Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι ”παροχές” της ηλεκτρονικής τραπεζικής

Εκτός από την αναμονή στα γκισέ των τραπεζών και τη χρήση των ATM υπάρχει και η ”ηλεκτρονική τραπεζική”. Οι υπηρεσίες internet, phone και mobile banking, οι οποίες με το πέρασμα του χρόνου γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς, ενω μειώνουν το κόστος για την τράπεζα και τη χρέωση για τον πελάτη.

Οι ”παροχές” της ηλεκτρονικής τραπεζικής
Εκτός από την αναμονή στα γκισέ των τραπεζών και τη χρήση του ATM υπάρχουν, ως γνωστόν, και άλλοι τρόποι εξυπηρέτησης. Όπως επισημαίνουν τραπεζικά στελέχη, τα εναλλακτικά δίκτυα τραπεζικής εξυπηρέτησης, έχουν αρχίσει σιγά – σιγά να γίνονται περισσότερο δημοφιλή.

Και φυσικά όταν λέμε εναλλακτικά δίκτυα εννοούμε τις υπηρεσίες internet banking, phone banking καιτο mobile banking. Ας δούμε όμως αναλυτικά τι προσφέρουν οι παραπάνω υπηρεσίες.

Οπως επισημαίνουν οι ίδιοι κύκλοι οι εργασίες της ηλεκτρονικής τραπεζικής αναμένεται ότι θα αυξηθούν καθώς θα μειώνεται το κόστος διαφήμισης και διάθεσης των τραπεζικών προϊόντων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η χρήση των ηλεκτρονικών μέσων θα μειώσει, στη χειρότερη περίπτωση, έως και 15%, το κόστος των λιανικών τραπεζικών εργασιών.

Η διείσδυση των ηλεκτρονικών μέσων συναλλαγών υπήρξε ιδιαίτερα σημαντική στον τομέα των χρηματιστηριακών συναλλαγών, τομέας ο οποίος δέχεται τη μεγαλύτερη συμπίεση τιμών και κόστους. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι το 2001 στις ΗΠΑ οι προμήθειες ανά χρηματιστηριακή συναλλαγή κυμαίνονται κάτω από 10 δολάρια έναντι 20 δολαρίων το 1998 και 52 δολαρίων το 1996.

* Internet Banking

Οι χρήστες της υπηρεσίας Internet Banking έχουν πρόσβαση στους λογαριασμούς τους 24 ώρες το 24ωρο μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης της τράπεζας με την οποία συνεργάζονται. Εννοείται, ότι για να μπορέσουν να ελέγξουν τους λογαριασμούς τους θα πρέπει προηγουμένως να συμπληρώσουν ειδική φόρμα με τα στοιχεία τους, και εν συνεχεία τους αποστέλλεται ένας κωδικός.

Μέσω Internet Banking ο πελάτης μιας τράπεζας μπορεί να ενημερωθεί για το υπόλοιπο και τις κινήσεις των λογαριασμών του, μπορεί να πραγματοποιήσει πληρωμές, όπως μεταφορά σε λογαριασμό έμβασμα, πάγια εντολή. Μπορεί επίσης να διαβιβάσει εντολές αγοράς και πώλησης μετοχών, να ενημερωθεί για την εκτέλεση των εντολών, να δει την αποτίμηση του χαρτοφυλακίου του με real time τιμές, καθώς και το ιστορικό των κινήσεων.

* Phone Banking

Μέσω σταθερού τηλεφώνου ο πελάτης μιας τράπεζας μπορεί να ενημερωθεί για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της τράπεζας αλλά κυρίως να πραγματοποιήσει τις συναλλαγές του. Μέσω του phone banking μπορείτε να κάνετε αίτηση για προσωπικό ή καταναλωτικό δάνειο, για δάνεια σπουδών και μετοχοδάνειο.

Μπορείτε επίσης να ενημερωθείτε για στεγαστικά, ανακαινιστικά δάνεια, πιστωτικές κάρτες, δάνειο οφειλών στο Δημόσιο. Επίσης προσφέρονται πληροφορίες για καταθετικά προϊόντα, επενδυτικά προϊόντα, τιμές συναλλάγματος και τιμές μετοχών στο ΧΑΑ, αμοιβαία κεφάλαια, και φυσικά μπορούν να γίνονται δηλώσεις απώλειας της κάρτας αυτόματων συναλλαγών, ερώτηση υπολοίπου και κίνηση λογαριασμού, μεταφορά μεταξύ λογαριασμών του ιδίου δικαιούχου.

Κι ακόμη, αίτηση για έκδοση βιβλιαρίου επιταγών, έκδοση αναλυτικής κατάστασης κίνησης λογαριασμού και αποστολή μέσω fax, αίτηση εμβάσματος, αγοραπωλησία μετοχών στο ΧΑΑ, αποτίμηση χαρτοφυλακίου αμοιβαίων κεφαλαίων εσωτερικού και εξωτερικού.

* Mobile Banking

Μέσω Mobile Banking μπορούν να πραγματοποιηθούν τραπεζικές αλλά και χρηματιστηριακές συναλλαγές. Οι υπηρεσίες στις οποίες έχουν πρόσβαση οι πελάτες μέσω κινητού τηλεφώνου είναι: κατάσταση λογαριασμού, υπόλοιπα και μεταφορές χρημάτων μεταξύ λογαριασμών της ίδιας τράπεζας, παραγγελία για πλήρη statements, αναφορά για απώλεια κάρτας, αγορά και πώληση μετοχών, ενημέρωση εντός ολίγων λεπτών για εκτέλεση εντολής, real time ενημέρωση για την τιμή της μετοχής προς αγορά ή πώληση, παρακολούθηση και αποτίμηση χαρτοφυλακίου, αναλυτική πληροφόρηση για παρελθούσες κινήσεις στο χαρτοφυλάκιο.

Καλό θα ήταν ωστόσο να έχετε υπόψη σας ότι η συγκεκριμένη υπηρεσία προσφέρεται με χρέωση του λογαριασμού του κινητού σας τηλεφώνου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v