήσεις ανταγωνισμού, καθώς και οι πολιτικοοικονομικές συνθήκες που θα διαμορφωθούν στις χώρες όπου δραστηριοποιούμεθα, κ.α.), θα παίξουν σημαντικότατο ρόλο στην διαμόρφωση της μελλοντικής μας κερδοφορίας.»

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v