Ζούμε μια συναρπαστική εποχή, ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων. Μια κουλτούρα καινοτομίας δρα σαν αναβολικό στην παγκόσμια ανάπτυξη. Στη θέση του οδηγού σε αυτή την ξέφρενη κούρσα βρίσκονται οι τεχνολογικοί κολοσσοί Google, Apple, Amazon, Microsoft και Facebook, οι οποίες έχουν εκτοπίσει από την πρωτοκαθεδρία παραδοσιακούς βιομηχανικούς κολοσσούς. Και φαίνονται αποφασισμένοι να μην αφήσουν το τιμόνι.
Παρά τις ομοιότητές τους, καθεμία από τις πέντε εταιρείες τεχνολογίας έχει πολύ διαφορετικές μορφές ταμειακών ροών και προοπτικές ανάπτυξης. Για παράδειγμα, η Apple παρουσιάζει ένα διαφοροποιημένο συνδυασμό εφαρμογών και υπηρεσιών.
Μόλις γίνετε χρήστης των προϊόντων της, καταλαμβάνουν γρήγορα τη ζωή σας. Ξεκινάτε να αγοράζετε ένα iPhone και πριν καλά καλά το καταλάβετε, αποκτάτε φορητό υπολογιστή Mac, iPad και Apple Watch. Ο υπολογιστής και το τηλέφωνό σας δεν θα συγχρονιστούν, εάν δεν είναι και τα δύο προϊόντα της Apple.
Ξεκλειδώνετε την πραγματική μαγεία, αν κάθε συσκευή είναι Apple (σύμφωνα με τον Tim Cook). Καταλήγετε να γίνετε ένας συστηματικός χρήστης των προϊόντων λογισμικού της Apple, ενώ κάποια στιγμή αντιλαμβάνεστε πως εγκλωβιστήκατε. Το κόστος να αλλάξετε τεχνολογικό οικοσύστημα που κινείστε είναι υψηλό έως απαγορευτικό.
Το ίδιο συμβαίνει και με την Amazon. Αυτό που ξεκινά ως αθώα χρήση της πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου τους μετατρέπει σύντομα σε φανατικούς τους χρήστες της, χάρη στα πλεονεκτήματα που διαθέτει η ιδιότητα του μέλους στον Amazon Prime. Αν απολαμβάνετε δωρεάν αποστολή και προνόμια, γιατί να πάτε αλλού;
Αυτός ο τύπος «κλειδώματος» του τρόπου ζωής των καταναλωτών αποφέρει ένα πλεονέκτημα που δεν θα συναντήσουμε αλλού. Αυτές οι εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να προσθέτουν προϊόντα και υπηρεσίες, γνωρίζοντας ότι έχουν ενσωματωμένη μια σημαντική βάση πελατών που θα τα απορροφήσει με ενθουσιασμό.
Πάμε να δούμε συνοπτικά και σε εικόνες τις δραστηριότητες των Amazon, Apple, Google, Microsoft, Facebook και πού οφείλουν τα κέρδη τους. Ξεκινάμε από τον πρωταγωνιστή των τελευταίων μηνών, την Amazon, όπου τα μισά της έσοδα τα οφείλει στα on-line καταστήματα.
Η Apple αναγκάστηκε να προωθήσει τις υπηρεσίες, αντί να λειτουργεί ως εταιρεία πώλησης hardware. Οι χρήστες δεν εμφανίζονται πρόθυμοι να αναβαθμίζουν τις συσκευές τους, όποτε η Apple βγάζει νέο μοντέλο. Με δεδομένο τον ποσοτικό περιορισμό των συσκευών που δυνητικά μπορούν να πωληθούν, επιλέχθηκε ο δρόμος της παροχής υπηρεσιών, όπου πλέον καταλαμβάνουν το 17,8% των εσόδων της.
Για το επιχειρηματικό μοντέλο της Alphabet έχουμε αναφερθεί αναλυτικότερα στο παρελθόν. Πέρα από τις υπηρεσίες που χρησιμοποιούμε όλοι μας καθημερινά, πρέπει να δώσουμε έμφαση σε κάποια project που βρίσκονται στο τελικό στάδιο και τα οποία ίσως μεταμορφώσουν την εταιρεία. Μέχρι στιγμής, τα έσοδα είναι μικρά αλλά οι προοπτικές τεράστιες, όπως για παράδειγμα τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό.
Για τη Microsoft, η ανάπτυξη του cloud computing και των υπηρεσιών οδήγησε σε ισχυροποίηση της θέσης της και σε υψηλότερα έσοδα σε σχεδόν όλα τα τμήματα. Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι η ανάπτυξη των υπηρεσιών Azure ξεπέρασε εκείνη του Office και των Windows!
«Στην εταιρεία μας διεξάγονται πολλές συναντήσεις, όλες πλέον μέσω βιντεοκλήσεων. Αυτό είναι φανταστικό, καταφέρνουμε σε λιγότερο χρόνο να πούμε περισσότερα. Ωστόσο μας λείπουν οι συνομιλίες στους διαδρόμους, τα λίγα λεπτά που έχουμε την ευκαιρία για να συνδεθούμε με κάποιο άλλο άτομο. Πώς αναδημιουργείται αυτός ο μηχανισμός; Νομίζω ότι απαιτείται ένα νέο είδος κουλτούρας». Αυτά αναφέρει ο Satya Nadella, CEO της Microsoft, προβλέποντας τρεις φάσεις στη νέα πραγματικότητα του κορωνοϊού: αντίδραση, ανάκαμψη και επανερμηνεία. Αποδείχτηκε ότι δεν ήταν λόγια για εντυπωσιασμό. Τα έκανε πράξη κλείνοντας τα γραφεία.
Η Facebook ενώ δεν έχει μονοθεματική εστίαση, τα έσοδά της έρχονται σχεδόν αποκλειστικά από τη διαφήμιση. Επιπλέον, υπάρχουν εκδόσεις του Facebook σε διάφορες χώρες σε όλο τον κόσμο, όπως η ρωσική ή ινδική πλατφόρμα. Η κινέζικη εφαρμογή, το WeChat, φαίνεται να ξεπερνάει σε δυνατότητες την αμερικανική εταιρεία. Όπως και να έχει όμως, γεγονός είναι πως οι άνθρωποι έχουν γίνει πολύ πιο συνδεδεμένοι τα τελευταία 20 χρόνια. Μια τάση που δεν δείχνει να έχει επιστροφή.
Τα νέα από την αγορά των crypto
Για να μείνουμε στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα στον S&P, οι traders κάλυψαν απότομα τις short θέσεις τους. Πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη καθαρή αύξηση δύο εβδομάδων όλων των εποχών. Η πρώτη ήταν τον Σεπτέμβριο του 2007, λίγο πριν την υποχώρηση που εξελίχθηκε στο σκάσιμο της φούσκας των ενυπόθηκων δανείων. Ας το έχουμε υπόψη μας, μια που έχουμε παρατηρήσει τους τελευταίους μήνες μια υψηλή συσχέτιση αμερικανικών μετοχών και bitcoin.
* Το bitcoin δεν παράγεται από κοπανιστό αέρα, όπως υποστηρίζουν οι επικριτές του. Έχει σημαντικό κόστος παραγωγής, σε αντίθεση με τα κρατικά νομίσματα, που είτε δεν κοστίζουν τίποτα αν είναι ψηφιακά είτε ελάχιστα αν πρόκειται για χαρτονομίσματα. Μάλιστα η ενεργειακή αξία του bitcoin έφτασε στο υψηλό όλων των εποχών!
* Από την αρχή του χρόνου και μέχρι χθες, οι μεγαλύτερες αποδόσεις στον χώρο των κρυπτονομισμάτων σύμφωνα με την ιστοσελίδα cryptodiffer, παρουσίασαν οι Unibright (UBT) με 1.689%, Aave (LEND) με 1.149% και Kyber Network (KNC) με 797%.
Πηγή: https://www.visualcapitalist.com/how-big-tech-makes-their-billions-2020/
Βιβλίο για το Bitcoin
Για τα σεμινάρια δίνουμε ραντεβού πάλι τον Σεπτέμβρη. Μέχρι τότε μπορείτε να προμηθευτείτε το βιβλίο «Το επενδυτικό εγχειρίδιο του Bitcoin», από το https://www.media2day.gr/seminars. Το βιβλίο είναι μοιρασμένο σε 3 μέρη. Η πρώτη ενότητα αναφέρεται στο bitcoin. Όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζετε για τη φιλοσοφία και τη λειτουργία των κρυπτονομισμάτων. Η δεύτερη εξηγεί πώς δουλεύει το σημερινό νομισματικό σύστημα. Για να κατανοήσεις ένα νέο νομισματικό σύστημα, πρέπει πρώτα να κατανοήσεις το παλιό. Η τρίτη ενότητα αποτελεί ένα πρακτικό επενδυτικό εγχειρίδιο για αρχάριους. Περνάμε από το στάδιο του «γιατί» να ασχοληθείτε, στο «πώς» να εμπλακείτε με τον πιο ασφαλή και αποτελεσματικό τρόπο.
* Το άρθρο δεν αποτελεί προτροπή για αγορά ή πώληση των αναφερόμενων τίτλων. Παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς.