Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ανοίγει ο δρόμος για νέες μορφές τοποθετήσεων

Το 2002 θα είναι το έτος σχεδιασμού και προσφοράς επενδύσεων χαμηλού ρίσκου και τοποθετήσεων σε προϊόντα εγγυημένου κεφαλαίου ή εγγυημένης απόδοσης, επισημαίνει ο γ.δ. επενδυτικών προϊόντων της Citibank, Ι. Καραχάλιος.

Ανοίγει ο δρόμος για νέες μορφές τοποθετήσεων
Το 2002 θα είναι το έτος του σχεδιασμού και της προσφοράς επενδύσεων χαμηλού ρίσκου, καθώς επίσης και τοποθετήσεων σε προϊόντα εγγυημένου κεφαλαίου ή εγγυημένης απόδοσης, επισημαίνει ο γενικός διευθυντής επενδυτικών προϊόντων της Citibank, κ. Ιωάννης Καραχάλιος.

Τονίζει, επίσης ότι εντός του τρέχοντος έτους ανοίγει και ο δρόμος για τη δημιουργία νέων μορφών τοποθετήσεων, με έμφαση στα προϊόντα fund of funds. Οσον αφορά το επενδυτικό τοπίο, ο κ. Καραχάλιος εκτιμά ότι η καλύτερη εποχή για επενδύσεις είναι τώρα, προτού αρχίσει η ανάκαμψη των αγορών. Και εξηγεί ότι στα σημερινά επίπεδα, οι προοπτικές για τους επενδυτές με μεσοπρόθεσμο ορίζοντα 2-3 ετών, παρουσιάζονται ευοίωνες.

Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης στην Αλεξία Κονάχου

- Ποια είναι τα προϊόντα του τραπεζικού μάρκετινγκ, πάνω στα οποία θα κινηθεί ο ανταγωνισμός των τραπεζών εντός του 2002;

”Κατά τη διάρκεια του 2001 μια σειρά σημαντικών γεγονότων επηρέασαν το Χρηματοοικονομικό κλάδο. Η προετοιμασία και η ένταξη της Ελλάδος στο ευρώ, η περαιτέρω μείωση των επιτοκίων και η συνεχιζόμενη για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά πτωτική πορεία των αγορών υπήρξαν καταλυτικές για τις προτιμήσεις και την ψυχολογία του ιδιώτη επενδυτή/καταναλωτή.

Τα χαμηλότερα επιτόκια και η αυξημένη συναλλαγματική ασφάλεια έδωσε την ευκαιρία στις τράπεζες να προσφέρουν στεγαστικά, καταναλωτικά και προσωπικά δάνεια με καλύτερους όρους για τους πελάτες τους. Ωστόσο,

το 2002 οι τράπεζες θα ”ρίξουν” μεγαλύτερο βάτος στο σχεδιασμό και την προσφορά επενδύσεων χαμηλού ρίσκου αλλά και τοποθετήσεων σε προϊόντα εγγυημένου κεφαλαίου ή και εγγυημένης απόδοσης με προοπτική μεγαλύτερης απόδοσης από τα συνηθισμένα καταθετικά προϊόντα”.

- Θα δούμε νέα επενδυτικά τραπεζικά προϊόντα;

”Η δυναμική των αγορών, η πολυπλοκότητα και πληθώρα των επενδυτικών προϊόντων οδηγούν τον επενδυτή να στραφεί στον επαγγελματία Σύμβουλο Επενδύσεων ο οποίος διαθέτει τις εξειδικευμένες γνώσεις και το χρόνο παρακολούθησης των εξελίξεων των αγορών και των χαρτοφυλακίων των επενδυτών.

Συνέπεια των παραπάνω θα είναι η εισαγωγή σε επίπεδο λιανικής Τραπεζικής της ”Διαχείρισης Χαρτοφυλακίου” (managed accounts, portfolio management), κατά την οποία η Τράπεζα, κατόπιν εξουσιοδότησης από τον πελάτη, θα διενεργεί για λογαριασμό του επενδυτικές κινήσεις μέσα στα προκαθορισμένα περιθώρια που έχουν συμφωνηθεί από κοινού, όπως Δείκτες Σύγκρισης (benchmarks).

Κατά τη διάρκεια των επόμενων ετών, θα δοθεί έμφαση σε νέες μορφές επενδυτικών προϊόντων όπως τα fund of funds, τα οποία αποτελούν μια μορφή αμοιβαίου κεφαλαίου που επενδύει σε ένα ”καλάθι” απαρτιζόμενο από διάφορα αμοιβαία κεφάλαια ειδικού τύπου που διαχειρίζονται ενεργητικά για μεγιστοποίηση της απόδοσης τους. Ήδη, μάλιστα, η Κοινοτική Οδηγία που προβλέπει τη λειτουργία τους βρίσκεται στο τελικό στάδιο της επεξεργασίας με τελικό στόχο να εφαρμοστεί από τα κράτη μέλη μέσα στο 2002”.

- Σε ποιά προϊόντα στρέφεται σήμερα ο έλληνας επενδυτής, και πως ανταποκρίνεται η Citibank;

”Η πτωτική πορεία των αγορών κατά την προηγούμενη διετία έχει οδηγήσει την πλειοψηφία των επενδυτών πρωτίστως σε τοποθετήσεις σταθερού επιτοκίου, όπως ρέπος και προθεσμιακές καταθέσεις και δευτερευόντως σε επενδύσεις εγγυημένου κεφαλαίου. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει κανείς να επισημάνει ότι, λόγω των χαμηλών επιτοκίων, ο πληθωρισμός και η φορολόγηση των καταθέσεων έχουν σαν αποτέλεσμα την σχεδόν αρνητική απόδοση και κατά συνέπεια τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των κεφαλαίων. Δηλαδή ο καταναλωτής/επενδυτής θα πρέπει να στραφεί σε επενδύσεις μακροχρόνιου ορίζοντα, όπως Ομόλογα και Μετοχές, έτσι ώστε να μεγιστοποιήσει τις αποδόσεις του χαρτοφυλακίου του.

Γι’ αυτό ακριβώς το λόγο η Citibank, με βάση την πολυετή εμπειρία της στο χρηματοοικονομικό κλάδο, σχεδίασε και διαθέτει τη σειρά CitiSmart η οποία, σημείωσε επιτυχία κατά το 2001, και καλύπτει τη σημερινή ανάγκη προστασίας του κεφαλαίου με την προοπτική μιας καλής απόδοσης. Βασικός μας στόχος, με τη δημιουργία των προϊόντων CitiSmart είναι να παρέχουμε στους επενδυτές τη δυνατότητα να συμμετέχουν στα κέρδη μιας ενδεχόμενης ανόδου ενός χρηματιστηριακού δείκτη ή μιας συναλλαγματικής ισοτιμίας, προστατεύοντας ταυτόχρονα το αρχικό τους κεφάλαιο”.

- Γιατί τα προϊόντα εγγυημένου κεφαλαίου δεν έχουν τύχει στην χώρα μας της αποδοχής που απολαμβάνουν σε άλλες χώρες της ΕΕ και στις ΗΠΑ;

”Θα πρέπει κανείς να λάβει υπ’ όψιν ότι τόσο στην Αμερική όσο και στην Ευρώπη, οι επενδυτές έχουν βιώσει το περιβάλλον των χαμηλών επιτοκίων επί μακρόν και ως εκ τούτου έχουν συνηθίσει στην ιδέα της ανάληψης μεγαλύτερου ρίσκου το οποίο σε συνδυασμό με μακροχρόνιο επενδυτικό ορίζοντα οδηγεί στην επίτευξη υψηλότερων αποδόσεων.

Στον Ελλαδικό χώρο, η χρονιά που πέρασε υπήρξε ιδιαιτέρως επιτυχής στην εισαγωγή και χρήση των επενδυτικών προτάσεων της Citibank με τη μορφή των CitiSmart, όπως προανέφερα. Σημαντικό ρόλο στην αποδοχή και εξάπλωση αυτών των προϊόντων έχουν οι εκπαιδευμένοι Επενδυτικοί Σύμβουλοι, οι οποίοι θα πρέπε να ενημερώνουν και να καθοδηγούν σωστά τους επενδυτές με γνώμονα το επενδυτικό τους προφίλ και τις ατομικές τους ανάγκες”.

- Ποια επενδυτικά προϊόντα διαθέτει η Citibank στην ελληνική αγορά και ποια νέα προϊόντα σκοπεύει να εισαγάγει;

”Για το 2002, η Citibank έχει σχεδιάσει να προσφέρει στην ελληνική αγορά σε συνεχή βάση προϊόντα CitiSmart που συνδέονται με διεθνείς χρηματιστηριακούς δείκτες, εφόσον πιστεύουμε ότι η καλύτερη εποχή για επενδύσεις είναι τώρα – πριν αρχίσει η ανάκαμψη των αγορών. Στα σημερινά επίπεδα των αγορών, οι προοπτικές παρουσιάζονται καλές για τους επενδυτές με μεσοπρόθεσμο ορίζοντα 2-3 ετών.

Επίσης, η δημιουργία του επενδυτικού/ασφαλιστικού προγράμματος CitiFuture δίνει στον πελάτη τη δυνατότητα συστηματικής αποταμίευσης σε χρονικό διάστημα της επιλογής του και στοχεύει στη δημιουργία κεφαλαίου που θα προσφέρει υψηλότερο βιοτικό επίπεδο μέσω επενδύσεων σε αμοιβαία κεφάλαια.

Καινοτόμο προϊόν στον τομέα των επενδύσεων είναι και το CitiChoice, μέσω του οποίου μπορεί κανείς να επενδύσει σε μια σειρά αμοιβαίων κεφαλαίων, τα οποία επιλέγονται από 6 επενδυτικούς οίκους του εξωτερικού, τα οποία, σημειωτέον, έχουν ήδη αξιολογηθεί από τον ανεξάρτητο οργανισμό Standard & Poors’. Με το CitiChoice, η Citibank είναι η πρώτη Τράπεζα στην Ελλάδα που, ανατρέποντας τα δεδομένα, παρέχει μια μεγάλη σειρά επενδυτικών προϊόντων, πέραν των δικών της”.

Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v